סביליה נותרה "מלכת הליגה האירופית", לאחר שניצחה גם אתמול (רביעי) את רומא 1:4 בדו-קרב מהנקודה הלבנה (אחרי 1:1 בתום 120 דקות). הספרדים הניפו את התואר בפעם השביעית והבטיחו כי לספרד בעונה הבאה יהיו 5 נציגות בליגת האלופות: ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ריאל סוסיאדד וכמובן מחזיקת הליגה האירופית החדשה-ישנה.
ועדיין, אחד מהסיפורים הגדולים שייך גם לצד המפסיד. ז'וזה מוריניו, מאמן רומא, שנוצח לראשונה בגמר אירופי כלשהו. עד אתמול הוא היה עם 5 מ-5, רק שהפעם הוא נותר עם המחמאות בלבד. מוריניו זעם בסיום על השיפוט והדהים כשאת מדליית המקום השני שקיבל בטקס חלוקת הפרסים, זרק לעבר אחד מאוהדי הקבוצה ביציע - נער צעיר שהתרגש מהמחווה/מעשה (תמחקו אתם את המיותר) של 'המיוחד'.
6 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו
מוריניו והמדליה
(צילום: AP Photo/Petr David Josek)
6 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו
כן, גם אני קיבלתי מדליה (ועוד ממוריניו)
(צילום: Odd ANDERSEN / AFP)
"האמת היא שכולנו עצובים מאוד, עם או בלי שנבכה", אמר מוריניו בסיום. "נגיע הביתה מתים מעייפות וגמורים בגלל תצוגת שיפוט לא הוגנת. זה היה משחק נהדר, גמר נהדר, אינטנסיבי, אגרסיבי, נמרץ, אבל השופט נראה לי 'ספרדי' מדי. יותר מדי כרטיסים צהובים נשלפו לעברנו".
"אנחנו עייפים לגמרי, אבל גאים. אני תמיד אומר שאתה יכול להפסיד במשחק כדורגל, אבל אף פעם לא את הכבוד או המקצועיות שלך", הוסיף הפורטוגלי. "זכיתי בחמישה גמרים אירופיים, הפסדתי בזה, אבל הפעם אני חוזר הביתה גאה מתמיד. הבחורים נתנו הכל".
6 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו
"כולנו מאוד עצובים". מוריניו
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
מוריניו המשיך: 'אכפת לנו מהחולצה של רומא, אנחנו לוקחים דברים ברצינות, עובדים בענווה ונותנים את כל מה שיש לנו לתת. כל אחד מאיתנו מגיב בצורה אחרת. אחד בוכה, אחר לא. אבל האמת היא שכולנו מאוד עצובים. אנחנו חוזרים הביתה בתחושה שהתוצאה לא צודקת. האמת, עייפתי כבר מלהיות מאמן, כי אני נלחם כל פעם".
מוריניו ורומא עוד לא סיימו את העונה. הם יפגשו ביום ראשון את ספציה ויהיו חייבים ניצחון כדי להבטיח כרטיס גם בעונה הבאה לליגה האירופית. "מכיוון שאנתוני טיילור הוא שופט כל כך נהדר, בואו נקווה שהוא ישפוט בעונה הבאה רק בליגת האלופות", עקץ שוב הפורטוגלי את השופט. "אני מקווה שהטעויות שלו יהיו רק בליגת האלופות ולא בליגה האירופית".

האיש ש"בעט אל הנצח" עשה זאת שוב

בצד המנצח היה כמובן גם כן סיפור ענק: גונסאלו מונטייל, זוכרים? המגן הארגנטינאי בן ה-26, שזכור כמי ש"בעט אל הנצח" בפנדל המכריע בגמר מונדיאל 2022 מול צרפת ו"הביא" ללאו מסי את גביע העולם, שוב שם פנדל מדויק (בפנדל חוזר, אחרי שהחמיץ את הראשון) וסגר עניין בדו-קרב מהנקודה הלבנה.
6 צפייה בגלריה
גביע הליגה האירופית סביליה
גביע הליגה האירופית סביליה
מלכת הליגה האירופית ללא ספק
(צילום: AP Photo/Petr David Josek)
"מלך הפנדלים המכריעים", החמיאו למונטייל בתקשורת הארגנטינאית. גם בספרד היללו את השחקן: "כל-כך סמלי ששוב זה מונטייל שמביא גביע במו רגליו". גיבור נוסף הוא יאסין בונו המרוקאי, שעמד בין הקורות של סביליה. "כבר חוויתי רגעים כאלה רק לאחרונה בקטאר והבנתי שאני צריך להישאר רגוע היום", אמר בסיום. "זו הייתה שנה רוויית רגשות, עם המונדיאל, ואז סביליה. זה היה גמר אמוציונלי".
מאמן סביליה, חוסה לואיס מנדיליבר, סיכם: "אני חושב שאני עדיין לא מאמין, אבל זכינו בתואר והביאו לנו את המדליה. לקח לי כמה דקות לעכל את זה. התחלנו רע, אבל במחצית השנייה הדברים השתנו. טוב לי פה, אנחנו נראה מה קורה בנוגע לעתיד".
זהו סיום מתוק לעונה חלשה במיוחד של סביליה, שמדורגת רק במקום ה-11 בליגה הספרדית. מחזור אחד לסיום, היא רחוקה 19 נקודות מהמקום הרביעי שמוביל לצ'מפיונס, כך שכבר הרבה זמן היה ברור שרק זכייה בליגה האירופית תסדר להם את הכרטיס. וגם היה ברור לכולם שזה יקרה. ככה זה: סביליה היא הליגה האירופית, הליגה האירופית היא סביליה.