אחרי חגיגות האליפות והפרידה מהמנהל המקצועי, מתיאו אלמאן, הודיעה ברצלונה היום (שלישי) על סיום דרכו של המנהל הספורטיבי, ג'ורדי קרויף, שייפרד רשמית מהמועדון הקטלאני בתחילת חודש יוני. "המנהל הספורטיבי לא יחדש את חוזהו בתום העונה הנוכחית בשל רצונו למצוא אתגרים מקצועיים חדשים", נכתב בהודעה הרשמית על אקס מכבי ת"א.
על פי ההודעה קרויף הגיש את בקשתו לנשיא המועדון חואן לאפורטה, בפגישה שהשניים קיימו הבוקר. "הוא הסביר כי לאחר שנתיים בתפקידו הוא מעוניין להתמודד עם אתגרים חדשים", נכתב שם. ברצלונה מבקשת להודות לג'ורדי קרויף על תרומתו החשובה כחבר בוועדת הספורט ומאחלת לו הצלחה בקריירה המקצועית העתידית שלו".
1 צפייה בגלריה
למרות תמיכה מצמרת המועדון. קרויף
למרות תמיכה מצמרת המועדון. קרויף
למרות תמיכה מצמרת המועדון. קרויף
(צילום: עוז מועלם)
למרות הצעד המפתיע, קרויף זוכה לתמיכה גדולה בקרב הדמויות המובילות במועדון הקטלוני, כאשר הבולטים שבהם הוא המנג'ר צ'אבי, שרואה בו שותף מלא לאליפות בה זכתה הקבוצה השבוע (ה-27 בהיסטוריה של המועדון) אחרי בצורת בת ארבע עונות.
זאת הייתה עונה שבה ברצלונה שלטה ללא עוררין בלה ליגה, על אף שהאליפות הוכרעה "רק" ארבעה מחוזרים לפני השריקה האחרונה. אומנם לא מדובר באחת הקבוצות המלהיבות של אירופה אבל היא הציגה הגנת ברזל (רק 13 שערי חובה, הכי מעט בחמש הליגות הבכירות), ובעיקר בנתה את היסודות שלה לשנים הבאות אחרי שנים של שפל, שהגיעו בעקבות משבר כלכלי חסר תקדים ושחיקה גדלה והולכת של דור ענקים שצ'אבי היה חלק ממנו. לקרויף, שבמהלך חגיגות האליפות התבקש שוב ושוב להישאר, יש מניות רבות בתהליך השיקום המבטיח הזה.