הכדורגל הספרדי הוכה בתדהמה בחודש מאי האחרון, כאשר שוער העבר של ברצלונה ומלאגה, פרנססק ארנאו (46), נמצא ללא רוח חיים על פסי רכבת בתחנה באוביידו. מאז שפרש ממשחק לפני עשור, ארנאו עבד כמנהל הספורטיבי של מלאגה ועד לאחרונה כיהן באותו תפקיד בריאל אוביידו.
אשתו, מריה חוסה קמאצ'ו, התראיינה ל"מארקה" וסיפרה על התחושות הקשות שהיא חווה מאז המוות הפתאומי. "מה שאני הולכת להגיד הוא קשה, אבל ככה אני מרגישה. אני מצטערת על זה שהוא לא מת בדרך טבעית, מחלה או בתאונה, כי אז הייתי יודעת שלא יכולתי לעזור לו", סיפרה אלמנתו.
1 צפייה בגלריה
פרננסק ארנאו ואלמנתו
פרננסק ארנאו ואלמנתו
פרננסק ארנאו ואלמנתו
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של מריה חוסה קמאצ'ו)
"זה לא אבל רגיל. כשאני רואה אנשים אחרים מתאבלים על יקיריהם שמתו מסרטן, אני אומרת לעצמי שחבל שהמוות של בעלי לא היה כזה כי הייתי יכולה להגיד לו עוד מאות פעמים שאני אוהבת אותו. הלוואי שיכולתי להיפרד ממנו כמו שצריך. זאת טראומה".
קמאצ'ו סיפרה על השבוע האחרון בחייו של ארנאו: "בקושי ראיתי אותו כי הוא עבד קשה על שוק ההעברות. הוא קיבל כל הזמן טלפונים והיה בלחץ עצום. בעלי היה פרפקציוניסט בעבודה. הוא לא הצליח לישון וראיתי שהוא לא במצב טוב למרות שהקבוצה הבטיחה את הישארותה בליגה. הוא סיפר על בעיות בעבודה, אבל זה היה נורמלי".
"ביום שני תכננתי לנסוע למדריד, אבל הוא אמר לי לא לנסוע. אם הייתי יודעת מה הולך לקרות הייתי זורקת הכל הצידה. בכלל לא דמיינתי שזה מה שיקרה. אחרי הניצחון של אוביידו על מלאגה, שהבטיח את ההישארות שלהם, הגיעו כמה אנשים מהמועדון אלינו הביתה, הזמנו פיצה והיינו שמחים. אבל פרנססק אמר שאין שום סיבה לחגוג".
ארנאו גדל במחלקת הנוער של ברצלונה, אך לא באמת קיבל צ'אנס בקבוצה הבוגרת הראשונה. סך הכל בחמש שנים לבש 24 פעמים את אפודת השוער הראשון. בברצלונה ב' היו לו הרבה יותר הופעות (119 בארבע שנים). ב-2001 עבר למלאגה בה שיחק במשך 10 שנים (131 משחקים). כמו כן, ארנאו היה חלק מהנבחרות הצעירות של ספרד.
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים: ער"ן בטלפון - 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר http://www.sahar.org.il, או www.enosh.org.il