אליפות אפריקה לא יכלה להסתיים בצורה יותר דרמטית מחד, ומרגשת מאידך. חוף השנהב השלימה אתמול (ראשון) זכייה שלישית בתולדותיה בתואר, עם 1:2 על ניגריה (שהובילה 0:1) בגמר - אך הסיפור המרכזי ללא ספק הוא סבסטיאן האלר. החלוץ, שרק לפני כשנה וחצי אובחן כחולה בסרטן האשכים, סגר מעגל עם שער ניצחון נפלא בדקה ה-81 וגרם למיליונים ברחבי העולם להזיל דמעה.
כמו הסיפור שלו, שער הניצחון של האלר היה מיוחד במינו. חלוץ דורטמונד, שחווה בעונה החולפת שברון לב יחד עם קבוצתו הגרמנית, שהפסידה את האליפות במחזור האחרון בבונדסליגה, הגיע ראשון להגבהה של סימון אנדיגרה ושלח את הכדור לרשת בטאץ' מופלא.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת חוף השנהב סבסטיאן האלר
שחקן נבחרת חוף השנהב סבסטיאן האלר
ריגש מיליונים. סבסטיאן האלר
(Sia KAMBOU / AFP)
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת חוף השנהב סבסטיאן האלר
שחקן נבחרת חוף השנהב סבסטיאן האלר
"סוף-סוף, רגע מאושר"
(Sia KAMBOU / AFP)
בסיום המשחק נרשם עוד רגע סוחט דמעות. כדורגלן העבר, באסילה בולי, שהיה על תקן מראיינו של האלר, בכה יחד עם החלוץ בעמדת הריאיונות וחיבק אותו. "חלמתי על הרגע הזה המון זמן", אמר האלר הנרגש. "רציתי לעשות את זה לא בשבילי, אלא עבור המדינה שלי. גרמנו לאושר לכל-כך הרבה אנשים, ואני מתפלל שזה יעשה להם קצת טוב בלב".
האלר המשיך: "זכיתי סוף-סוף לרגע מאושר. זה מרגיש כל-כך טוב אחרי כל מה שעבר עליי. אני מאמין שיש סיבה לכל דבר שקורה בחיים. הייתה סבה טובה לכל מה שעבר עליי. אף פעם אל תפסיקו להאמין".

האבחון והקאמבק

כאמור, ביולי 2022 אובחן האלר עם סרטן האשכים והחל לעבור טיפולי כימותרפיה לפני שקיבל אישור לחזור לאימונים ב-2 בינואר 2023. חודש לאחר מכן, הוא כבש את שערו הראשון בדורטמונד מאז הקאמבק.
"זה כל כך משמעותי בשבילי, עבדתי מהיום הראשון כדי לכבוש מול הקיר הצהוב (יציע אוהדי דורטמונד מאחורי השער) ולקבל מהאוהדים את האנרגיות", אמר אז האלר, "אני מאושר ומקווה ששימחתי עוד כמה אנשים עם השער שלי. זו תחושה מדהימה, הרגשתי כאילו כל האצטדיון מתפוצץ. הרגשתי כאילו שאני עף באוויר, כאילו שאני על ענן, כאילו כל האצטדיון עולה באש".