כריסטיאנו רונאלדו שוב עורר סערה בסעודיה. הפורטוגלי בן ה-39 הורחק אתמול (שני) אחרי עבירה מיותרת ללא כדור, וקבוצתו אל-נאסר הפסידה 2:1 לאל-הילאל בחוץ והודחה מהסופרקאפ הסעודי בשלב חצי הגמר.
רונאלדו ראה כרטיס צהוב בתוספת הזמן של המחצית הראשונה אחרי שהתלונן בפני השופט בעקבות שער שנפסל לאל-נאסר, ובדקה ה-86, כשקבוצתו בפיגור 2:0, הורחק באדום ישיר אחרי שאיבד את קור הרוח ושלח מרפק קל לגופו של עלי אל-בולאיחי. בתגובה, הוא איים באגרוף על השופט, ולאחר מכן מחא כפיים בהפגנתיות בדרך לחדר ההלבשה. זה הכרטיס האדום הראשון שלו בסעודיה וה-12 בסך הכל בקריירה.
1 צפייה בגלריה
רונאלדו שולח מרפק לגופו של אל-בולאיחי
רונאלדו שולח מרפק לגופו של אל-בולאיחי
איבד את זה. רונאלדו שולח מרפק לגופו של אל-בולאיחי
(צילום: REUTERS/Stringer)
האירוע שהוביל להרחקה
רונאלדו מאיים באגרוף על השופט
גם הירידה לחדר ההלבשה לא הייתה רגועה
מאמן אל-הילאל, ז'ורז'ה ז'סוס, בן ארצו של רונאלדו, אמר בסיום על רונאלדו: "הוא יישאר אחד השחקנים הטובים בעולם ואני בהחלט מצדיע לו. אבל הוא מישהו שמעולם לא התרגל להפסיד, וזה השפיע עליו נפשית. יש לנו כוכבים ברמה גבוהה בקו האחורי, כמו קאלידו קוליבאלי ועלי אל-בולאיחי, ואני חושב שלשחק מולם זה לא קל".
פורטוגלי נוסף, מאמנו של רונאלדו לואיס קסטרו, ניסה לגונן על הכוכב שלו בסיום ואמר: "במשך כל העונה מתגרים בו. השחקן התלונן שרונאלדו פגע בו בפנים, למרות שהתמונות הראו שהוא לא עשה זאת. זו הייתה הצגה. שופט הווידאו היה אמור לקרוא לשופט הראשי".
אל-בולאיחי הסעודי, אגב, ידוע כפרובוקטור סדרתי. בשעות האחרונות מופץ ברשת סרטון שבו הוא מתועד מנסה לגרום ללאו מסי לאבד את שלוותו במשחק בין ארגנטינה לסעודיה במונדיאל 2022 - אך ללא הצלחה.
רונאלדו הוא מלך שערי הליגה הסעודית עם 29 שערים ב-27 מחזורים, אך כנראה שקבוצתו לא תזכה באליפות גם העונה, מאחר שהיא נמצאת במקום השני ובמרחק של 11 נקדות מאל-הילאל, שהשיגה 77 נקודות מ-81 אפשריות. אל-נאסר גם הודחה ברבע גמר ליגת האלופות של אסיה, כך שהתואר היחיד בו היא יכולה ריאלית לזכות הוא הגביע, שם היא תפגוש את אל-חאליג' בחצי הגמר.
הניצחון אתמול, אגב, היה ה-33 ברציפות של אל-הילאל, שכבר בחודש שעבר שברה את שיא הניצחונות הרצופים בכדורגל העולמי (הקודם שעמד על 27 היה שייך ל-TNS הוולשית והושג ב-2017). בקבוצה משחקים מספר כוכבים שהגיעו בקיץ מהליגות הבכירות באירופה - בראשם קוליבאלי, רובן נבס, סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ', אלכסנדר מיטרוביץ', מלקום ויאסין בונו (וגם וניימאר הפצוע) - והיא תפגוש בגמר הסופרקאפ (חמישי, 20:30) את האלופה אל-איתיחאד.