באנגליה מתקשים להירגע אחרי ההצגה המדהימה אתמול (שלישי) של מנצ'סטר סיטי, שמחצה 2:6 בחוץ את לוטון בדרך לרבע גמר הגביע האנגלי. על ההופעה הבלתי נשכחת של הטרבליסטית היו אמונים שני שחקנים - ארלינג הולאנד, שכבש חמישייה, וקווין דה בריינה, שבישל ארבע פעמים.
הולאנד, שסבל במהלך העונה מפציעה שעצרה אותו מעט, ואף גרמה ללא מעט פרשנים להצהיר כי הוא חווה נסיגה ביכולת, הוכיח כי הוא עדיין מכונת שערים בלתי ניתנת לעצירה. הנורבגי הפך לשחקן הראשון בתולדות הסיטיזנס שכובש פעמיים חמישה שערים במשחק, לאחר שעשה זאת נגד ר.ב לייפציג בליגת האלופות בעונה שעברה. וזה לא נעצר כאן.
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם קווין דה בריינה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד עם קווין דה בריינה
הופעה בלתי נשכחת. ארלינג הולאנד עם קווין דה בריינה
(REUTERS/David Klein)
79 שערים יש להולאנד ב-83 הופעות בכל המסגרות במדי מנצ'סטר סיטי מאז שערך את הופעת הבכורה שלו במועדון ביולי 2022. אין אף שחקן בפרמייר-ליג שאפילו מתקרב להספק כזה בפרק הזמן המדובר, כאשר הבא אחריו הוא מוחמד סלאח, שבכמות הופעות דומה בליברפול כבש 49 שערים. בנוסף, הולאנד הפך לשחקן שכובש הכי הרבה שערים עבור הקבוצה שלו בגביע האנגלי מאז השישייה של ג'ורג' בסט במדי מנצ'סטר יונייטד ב-2:8 על נורת'המפטון.
רוצים עוד? בגיל 23 לבד, הולאנד הספיק לרשום 18 משחקים בקריירה בהם כבש שלושער ומעלה, מתוכם חמש פעמים בפרמייר-ליג ועוד פעמיים בליגת האלופות. בנוסף, יש לו עוד שני משחקים בהם כבש שלישייה ומעלה במדי נבחרת נורבגיה.
ומה לגבי דה בריינה? הקשר הבלגי סבל גם הוא העונה מפציעה שגרמה לו להיעדר לא מעט משחקים מהמגרשים. למעשה, הוא הספיק לערוך 12 הופעות בלבד במדי מנצ'סטר סיטי - ובכל זאת הוא מלך הבישולים של הקבוצה עם 11.
הולאנד החמיא לדה בריינה בסיום: "הוא עושה את מה שהוא עושה הכי טוב וזה פשוט תענוג לשחק איתו. שנינו יודעים מה אנחנו רוצים אחד מהשני, מחפשים אחד את השני במהלך המשחק והכל פשוט מתחבר היטב. הוא בחור חכם, ואני אוהב לשחק עם שחקנים חכמים".
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי נתן אקה מנחם את ג'ק גריליש
שחקן מנצ'סטר סיטי נתן אקה מנחם את ג'ק גריליש
העיב על הניצחון של סיטי. נתן אקה מנחם את ג'ק גריליש שנאלץ לצאת בעקבות פציעה
(Shaun Botterill/Getty Images)
על כושרו אמר הנורבגי: "מבחינה גופנית, אני מתקרב לאיפה שאני רוצה להיות. אני חוזר להיות במיטבי סוף-סוף ואני מרגיש טוב. זו הרגשה מדהימה". על קבוצתו אמר: "אנחנו באים. זמנים מרגשים לפנינו - אנחנו מוכנים לתקוף".
גם מאמן סיטי, פפ גווארדיולה, התמוגג בסיום מהשילוב בין שני הכוכבים שלו: "מה עוד אפשר לומר? זה היה ממש טוב. ארלינג לוהט. החיבור בינו לבין קווין היה פשוט מושלם. זה היה באמת משחק טוב. קווין צריך שחקנים כמו ארלינג וארלינג צריך שחקנים כמו קווין. לא היינו כאן".

הרגע הקשה של גריליש

מה שהעיב על הניצחון של סיטי אתמול הייתה הפציעה של ג'ק גריליש. שחקן הכנף נאלץ לרדת אתמול בדקה ה-38 מכר הדשא לאחר שנפצע, והאכזבה ניכרה על פניו. חבריו לקבוצה ניגשו אליו על מנת לנסות לנחמו, אך לא נראה שזה עזר. גריליש סבל העונה מכמה פציעות שגרמו לו להחמיץ מספר לא מועט של משחקים.
פפ התייחס לכך: "זה נראה ששוב הוא נפצע במפשעה, פציעה שהוא סבל ממנה כבר העונה. נקווה שהוא יתאושש מהר. זו עונה קשה בשבילו עד כה. הוא יצטרך להחלים והוא יעזור לנו עוד הרבה ברגע שהוא יחזור.
רק לפני כשבועיים נאלץ גריליש לצאת בדקה ה-20 במשחק ליגת האלופות נגד קופנהאגן בגלל פציעה דומה (במפשעה כאמור), שהשביתה אותו לשני משחקים.