שחקני באיירן מינכן חגגו אתמול דקות ארוכות על כר הדשא בזיגנל אידונה פארק את ה-1:3 על בורוסיה דורטמונד והזכייה בסופרקאפ הגרמני. מי שכנראה שמח יותר מכולם היה דווקא מאמן הבווארים, יוליאן נגלסמן, שהניף תואר ראשון בקריירה.
נגלסמן, שהגיע הקיץ מלייפציג, הוליך את באיירן לניצחון גדול - שקבע כי הקבוצה תזכה בסופרקאפ בפעם השנייה ברציפות, החמישית בשש השנים האחרונות והתשיעית בתולדותיה. "גם אני רוצה לאגור תארים", צחק המאמן בן ה-34 בסיום. "האנשים במועדון והשחקנים כבר זכו בהמון".
4 צפייה בגלריה
נגלסמן חוגג
נגלסמן חוגג
תואר ראשון בקריירה. נגלסמן מאושר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
נוייר והחברים חוגגים
נוייר והחברים חוגגים
נוייר והחברים חוגגים, שוב
(צילום: EPA)
בסיום החליט נגלסמן לפרגן למאמנה הקודם של האלופה הגרמנית, האנזי פליק. "התואר הזה רשום על שמו", אמר. "זה פרס על העבודה הקשה שעשה. אין לנו יותר זמן לחגוג, אנחנו רק בתחילת הדרך".
נגלסמן יודע שהתואר הזה גם רשום על שמו של רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני כבש צמד ושבר שיא אישי: 14 משחקים ברציפות בו הוא מחורר את הרשת במדי באיירן. "התואר הזה משמעותי מאוד מבחינתי", הודה. "זה היה מהנה עבור האוהדים, עם הרבה מהלכים התקפיים. אנחנו יכולים לשחק טוב יותר ממה ששיחקנו היום, אנחנו עדיין בתחילת העונה. אנחנו צריכים עוד זמן כדי להתחבר".
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לא עוצר. לבנדובסקי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
בלינגהאם מאוכזב
בלינגהאם מאוכזב
בלינגהאם מאוכזב
(צילום: EPA)
סרג' גנאברי הוסיף: "תמיד חשוב לזכות בגביע הראשון. זה גם מסר לדורטמונד, שהיא אחת היריבות הגדולות שלנו. מנואל נוייר הציל אותנו בהתחלה בצורה מבריקה, אבל מכאן ואילך היינו טובים יותר. נכון, השער השלישי היה חוסר מזל מבחינתם, אבל הניצחון הגיע לנו".
מהעבר השני, ג'וד בלינגהאם מדורטמונד סיכם: "כולנו מתוסכלים שלא יכולנו לשים את היד על הגביע, אבל נשתמש בהפסד הזה כדי לדרבן אותנו. ציפיתי למשחק הזה. איפה עוד הייתי רוצה להיות מאשר לפגוש את אחת הקבוצות הטובות בעולם ולשחק לעיני האוהדים הטובים באירופה? ניקח מההפסד הזה דברים חיוביים".