משחקי הגומלין של פלייאוף הליגה האירופית נערכו הערב (חמישי), כאשר שמונה הנושרות מליגת האלופות פגשו את אלה שסיימו במקום השני בבתים בליגה האירופית.
העולות האוטומטיות לשמינית הגמר: ליברפול, לברקוזן, ברייטון, ווסטהאם, אטאלנטה, ויאריאל, ריינג'רס, סלביה פראג.
העולות משלב הפלייאוף: מילאן, בנפיקה, פרייבורג, קראבאח, מארסיי, ספרטה פראג, ספורטינג ליסבון.
ראן - מילאן 2:3 (3:5 בסיכום שני המשחקים) | האורחת רשמה הפסד שני בארבעה ימים, אבל בזכות ה-0:3 שלה במשחק הראשון היא עלתה לשלב הבא. שלושער של בנז'מן בוריז'ו (11, 54 בפנדל ו-68 בפנדל) לא הועיל לקבוצה שסיימה במקום השני בבית של מכבי חיפה, משום שלוקה יוביץ' (22) ורפאל לאאו שכבש אחרי מבצע אישי נהדר (58) השוו פעמיים.
3 צפייה בגלריה
רפאל לאאו חוגג עם החברים מילאן
רפאל לאאו חוגג עם החברים מילאן
הגיעו עם מקדמה מבטיחה. רפאל לאאו חוגג עם החברים מילאן
(צילום: AP Photo/Mathieu Pattier)
מארסיי - שחטאר דונייצק 1:3 (3:5 בסיכום שני המשחקים) | במשחק הראשון שלה עם ז'אן לואי גאסה, המאמן שפוטר מנבחרת חוף השנהב במהלך אליפות אפריקה האחרונה, מארסיי, שכבר נפרדה משני מאמנים העונה, השיגה ניצחון חשוב שמעניק לה תקווה בעונה קשה. הירוי סודאקוב עוד העלה את האורחת ליתרון (12), אך פייר אמריק אובאמיאנג השווה (23) והפך בכך לגדול הכובשים בתולדות הליגה האירופית עם 31 שערים. החלוץ מגבון הוסיף בישול לאיסמעילה סאר (74), וג'פרי קונדוגביה סגר את הסיפור (81).
3 צפייה בגלריה
אובמיאנג חוגג
אובמיאנג חוגג
31 שערים בליגה האירופית. אובמיאנג חוגג
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
פרייבורג - לאנס 2:3 (לאחר ההארכה, 2:3 בסיכום שני המשחקים) | אחרי ה-0:0 במשחק הראשון, סגנית אלופת צרפת הייתה בדרך הבטוחה לשלב הבא, כשדייויד קוסטה (28) וסאפה וואי (45+2) העניקו לה יתרון כפול לפני ההפסקה. אבל הגרמנים לא ויתרו. רולאנד שלאי צימק (67) ושתי דקות לתוך תוספת הזמן השלים צמד שכפה הארכה, שם מיכאל גרגוריטש קבע מהפך ענק ואת תוצאת הסיום (99).
3 צפייה בגלריה
שלאי חוגג
שלאי חוגג
מהפך נהדר. שלאי חוגג
(צילום: EPA/ANNA SZILAGYI)
טולוז - בנפיקה ליסבון 0:0 (2:1 בסיכום שני המשחקים) | אחרי שצמד של אנחל די מריה סידר 1:2 לנשרים במשחק הראשון בליסבון, הפעם הם שמרו על שער נקי בדרך לשמינית הגמר. מחזיקת הגביע הצרפתי תתרכז במאבקי ההישרדות בליגה, כשהיא רחוקה רק נקודה אחת מהמקום המוביל למבחנים.
קרבאח - בראגה 3:2 (לאחר הארכה, 5:6 בסיכום שני המשחקים) | דרמת ענק התחוללה גם באזרבייג'אן. קרבאח הגיעה אחרי 2:4 מפתיע במשחק הראשון בפורטוגל, אבל היום היא נותרה בעשרה שחקנים אחרי שאלבין קב ראה כרטיס אדום (57) - ורוג'ר פרננדש (70) ולאלברו דז'אלו (83) העניקו לאורחת 0:2 שכפה הארכה. מתאוס סילבה צימק (102) ונתן לקרבאח יתרון בסיכום שני המשחקים, בעוד סימון באנזה דייק בפנדל שקבע 1:3 (115). המשחק כבר היה בדרך הבטוחה לפנדלים, אבל לבסוף הוכרע בדקה ה-122 על ידי נרימאן אחונדזאדה.
ספורטינג ליסבון - יאנג בויז 1:1 (2:4 בסיכום שני המשחקים) | המארחת חיפשה ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות, אבל תסתפק בתיקו שהעניק לה את הכרטיס לשמינית הגמר הודות ל-1:3 מהמשחק הראשון. ויקטור גיוקרס העלה אותה ליתרון (13), אך לאחר מכן החמיץ פנדל (57), וסילבר גנבולה השווה עם פנדל משלו (84).
ספרטה פראג - גלאטסראיי 1:4 (4:6 בסיכום שני המשחקים | הצ'כים הגיעו למשחק הגומלין לאחר הפסד 2:3 בטורקיה ועלו בזכות מחצית שנייה חלומית בה כבשו שלושה שערים.
אנחלו פרסיאדו הקולומביאני כבש שער מוקדם בדקה ה-8 לזכות המארחת, אך הטורקים איזנו מרגליי עבדולקארים ברדאקצ'י שמונה דקות לאחר מכן וירדו להפסקה עם 1:1 ויתרון 3:4 בסיכום שני המשחקים. ספרטה לא הצליחה לכבוש במשך 29 דקות במחצית השנייה, אך שערים של אינדריט טוצ'י ולוקאש הרסאלין תוך שש דקות (74 ו-80) ועוד אחד של יאן קוכטה בתוספת הזמן סידרו לה רביעייה גדולה ואת המקום בשמינית הגמר.
רומא - פיינורד 1:1 (2:2 בסיכום, 2:4 לרומא בפנדלים) | אלופת הקונפרנס-ליג מ-2022 עולה לרבע הגמר בתום קרב דרמטי מול אלופת הולנד. הג'אלורוסי מצאו את עצמם בפיגור מוקדם משער של סנטיאגו חימנס בדקה החמישית, אך לורנצו פלגריני ענה מהר והשווה עשר דקות לאחר מכן.
שתי הקבוצות לא הצליחו להשיג הכרעה ב-90 דקות וגם לא בחצי שעה נוספת של הארכה וההתמודדות הוכרעה בפנדלים, שם כיכב שוער המארחת, מילה סבילאר, שעצר שתי בעיטות של ההולנדים וכיפר על החמצה של רומלו לוקאקו בדרך ל-2:4 לרומא בדו-קרב מהנקודה הלבנה.
פורסם לראשונה: 22:48, 22.02.24