איזה לילה עבר אמש (שישי) על שחקני מנצ'סטר סיטי, שחגגו זכייה ראשונה בגביע העולם לקבוצות, אחרי 0:4 על פלומיננזה הברזילאית. בכך הצטרפה אלופת אירופה לרשימה מכובדת של אנגליות (מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וצ'לסי), שעשו זאת לפניה. ערב השנה החדשה, אפשר גם לקבוע ללא צל של ספק ש-2023 הייתה טובה לחבורה של פפ גגארדיולה.
"כן, זו הייתה שנה מדהימה", אמר המאמן בסיום. "היום הורדנו את הקוף הזה מהכתפיים ובעצם זכינו בכל תואר אפשרי. עכשיו הגיע הזמן לנסות שוב".
4 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי מניפים את גביע העולם לקבוצות
שחקני מנצ'סטר סיטי מניפים את גביע העולם לקבוצות
רגע ההנפה. שחקני סיטי והגביע החמישי ל-2023
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
האמת שזה היה כמעט קל מדי עבור אלופת אנגליה. חוליאן אלברס כבש פעמיים, כשהראשון נגע ברשת הברזילאית כבר לאחר 42 שניות אחרי טעות של מרסלו בהגנה. פיל פודן "בישל" שער עצמי של נוני (27), כבש בעצמו (72) מבישול של אלברס, שכאמור, חתם משחק עם צמד (88). וכל זה, כידוע, ללא מלך שערי הקבוצה והכובש המוביל העונה בפרמייר-ליג, ארלינג הולאנד הפצוע.
שערי העיתונים באנגליה סיכמו את החגיגה כ"שייט עולמי" (סטאר ספורט), ו"בפסגת העולם" (הדיילי טלגרף והדיילי אקספרס). "אפשר כבר לפסוק שהמשימה של הפרויקט מטעם מלכות אבו דאבי הושלמה", נכתב בטלגרף. "תחילה (הם כבשו את) אנגליה, אחר כך את אירופה ועכשיו החבורה של פפ גוורדיולה כבשה את העולם".
4 צפייה בגלריה
שער סטאר ספורט האנגלי
שער סטאר ספורט האנגלי
"שייט עולמי". שער 'סטאר ספורט' האנגלי
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
שער הדיילי טלגרף
שער הדיילי טלגרף
"בפסגת העולם". שער הדיילי טלגרף
(צילום מסך)
אז נכון שסיטי לא הקבוצה האירופית הראשונה שמניפה את הגביע היוקרתי, אבל אמש, בגמר שהתקיים בסעודיה, היא הפכה לקבוצה האנגלית הראשונה בהיסטוריה שזוכה באותה שנה גם בליגה המקומית, גם בליגת האלופות, גם בגביע האנגלי, גם בסופר קאפ האירופי וגם בגביע העולם למועדונים. ברמה האישית, גווארדיולה הפך למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה בגביע העולם למועדונים עם שלוש קבוצות שונות (ברצלונה פעמיים, באיירן מינכן פעם אחת).
"היה לנו קצת מזל בהתחלה", סיכם פפ. "קיבלנו את הכדור וכבשנו מוקדם ואז היו להם עשר דקות מדהימות שגרמו לך להבין כמה קשה זה יהיה. השער השני עזר לנו, אבל אני לא בטוח שהוא הגיע לנו. במחצית השנייה עשינו התאמות והיינו הרבה הרבה יותר טובים".
4 צפייה בגלריה
הולנאד הפצוע חוגג עם החברים על הדשא
הולנאד הפצוע חוגג עם החברים על הדשא
הולנאד הפצוע חוגג עם החברים על הדשא באצטדיון בסעודיה
(צילום: REUTERS/Osama Abd El Naby)
בצד הפחות שמח של הערב, רודרי - שנבחר לשחקן הטורניר - נאלץ לעזוב את המגרש בדקה ה-74 בשל פציעה, שמעוררת דאגה אצל התכולים, שנמצאים בתקופה לא טובה בפרמייר-ליג. הם ניצחו במשחק אחד בלבד מתוך ששת האחרונים – נתון שהרחיק אותם כדי 5 נקודות מהפסגה וארסנל.