ריאל מדריד נטולת קארים בנזמה הפסידה אתמול (שלישי) 3:2 לר.ב. לייפציג במחזור החמישי בבית 6 של ליגת האלופות. יושקו גבארדיול (13) וכריסטופר אנקונקו (18) סידרו לשוורים יתרון מוקדם, ויניסיוס (44) החזיר את ריאל לעניינים, אבל טימו ורנר נעל את המשחק בדקה ה-81. רודריגו עוד צימק בפנדל בדקה ה-94, אבל מיד אחריו הגיעה השריקה.
לריאל מדריד זה היה הפסד ראשון ליריבה גרמנית אחרי 13 משחקים ברציפות (9 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו). ריאל גם כבשה לפחות שני שערים בכל אחד מהמשחקים הללו, על הרצף הזה היא הצליחה לשמור. ריאל מדריד ספגה שני שערים לפני הדקה ה-20 לראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות, זה קרה לה בעבר שלוש פעמים במשחקים במפעל, אבל בשלב הנוקאאוט. בנוסף, זה היה ההפסד הרביעי של ריאל מדריד בליגת האלופות ב-2022, רק ב-2001 (חמישה הפסדים) היא הפסידה יותר מזה בשנה קלנדרית אחת. ארבעה הפסדים היו לה ארבע פעמים בעבר. מי שאוהב מאוד לשחק נגד ריאל הוא טימו ורנר, שנכנס כמחליף וכבש בפעם השלישית נגד הבלאנקוס. ריאל היא היריבה מולה הוא כבש הכי הרבה בליגת האלופות. מרקו רויס עם ארבעה שערים נגד ריאל הוא הגרמני היחיד אי פעם שכבש יותר ממנו מולה.
5 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד
טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד
הוציא שני כדורים מהרשת עד הדקה ה-18. קורטואה
(צילום: גטי אימג'ס)
קשר העבר מיכאל באלאק החמיא ללייפציג על התצוגה שלה ואמר: "הייתה הופעה יוצאת דופן מצד לייפציג. כמובן שאתה לא יכול לשלוט מול ריאל מדריד במשך 90 דקות, אבל הצורה בה לייפציג שיחקה במחצית הראשונה הייתה קרובה לשלמות".
טימו ורנר התייחס לעובדה שבשל ה-1:1 בין סלטיק לשחטאר דונייצק במשחק המקביל, הוא וחבריו יצטרכו לעשות לפחות תיקו מול האוקראינים במחזור הבא ואמר: "סלטיק הייתה יכולה לעשות לנו טובה גדולה אם הייתה מנצחת, אבל עדיין השגנו את מה שרצינו. זה בידיים שלנו ואנחנו אפילו לא צריכים לנצח את שחטאר עכשיו. אני חושב ששיחקנו די דומה לצורה שבה שיחקנו במחזור הראשון, אבל הפעם כבשנו. ברגע שאנחנו עולים ליתרון קשה לשחק נגדנו, אפילו בשביל הזוכה בליגת האלופות. ידענו שריאל חזקה מאוד עם הכדור ושיהיו רגעים שהיא תדחוף אותנו לאחור. המאמן מרקו רוזה אמר לנו להיות אמיצים עם הכדור וזה מה שעשינו".
בריאל מטבע הדברים היו קצת פחות מרוצים. אנטוניו רודיגר אמר: "ב-15 או 20 הדקות הראשונות היינו רדומים. ספגנו שני שערים אחרי קרנות וזה הפך את המשחק לקשה ונתן ללייפציג את השליטה בעניינים. ידענו שהמשחק חשוב מאוד ללייפציג ולא הצלחנו לנצח במאבקים מול השחקנים שלה. אנחנו לא צריכים לחפש תירוצים, רצינו לנצח ולהבטיח את המקום הראשון בבית".
