במשך שנים שימשה הליגה הספרדית במה למיטב הכוכבים הגדולים בכדורגל העולמי, אך בשנים האחרונות – בעיקר מאז מגפת הקורונה – מרבית הקבוצות נקלעו למצב כספי בעייתי, מה שגרם לעזיבה של לא מעט שמות גדולים. הקיץ זה בלט במיוחד, כאשר לצד זאת גם כדורגלנים ותיקים כמו קארים בנזמה, ג'ורדי אלבה וסרחיו בוסקטס עזבו לליגות בסעודיה ובארה"ב לטובת משכורות עתק, וגם אחד השמות הגדולים בתולדות הליגה הספרדית – לאו מסי – העדיף את הכסף של אינטר מיאמי על פני קאמבק לברצלונה.
על אף זאת, לא מעט שמות וכישרונות חדשים, וגם כאלה שכבר היו חלק מהליגה ומצפים לעשות קפיצה קדימה, מצפים לתפוס פיקוד ולהוביל את קבוצותיהם להישגים. מחר (שישי) תצא לדרך עונת 2023/24 בליגה הספרדית, ולרגל חזרתה מהפגרה - הנה כמה מהשחקנים שאמורים לבלוט העונה.
5 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
צפוי להשתלט על מרכז השדה של ריאל מדריד. בלינגהאם
(צילום: AP Photo/Michael Wyke)

ג'וד בלינגהאם, ריאל מדריד

הרכש היקר ביותר הקיץ בליגה הספרדית בפער עצום מכל מי שבא אחריו. לא פחות מ-103 מיליון אירו שילמה עליו ריאל מדריד לדורטמונד כדי להנחית בסנטיאגו ברנבאו את הקשר האנגלי, שצפוי להשתלט על מרכז המגרש של הבלאנקוס, ודי בקרוב, לאור גילם המתקדם של לוקה מודריץ' וטוני קרוס. אמנם הוא רק בן 20, אבל תג המחיר שהוצב על כתפיו בהחלט מלמד על הציפיות ממנו בבירת ספרד, והוא בהחלט צפוי להיות שחקן מרכזי במערך של קרלו אנצ'לוטי כבר העונה, זאת בלי קשר לכך שסביבו אמורה להיבנות הקבוצה בשנים הקרובות.

אילקאיי גונדואן, ברצלונה

השחקן בעל הרזומה המרשים ביותר שמצטרף לליגה הספרדית, ומגיע על תקן אלוף אירופה, אלוף אנגליה ומחזיק הגביע האנגלי. הגרמני-טורקי עזב את מנצ'סטר סיטי בתום שבע שנים נפלאות, במהלכן זכה ב-14 תארים, וסירב למספר רב של הצעות – כולל אחת נדיבה מהסיטיזנס להאריך את חוזהו. כעת הוא יקווה לעזור לקבוצה של צ'אבי לשמור על האליפות, ואולי גם להחזיר לעצמה מעט מהתהילה האירופית לה זכתה עד לפני כמה שנים.
5 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה אילקאיי גונדואן
שחקן ברצלונה אילקאיי גונדואן
ינסה לעזור לברצלונה לשמור על האליפות. אילקאיי גונדואן
(Pau BARRENA / AFP)
יחד עם רוברט לבנדובסקי ומספר כישרונות צעירים, בברצלונה יקוו להימנע מנסיגה ביכולת למרות קיץ בו לא יצאו לפועל כל העסקות שרצו (בראש הניסיונות להחזיר את לאו מסי, שלא צלחו).

לאמין ימאל, ברצלונה

היהלום בן ה-16 של בארסה ומי שנחשב לתוצר הכי גדול של מחלקת הנוער של המועדון מאז לאו מסי, ערך את הופעת הבכורה שלו כבר בעונה שעברה והפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות המועדון שמשחק במדי הקבוצה הבוגרת. הקהל בקאמפ נואו התאהב בו מיידית, והוא אפילו סחט השוואות למסי, כולל ממאמנו צ'אבי, ששיחק עם ה"פרעוש" במדי בארסה.
5 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
נחשב לתוצר הכי גדול של מחלקת הנוער של ברצלונה מאז לאו מסי. לאמין ימאל
(צילום: EPA/Quique Garcia)
לפני יומיים, בטורניר ז'ואן גמפר, ברצלונה נראתה רע מאוד במשך 60 דקות – עד שלמאל נכנס. הכישרון הצעיר שינה את המשחק לגמרי בעשר דקות בהן שיחק, וסייע לחבריו להפוך פיגור של 2:1 לניצחון 2:4, כשבישל לפראן טורס את שער השוויון דקה בלבד לאחר שנכנס, והיה מעורב בשני השערים האחרים שנכבשו בתוספת הזמן. ההתלהבות ממנו בברצלונה גדולה, ובהחלט ייתכן שנראה אותו משחק לא מעט השנה, למרות גילו הצעיר.
5 צפייה בגלריה
שחקן אתלטיקו מדריד פאבלו באריוס
שחקן אתלטיקו מדריד פאבלו באריוס
העתיד של אתלטיקו מדריד. פאבלו באריוס
(Florencia Tan Jun\Getty Images)

פאבלו באריוס, אתלטיקו מדריד

אתלטיקו מדריד בעיקר מכרה שחקנים הקיץ, ואיבדה לא מעט שחקנים שהיוו חלק מהשלד שלה בשנים האחרונות. עם זאת, פאבלו באריוס בן ה-20 הוא אחד הכישרונות הגדולים ביותר שיש לקולצ'ונרוס, וצפוי להיות העוגן של הקבוצה בשנים הבאות, ובהחלט ייתכן שנראה ממנו ניצוצות כבר העונה. המאמן דייגו סימאונה שופע מחמאות לקשר, שעזב את מחלקת הנוער של היריבה העירונית ריאל לטובת אתלטיקו, ולאחר 21 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת של המועדון בעונה שעברה, בהחלט ייתכן שהוא יזכה ללא מעט דקות משמעותיות בעונה הקרובה ויראה מה הוא יודע.
5 צפייה בגלריה
שחקן ויאריאל בן בררטון דיאס
שחקן ויאריאל בן בררטון דיאס
יראה ניצוצות גם בליגה הספרדית? בן בררטון דיאס
(George Wood\Getty Images)

בן בררטון דיאס, ויאריאל

הסיפור של בן בררטון דיאס הוא מוזר ומפתיע. האנגלי בעל השורשים הצ'יליאנים לא בלט יתר על המידה בנוטינגהאם פורסט בתחילת הקריירה, אך בזכות המשחק פיפ"א מנג'ר, אוהדי כדורגל צ'יליאנים גילו אותו ומהר מאוד שמו תפס תאוצה במדינה הדרום אמריקאית. כשעבר לבלקבורן הוא כבר החל לכבוש בצרורות, ואז החל קמפיין מסיבי לזימונו לנבחרת צ'ילה. לאחר 38 שערים בשתי עונות ו-7 כיבושים ב-21 הופעות במדי נבחרת צ'ילה, ויאריאל החליטה לשים עליו את ידיה, וכעת הוא יקווה להראות מה הוא שווה באחת מחמשת הליגות הבכירות באירופה, לאחר שעד כה שיחק רק בליגת המשנה באנגליה.