טוטנהאם נכנסה לדקה ה-98 במשחק הביתי היום (שבת) מול שפילד יונייטד כשהיא בפיגור 1:0, אך בכל זאת הצליחה לנצח. מדובר במהפך המאוחר ביותר בהיסטוריה של הפרמייר-ליג, כשהשיא הקודם מינואר 2022 גם כן היה שייך לתרנגולים, אז הם נכנסו לדקה ה-95 עם פיגור מול לסטר אבל הצליחו לנצח. מדובר בניצחון הרביעי ברציפות של טוטנהאם, שנמצאת במקום השני (13 נקודות) אחרי חמישה מחזורים.
מנור סולומון ויונג מין סון הוחלפו בדקה ה-80, ועל חשבונם עלו רישרליסון ואיבן פרישיץ' - שהיו אחראים לניצחון המטורף שהושג בתוספת זמן של 12 דקות. בדקה ה-98 הקרואטי בישל לברזילאי בקרן, ולאחר שלוש דקות היה זה דיאן קולוסבסקי שקיבל כדור מרישרליסון והפגיז מתוך הרחבה את ה-1:2.
4 צפייה בגלריה
שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים
המהפך המאוחר בתולדות הפרמייר-ליג. שחקני טוטנהאם חוגגים
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
4 צפייה בגלריה
רישרליסון מעל הגנת שפילד יונייטד
רישרליסון מעל הגנת שפילד יונייטד
רישרליסון נוגח את השוויון
(צילום: JUSTIN TALLIS / AFP)
עבור רישרליסון מדובר ברגע מיוחד מאוד. עד היום הוא כבש רק ארבעה שערים ב-40 משחקים מאז הצטרף לטוטנהאם מאברטון בקיץ שעבר. בסוף השבוע, בסיום הניצחון של ברזיל על בוליביה במוקדמות המונדיאל, החלוץ פרץ בבכי לאחר שהוחלף - ולאחר מכן הודה באומץ לב כי הוא "זקוק נואשות לעזרה פסיכולוגית".
"חלומו של כל תסריטאי התגשם היום עבור טוטנהאם ורישרליסון", נכתב ב"מירור". "הוא עבר שבוע קשה והתוודה שהוא זקוק לעזרה, זכה לתשואות מהקהל כאשר עלה מהספסל ועם שער ובישול הוביל את טוטנהאם לניצחון בפתיחת עונה אדירה. הוא סבל לא מעט השבוע, אבל הסיוט הזה מאחוריו".
מאמן טוטנהאם אנג' פוסטקוגלו, שנבחר אתמול למאמן החודש של הפרמייר-ליג בחודש הראשון שלו בליגה, לא הפסיד באף אחד מ-50 משחקי הליגה הביתיים האחרונים שלו, עם 42 ניצחונות ו-142 שערים. הוא לא הפסיד במשחק בית כבר 1,047 ימים - מאז נובמבר 2020 כאשר עוד אימן בליגה היפנית.
4 צפייה בגלריה
אנג' פוסטקוגלו
אנג' פוסטקוגלו
לא הפסיד משחק בית כבר 1,047 ימים. פוסטקוגלו
(צילום: Stephen Pond/Getty Images)
"זה היה סיום נהדר", הצהיר המאמן בסיום. "לא רק בכל מה שנוגע לסגנון המשחק ולכדורגל שלנו, כי יש גם את הצד שבו אנחנו מנסים לבנות את הרוח, האופי והחוסן שלנו והיום ראינו הרבה מזה. אני מקווה שסיום המשחק היום יאפשר לנו גם לתדלק את הדברים האלו עוד יותר להמשך - אני חושב שבכל פעם שאתה נקלע למצוקה כלשהי ומצליח להתמודד איתה, זה עוזר לך לגדול ולהתחזק".

הסיוט של יוניייטד

מנצ'סטר יונייטד הפסידה בביתה לברייטון 3:1, ובפעם הראשונה בעידן הפרמייר-ליג שהיא עם שלושה הפסדים בחמשת משחקיה הראשונים.
אריק טן האח הצליח לשמור על אופטימיות, והתייחס למעבר למערך 4-4-2 יהלום: "השיטה החדשה ללא ספק עבדה, שיחקנו מצוין ב-20 הדקות הראשונות. אנחנו צריכים להיצמד לשיטה כי היא עבדה, היו לנו כמה מצבים. אני מאוכזב מהתוצאה". המאמן ההולנדי ינסה לאסוף את השברים מהר, כי ביום רביעי יונייטד כבר מתארחת אצל באיירן מינכן במחזור הראשון של ליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
הצליח לשמור על אופטימיות. טן האח
(צילום: REUTERS/Molly Darlington)
כריסטיאן אריקסן הוסיף: "זה כואב מאוד. צריך להסתכל על עצמנו. במחצית הראשונה דווקא שיחקנו טוב ושלטנו, אבל אנחנו מאוכזבים. ברייטון כבשה בהזדמנות הראשונה שלה, ואז היה קשה לקחת לה את הכדור. הדברים הקטנים צריכים מכריעים, גם נגד ארסנל. צריך להיות מפוקסים יותר".
ברייטון - שעלתה למקום הרביעי עם 12 נקודות - ניצחה את השדים האדומים בכל ארבעת משחקי הליגה האחרונים בין השתיים. בעמוד הטווטיר של השחפים עקצו כשכתבו: "ניצחון פרמייר-ליג שני ברציפות כאן, אנחנו פשוט אוהבים לשחק באולד טראפורד".