מנצ'סטר יונייטד, כך מסתמן על פי הדיווחים באנגליה, עשויה להרכש על ידי אנשי משקיעים קטארים. ב"דיילי מייל" נחשף כי קבוצה של אנשים פרטיים בעלי ממון רב מהמדינה העשירה בנפט, שאירחה את המונדיאל בדצמבר, חושקים ברכישת המועדון "ורוצים לתת למאמן אריק טן האח את הגיבוי הפיננסי על מנת להוביל את המועדון בחזרה לפסגה".
הם צפויים להגיש הצעה ליונייטד בימים הקרובים, לפני המועד האחרון שקבעו הגלייזרים (אמצע פברואר, כלומר בשבוע הבא). כזכור, הבעלים הנוכחיים שרוצים למכור את הקבוצה, משפחת גלייזר, הציבו תג מחיר של כ-6 מיליארד ליש"ט. הקטארים בטוחים שההצעה שלהם תתעלה על כל ההצעות המתחרות ובעוד כמה ימים הם יוכרזו כבעלים החדשים של מנצ'סטר יונייטד.
2 צפייה בגלריה
משפחת גלייזר
משפחת גלייזר
מוכרים את המועדון. האחים גלייזר
(צילום: gettyimages)
2 צפייה בגלריה
בדרך לידיים חדשות. אצטדיון אולד טראפורד
בדרך לידיים חדשות. אצטדיון אולד טראפורד
בדרך לידיים חדשות. אצטדיון אולד טראפורד
(צילום: גטי אימג'ס)
אלמנט שעומד בלב ההצעה של הקטארים הוא "מעורבות האוהדים" - לבקש מהאוהדים להשתתף בקבלת החלטות. כידוע, אוהדי יונייטד טענו לאורך השנים על ניכור ממשפחת גלייזר. ההצעה מגיעה ממשקיעים פרטיים ולא מהמדינה עצמה, שמחזיקה בין היתר בפריז סן ז'רמן. עם זאת, יש לציין כי אמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד אל תאני, הוא אוהד מושבע של מנצ'סטר יונייטד.
ההצעה תצטרך כמובן לעבור את אישור הפרמייר-ליג, ועשויה להיתקל בהתנגדות פומבית וציבורית, לאור הביקורת שהייתה באנגליה ובעולם על קטאר לאורך כל השנה האחרונה - לפני אירוח המונדיאל ובמהלכו. שלטונות המדינה הואשמו ומואשמים ב"ספורטוושינג" - שימוש בספורט כדי להלבין את הפרות זכויות האדם של המשטר.
הקטארים מתמודדים עם הצעה אחרת של יריב משמעותי, ג'ים רטקליף, האיש העשיר ביותר בבריטניה ואוהד יונייטד, שהיה הראשון שיצא לאור בכוונתו לרכוש את המועדון.