אלופת אירופה איטליה תחל בקיץ את מסע ההגנה על התואר שלה, והיום (חמישי) הכריז לוצ'יאנו ספאלטי על סגל של 30 שחקנים לקראת יורו 2024, ממנו יונפו ביוני לפחות ארבעה שחקנים. האיטלקים, שרק לפני שלוש שנים זכו בתואר בוומבלי, נראים כעת אחרת לגמרי, כשהבלמים הוותיקים ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י כבר לא נמצאים, בעוד המאמן רוברטו מנצ'יני הוחלף על ידי ספאלטי. למעשה, רק 10 שחקנים מהסגל של הזכייה זומנו לסגל המורחב.
עם זאת, למאמן שהוביל את נאפולי לאליפות בשנה שעברה עדיין יש מאגר לא קטן של כישרון לבחור ממנו את ה-11 הפותחים בגרמניה. שוער פ.ס.ז' ג'אנלואיג'י דונארומה הוא כעת הקפטן של הנבחרת, בלם אינטר אלסנדרו באסטוני הוא סלע הגנתי, בעוד ז'ורז'יניו מארסנל וניקולו בארלה מאינטר צפויים להוביל את מרכז השדה האיטלקי.
1 צפייה בגלריה
איטליה מניפה את גביע היורו
איטליה מניפה את גביע היורו
ינסו להפתיע שוב. שחקני נבחרת איטליה מניפים את גביע היורו
(צילום: getty images)
בהתקפה - שנחשבת לנקודת התורפה של הנבחרת שלא עלתה לשני גביעי העולם האחרונים - יש בין השאר את פדריקו קייזה מיובנטוס וג'אנלוקה סקמאקה, שזכה אתמול בליגה האירופית עם אטאלנטה. החלוצים צ'ירו אימובילה ואנדראה בלוטי, שחוו עונה לא טובה, נותרו בחוץ, כמו גם הקשר מנואל לוקאטלי. הקבוצה ששולחת הכי הרבה נציגים לסגל של האזורי היא אלופת איטליה אינטר עם חמישה, כשחוץ מבארלה ובאסטוני יש גם את פרנצ'סקו אצ'רבי, מתיאה דרמיאן ופדריקו דימרקו שייאבקו על מקומות בהגנה.
הסגל של איטליה - ששובצה ב"בית המוות" של היורו לצד ספרד, קרואטיה ואלבניה - לא חזק כמו בטורניר לפני שלוש שנים, אבל גם אליו היא לא הגיעה כאחת הפייבוריטיות. היא תנסה להפתיע שוב ולהפוך לנבחרת הראשונה מאז ספרד ב-2012 והשנייה בלבד אי פעם שזוכה באליפות אירופה פעמיים ברציפות.
טופ 5 סריה א': תחרות של בעיטות חופשיות
(באדיבות one)