אחרי פתיחת ליגת האלופות, היום (חמישי) יצא לדרך גם שלב הבתים של הליגה האירופית. בבית של מכבי חיפה, פנאתינייקוס ניצחה בביתה את ויאריאל 0:2. ליברפול ביצעה מהפך מול לאסק לינץ, וגם באיירן לברקוזן ורומא השיגו שלוש נקודות.

בית 5

לאסק לינץ - ליברפול 3:1 | ליברפול ויורגן קלופ חזרו הערב למפעל האירופי השני בחשיבותו לראשונה מאז ההפסד לסביליה בגמר לפני שמונה שנים - והמשיכו את רצף התוצאות הטובות מהליגה. פלוריאן פלקר העלה את האוסטרים ליתרון (14), אבל דארווין נונייס השווה בפנדל (56), לואיס דיאס קבע מהפך שמונה דקות לאחר מכן ומוחמד סלאח. אגב, מדובר במהפך הרביעי של ליברפול העונה בשישה משחקים בכל המסגרות, ובשלושה מהם היא ניצחה 1:3.
6 צפייה בגלריה
שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים
מהפך רביעי העונה בשישה משחקים. שחקני ליברפול חוגגים
(צילום: REUTERS/Leonhard Foeger)
6 צפייה בגלריה
דיאס
דיאס
ליברפול המשיכה את פתיחת העונה הטובה. דיאס
(צילום: REUTERS/Leonhard Foeger)
במשחק נוסף: אוניון סן ז'ילואז - טולוז 1:1

בית 6

פנאתינייקוס - ויאריאל 0:2 | זוכת הליגה האירופית ב-2021 ניצחה את אלמריה במשחק הבכורה של המאמן פאצ'אה שהגיעה אחרי פיטורי קיקה סטיין שרשם פתיחת עונה גרועה - אבל היום קבוצתו חזרה לסורה כשנכנעה לסגנית אלופת יוון. פוטיס יואנידיס (38) ואנדראס ספוראר (78) כבשו. במחזור הבא תארח מכבי חיפה את פנאתינייקוס, שגם עדיין מושלמת בליגה היוונית.
6 צפייה בגלריה
פוטיס יואנידיס
פוטיס יואנידיס
פוטיס יואנידיס
(צילום: Stelios Olitakis/InTime Sports via AP)
במשחק נוסף: ראן - מכבי חיפה 0:3

בית 7

שריף טירספול - רומא 2:1 | אחרי ה-0:7 על אמפולי בליגה האיטלקית, פיינליסטית העונה שעברה התקשתה מול אלופת מולדובה, אבל ניצחה בזכות שער של רומלו לוקאקו (65), השני שלו בשני משחקים בהרכב בקבוצתו החדשה. שער עצמי של גאבי קיקי העלה אותה ליתרון (45+4) וכריסטיאן טובאר השווה זמנית.
6 צפייה בגלריה
שחקני רומא חוגגים עם לוקאקו
שחקני רומא חוגגים עם לוקאקו
שער שני במשחק השני בהרכב. שחקני רומא חוגגים עם לוקאקו
(צילום: AP Photo/Aurel Obreja)
במשחק נוסף: סרבט - סלביה פראג 2:0

בית 8

באייר לברקוזן - האקן 0:4 | אחרי שנעצרה רק בחצי הגמר בעונה שעברה, מוליכת הבונדסליגה של צ'אבי אלונסו מכוונת הפעם לתואר ופתחה את המסע עם תצוגת תכלית מול אלופת שבדיה. פלוריאן וירץ כבש (10) ובישל ליונאס הופמן (70), כשבתווך אמין אדלי כבש (16) ובישל לויקטור בוניפייס (66).
6 צפייה בגלריה
שחקני באיירן לברקוזן חוגגים
שחקני באיירן לברקוזן חוגגים
תצוגת תכלית. שחקני באיירן לברקוזן חוגגים
(צילום: Victor Boniface REUTERS/Thilo Schmuelgen)
במשחק נוסף: קרבאח - מולדה 0:1

בית 2

אייאקס - מארסיי 3:3 | ההולנדים פתחו נהדר וצעדו ביתרון 0:2 כעבור 20 דקות משערים של קרלוס פורבס וסטיבן ברחאוס, אך האורחת מדרום צרפת לא נבהלה וחזרה למשחק. ג'ונתן קלאוס צימק עבור האורחת בדקה ה-23 ורבע שעה אחר כך פייר-אמריק אובמיאנג השווה. במחצית השנייה קנת' טיילור החזיר את היתרון לאייאקס, אך אובמיאנג שוב השווה עם שערו השני במשחק בדרך לחלוקת נקודות בסיום משחק נפלא באמסטרדם.
6 צפייה בגלריה
שחקני אייאקס חוגגים
שחקני אייאקס חוגגים
משחק נהדר באמסטרדם. שחקני אייאקס חוגגים
(EPA/Olaf Kraak)
במשחק נוסף: ברייטון - א.א.ק אתונה 3:2
קונפרנס-ליג: במשחק השני במסגרת בית 2, בו משחקת מכבי ת"א (שניצחה 2:3 את בריידבליק) נפרדו זוריה לוהאנסק וגנט ב-1:1. במשחק נוסף, פרנצווארוש ומוחמד אבו-פאני ניצחו 1:3 את צ'וקאריצ'קי הסרבית, כששער של הקשר הישראלי בדקה ה-10 נפסל בעקבות נבדל.
פורסם לראשונה: 21:42, 21.09.23