היא נחשבת לאימפריה של ממש, יש לה אפילו גביע אירופי בארון, אבל החל מאתמול (שלישי) גלזגו ריינג'רס תיאלץ להסתדר עם התואר המפוקפק: הקבוצה הכי גרועה בתולדות ליגת האלופות.
מי שרק בעונה שעברה הפסידה בגמר הליגה האירופית - וחזרה הקיץ למפעל הבכיר אחרי 12 שנה - נעלה את שלב הבתים עם הפסד שישי משישה משחקים - 3:1 ביתי לאיאקס. אבל זו לא רק העובדה שסיימה את הבית עם 0 נקודות. החבורה הסקוטית גם רשמה את מאזן השערים הגרוע ביותר מבין הקבוצות שנותרו ללא נקודות לאורך ההיסטוריה של המפעל.
3 צפייה בגלריה
הפנים של שחקני ריינג'רס אומרות הכל
הפנים של שחקני ריינג'רס אומרות הכל
הפנים של שחקני ריינג'רס אומרות הכל
(צילום: gettyimages)
ההפסדים 4:0 ו-3:1 לאיאקס מצטרפים ל-7:1 ו-2:0 מול ליברפול ול-3:0 הכפול נגד נאפולי. בסך הכל: יחס שערים 22:2 (20-) - הנתון החלש ביותר מבין כל הקבוצות בתולדות הצ'מפיונס. בכך, אגב, שברה ריינג'רס את השיא השלילי של דינמו זגרב, שבעונת 2011/12 לא השיגה אף נקודה וסיימה במאזן שערים של 22:3 לאחר שהובסה בבית שכלל את איאקס, ליון וריאל מדריד.
כשבוחנים את העונות החלשות ביותר של קבוצות במפעל, צריך להזכיר גם את הנציגות הישראליות. מכבי ת"א סיימה את הקמפיין בעונת 2015/16 עם שער אחד בלבד (שהושג גם הוא בפנדל) והפרש שערים 16:1. כולם זוכרים גם את הקמפיין האירופי של מכבי חיפה ב-2009/10, אז רשמה שלב בתים שכלל אפס ניצחונות, אפס נקודות, אפס שערים (יחס שערים 8:0).
3 צפייה בגלריה
מוראלס
מוראלס
20 שערי חובה ב-6 משחקים. מוראלס
(צילום: רויטרס)
מאמן ריינג'רס, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, נשאל בסיום המשחק על הנתון המביך. "אחרי ששיחקנו שישה משחקים בשלב הבתים אפשר לראות את ההבדלים ברמות בין המועדונים. בגלל זה היה קשה לנו מאוד להשיג תוצאות טובות. ידענו שהפער קים, אבל לא רצינו לספוג כל-כך הרבה שערים. נאבקנו מול קבוצות שהן מהאיכותיות באירופה. זו חוויה לימודית גדולה. זה היה קשה, אבל אלו העובדות".
המנג'ר ההולנדי תירץ את ההפסד לאיאקס בזמן המנוחה המועט שהקבוצה קיבלה מההתאחדות הסקוטית (ריינג'רס שיחקה בשבת האחרונה): "ובכן, היו להם שישה ימי מנוחה. הליגה שלהם חושבת לעזור להם, אז הם שיחקו את המשחק האחרון שלהם ביום רביעי שעבר והגיעו לכאן ממש רעננים. אני לא אומר שגם אנחנו צריכים עזרה, רק שהיה לאיאקס שבוע חופשי".
3 צפייה בגלריה
אבי הכישלון. ואן ברונקהורסט
אבי הכישלון. ואן ברונקהורסט
אבי הכישלון. ואן ברונקהורסט
(צילום: רויטרס)
בסקוטלנד יש דיווחים על כך שמעמדו של ואן ברונקהורסט התערער בעקבות הקמפיין האיום, אך שחקני העבר של ריינג'רס מבקשים לתת לו זמן. קני מילר אמר: "כל עוד הוא יכול להשיג תוצאות טובות בליגה ולהישאר במאבק על האליפות, אין צורך לשנות". חלוץ העבר האגדי של ריינג'רס, אלי מקויסט, הוסיף: "אני מסכים, אבל גם מאוכזב מהיכולת של הקבוצה. הם היו צריכים להשיג יותר, גם אם פגשו שלוש קבוצות גדולות".