5 צפייה בגלריה
טימו ורנר שחקן ר.ב. לייפציג
טימו ורנר שחקן ר.ב. לייפציג
אוהב לשחק נגד ריאל. ורנר
(צילום: גטי אימג'ס)
דייויד אלאבה אמר: "לא היינו מספיק טובים מהרגע הראשון. לייפציג קבוצה אינטנסיבית מאוד, מהירה מאוד במעברים ונקלענו לפיגור מוקדם. כמובן שהשחקנים שחסרו לנו הם חשובים מאוד, שחקנים ברמה הכי גבוהה, אבל למרות זאת יש לנו מספיק איכות כדי לפצות על זה והראינו את זה בעבר".
מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי אמר: "ברגע שפיגרנו בשני שערים, לייפציג הייתה יכולה לשחק על מתפרצות שזה דבר שהיא אוהבת לעשות. שני השערים המוקדמים של לייפציג שמו את המשחק בידיים שלה. אני לא כועס, אבל מאכזב מאוד להפסיד. אין לי ביקורת כלפי השחקנים שלי, הם הצליחו מאוד עד כה. אתה לומד יותר מהפסדים מאשר מניצחונות. למשל: בדרך כלל אנחנו טובים מאוד בהגנה ממצבים נייחים, אבל לא היה כך הפעם. אחרי השער השני של לייפציג שלטנו במשחק והיינו קרובים להשוות".
טיבו קורטואה: "מה שקרה לנו זה משהו שקורה מפעם לפעם. הגענו קצת חסרי אינטנסיביות ולייפציג גרמה לנו לשלם ביוקר. אסור לנו להתחיל ככה משחקים. הצלחנו לחזור לעצמנו ולמשחק, אבל במחצית השנייה פספסנו הרבה מסירות שבדרך כלל אנחנו לא מפספסים. כשאתה בשער אתה רואה שהאינטנסיביות חסרה. הפסדנו בהרבה קרבות של אחד על אחד. יכול להיות לך יום רע, אבל אסור להיות חסרי אינטנסיביות".
5 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד
קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד
"לא כועס, אבל זה מעצבן מאוד". אנצ'לוטי
(צילום: EPA)

הולאנד חזר לדורטמונד והתרגש

לייפציג היא לא הקבוצה הגרמנית היחידה שחגגה אתמול. בורוסיה דורטמונד הצליחה לסיים ב-0:0 ביתי מול מנצ'סטר סיטי והבטיחה את המקום בשמינית הגמר עוד לפני מחזור הסיום. ריאד מחרז החמיץ פנדל בדקה ה-58 והחזרה של ארלינג הולאנד, מנואל אקנג'י ואילקאי גונדואן לווסטפאלן שטאדיון נגמרה ללא שערים. סיטי אמנם לא ניצחה, אבל גם כך הבטיחה את המקום הראשון בבית. הולאנד, אגב, נפצע במהלך המחצית ולא חזר אל המחצית השנייה. פפ גווארדיולה התייחס לפציעה שלו ואמר: "אני לא יודע מה מצבו, דיברתי עם הצוות הרפואי במחצית והם נראו קצת מודאגים, אבל אחר כך ראיתי שהוא הולך בסדר. נראה". הולאנד, אגב, התרגש מאוד מהחזרה לדורטמונד, קיבל הרבה אהבה מהקהל המקומי והתחבק ארוכות עם חבריו לשעבר בסיום.
מי שזכה למירב המחמאות היה בלם דורטמונד מאטס הומלס, שגם נבחר לשחקן המצטיין. בחשבון הטוויטר של בורוסיה דורטמונד אפילו צייצו אימוג'י של עיניים ודגל גרמניה כדי לתהות איך הוא לא בתכניות למונדיאל הקרוב. מגן דורטמונד לשעבר מרסל שמלצר אמר: "זה ערב מושלם בשביל דורטמונד, במיוחד לאור זה שהיא הבטיחה עלייה לשמינית הגמר. יש ימים בהם מותר לך לחגוג תיקו, זה כמו ניצחון".
