פחות משנה לפני היורו הביתי, משבר עמוק בנבחרת גרמניה. אחרי התבוסה 4:1 ליפן אמש (שבת), המאמן האנזי פליק פוטר היום. ההתאחדות הגרמנית הודיעה כי המנהל הספורטיבי רודי פלר יעמוד על הקווים במקומו ביום שלישי במשחק הידידות מול צרפת.
פליק רשם מאזן עלוב ביותר - ארבעה ניצחונות בלבד ב-17 המשחקים האחרונים. לכך יש להוסיף את ההדחה המשפילה במונדיאל האחרון כבר בשלב הבתים. הניצחון האחרון של גרמניה היה בחודש מארס האחרון - 0:2 על פרו. מה שגרם להתאחדות הגרמנית להודיע על פרידה מפליק ומכל הצוות שלו. המועמד הבכיר להחליף את פליק - ולהוביל את גרמניה באליפות אירופה, אותה היא תארח בקיץ הקרוב - הוא יוליאן נגלסמן, מאמנה לשעבר של באיירן מינכן.
4 צפייה בגלריה
פליק
פליק
פליק
(צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
האוהדים באצטדיון בוולפסבורג לא האמינו למה שהם ראו אמש, אפילו שהציפיות בתקופה האחרונה רחוקות מלהיות בשמיים ועל אף שמדובר בסך הכל במשחק הכנה. יפן כבשה בהזדמנות האמיתית הראשונה שהייתה לה (ג'וניה איטו, 11) והלמה בקהל הביתי, שחטף פלשבק מההפסד 2:1 ל"סמוראים" בקטאר. המארחים אומנם התעוררו עם שוויון של לירוי סאנה בדקה ה-19 אבל הקאמבק החזיק 3 דקות בלבד כשאיאסה אוודה החזיר את היתרון לאורחים (1:2). התבוסה הושלמה בדקות ה-90 ו-92 (טאקומה אסאנו ואאו טנאקה בהתאמה).
"יפן הייתה פשוט טובה יותר", אמר אילקאיי גונדואן, הקפטן של מי שהייתה אלופת עולם ארבע פעמים והפכה לצל של עצמה. "עשינו יותר מדי טעויות אישיות. אנחנו חייבים להודות שאנחנו פשוט לא באותה רמה עם נבחרות כמו יפן. זה קשה, אבל המגמה מדברת בעד עצמה. אנחנו צריכים לקבל את זה שאנחנו פשוט לא מספיק טובים כרגע. זו המציאות. אולי אנחנו אפילו חושבים שאנחנו יותר טובים ממה שאנחנו".
4 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה לאחר התבוסה ליפ
נבחרת גרמניה לאחר התבוסה ליפ
הפנים אומרות הכל. שחקני גרמניה בסיום התבוסה
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
כבר אתמול קיבלנו רמז לכך שפליק יפוטר. "אני קצת בהלם", אמר המנהל הספורטיבי רודי פלר בסיום, "האווירה הייתה נהדרת, הצופים היו לצידנו בהתחלה אבל אז המגמה השתנתה. התבוסה הזו כואבת. אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו קודם, מחר מצפה לנו אימון קטן ואז נשחק בצרפת. לאחר מכן נצטרך להתחיל להרהר ולחשוב על מה שיקרה אחר כך. בוא נראה".
קפטן העבר ופרשן הכדורגל, לותר מתיאוס, מיקד את הביקורת שלו במאמן: "אני כבר לא חושב שאפשר להשאיר את פליק בתפקיד. לא ברור כמה אנשים בכלל עוד תומכים בו בשלב הזה. אני אומר את זה מידיעה. אני שומע את זה מצוות האימון. הם אומרים 'כן, אנחנו צריכים לתמוך במאמן. אבל משהו לא בסדר'. באיזשהו מקום הוא איבד את האמון שזכה בו בכבוד רב בבאיירן מינכן".
4 צפייה בגלריה
פליק בסיום המשחק ליד מתיאוס
פליק בסיום המשחק ליד מתיאוס
פליק בסיום המשחק ליד מתיאוס
(צילום: Christof Koepsel/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
רודי פלר ביציע
רודי פלר ביציע
רודי פלר מודאג ביציע
(צילום: Alex Grimm/Getty Images))
"אני חושב שקורה משהו מתחת לפני השטח", המשיך כוכב העבר. "אני כבר לא לגמרי מאמין למה שאומרים השחקנים שטוענים שהם צריכים להחזיר לפליק על המגרש. אז למה הם לא החזירו לו כלום במשך חודשים? אני מאמין שהיחסים הבין אישיים שם שונים מכפי שהם משתקפים בחוץ. אנחנו אומנם אומה של כדורגל, אבל כבר לא רואים את זה".
פורסם לראשונה: 11:18, 10.09.23