5 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם שחקן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי
ג'וד בלינגהאם שחקן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי
התרגש מאוד. הולאנד עם בלינגהאם
(צילום: AP)
קשר העבר אואן הארגריבס הוסיף: "דורטמונד התגוננה בצורה נהדרת, מאטס הומלס היה נהדר. אני חושב שהם צמצמו כמעט לאפס את כמות המצבים של סיטי והאטו את האלופה האנגלית. אני מאמין שפפ גווארדיולה ידבר עם השחקנים שלו על המסירות שלהם".
בלם העבר ריו פרדיננד הוסיף: "דורטמונד שיחקה מצוין. יש שם קבוצה נלהבת ודינמית מאוד. לסיטי היה קשה מאוד להתמודד עם המעברים שלה מהגנה להתקפה".
גווארדיולה אמר: "שיחקנו הרבה יותר טוב במחצית השנייה. במחצית הראשונה איבדנו את הכדור יותר מדי ואפשרנו להם לצאת למתפרצות. סבלנו קצת כי המשחק שלנו בשבת היה קשה, אבל הבטחנו את ראשות הבית והמקום בשמינית הגמר". גווארדיולה הוסיף על הולאנד ואמר: "היה לו קצת חום לפני המשחק, גם לז'ואאו קאנסלו. הם היו עייפים ולכן החלפנו אותם במחצית".
מאמן סיטי התייחס לעובדה שהקבוצה שלו היא קבוצת פנדלים גרועה והחמיצה לא פחות מ-25 פנדלים מאז תחילת 2016/17 ואמר: "זה הרבה יותר מדי. אתה חייב להעריך את התעוזה לבעוט, אבל להחמיץ כל כך הרבה פנדלים זו בעיה. אנחנו צריכים להשתפר. בליגת האלופות המשחקים לפעמים מוכרעים על דברים קטנים מאוד ופנדלים מוחמצים יכולים לעשות את ההבדל".
5 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד חלוץ מנצ'סטר סיטי עם גרגור קובל שוער בורוסיה דורטמונד
ארלינג הולאנד חלוץ מנצ'סטר סיטי עם גרגור קובל שוער בורוסיה דורטמונד
הרבה אהבה בין הולאנד לגרגור קובל
(צילום: AP)
ג'וד בלינגהאם, שלראשונה העונה לא כבש במשחק ליגת האלופות, אמר: "מבחינה הגנתית היינו טובים מאוד. אני לא חושב שהרבה קבוצות ישמרו על רשת נקייה מול סיטי העונה, אז זה מעודד מאוד. יש הרבה דברים שונים ללמוד מהמשחק הזה, אבל בסך הכול אנחנו מרוצים".
הקשר האנגלי הצעיר דיבר על המפגש עם חברו ארלינג הולאנד: "היה נחמד לעצור את כל שחקני סיטי, אבל במיוחד אותו כי אנחנו יודעים כמה שהוא מסוכן. אני לא יותר מדי מרוצה כי לא כבשתי, אבל בסך הכול אנחנו מרוצים כי זה תיקו שמאפשר לנו להמשיך במסע שלנו באלופות".
קשר דורטמונד ג'יו ריינה אמר: "היה משחק קשה נגד קבוצה טובה מאוד. בסופו של דבר אנחנו מרוצים שעלינו שלב. זו עונה עמוסה מאוד עם לו"ז קשה, אז לעלות שלב עבורנו זה חשוב מאוד לביטחון. יש לנו קבוצה צעירה עם הרבה אנרגיה. הייתה לנו תכנית משחק טובה וניסינו להוציא אותה לפועל. ידענו שיהיו לנו הזדמנויות בהתקפות המתפרצות ולכל אחד משחקני ההתקפה היה מצב אחד או שניים. בסופו של דבר אנחנו מרוצים לעלות לשמינית הגמר".