במסגרת המשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות במטרופוליטנו, הציגו אמש (רביעי) אתלטיקו מדריד ודורטמונד הופעה עם שתי מחציות שונות בתכלית. בראשונה שלטה המארחת וניצלה שתי טעויות קשות של הצהובים-שחורים כדי לעלות ל-0:2, ובמחצית השנייה התהפכו היוצרות ושער מצמק של סבסטיאן האלר (עם שער 12 בליגת האלופות) העניק לאורחת תקווה לקראת הגומלין. למעשה, רק המשקוף מנע מיוליאן בראנט להשוות עבורה בתוספת הזמן.
אירוע שגנב קצת את תשומת הלב התרחש בדקה ה-58, כשהרוחות קצת התלהטו על הקווים והובילו לעימות בין מאמן אתלטיקו דייגו סימאונה למנהל הספורטיבי של דורטמונד סבסטיאן קל. זאת לאחר ששחקני אתלטיקו המשיכו לשחק למרות שאמרה צ'אן שכב על הדשא פצוע.
2 צפייה בגלריה
גריזמן ודה פול
גריזמן ודה פול
חתומים על שני השערים - גריזמן ודה פול
(צילום: REUTERS/Violeta Santos )
בסיום, הקבוצה של סימאונה רשמה משחק בית 17 ברציפות ללא הפסד בשלבי נוקאאוט, וכשהיא יודעת שבעשרת המאבקים האחרונים בהם היא ניצחה את המשחק הראשון, היא גם המשיכה לשלב הבא. "אתלטיקו הציגה מחצית ראשונה יוצאת דופן", נכתב במראקה. "היתרון אומנם מזערי אבל הוא היה יכול להפוך בקלות לתיקו כי אתלטיקו הלכה יותר מדי לאחור". בספורט הספרדי עקצו: "אתלטיקו הצליחה לתת לדורטמנד לברוח בחיים, ועכשיו היא גם עלולה להיענש". לעומתם, בבילד הגרמני סיכמו באופטימיות: "אחרי פתיחה רעה דורטמונד מגיעה לגומלין עם ניצוץ של תקווה".
2 צפייה בגלריה
רק כמעט. יוליאן בראנט
רק כמעט. יוליאן בראנט
רק כמעט. בראנט
(צילום: EPA/Juanjo Martín)
"ניצחנו, וזה הדבר החשוב", אמר כוכב המשחק אנטואן גריזמן, שבישל את השער השני. "סוף המשחק לא משנה. חבל על השער שספגנו. היו רגעים שיכולנו להבקיע שלישי וחבל. אנחנו יודעים שיש לנו את מה שצריך כדי להגיע לחצי הגמר והוכחנו את זה על המגרש – אבל זה לא הולך להיות קל".
"לנצח קבוצה גדולה זה תמיד דבר חיובי", הוסיף קשר אתלטיקו רודריגו דה פול, שכבש את השער הראשון במשחק. "זה צעד ראשון. אבל היינו מאוד ברורים בגישה שלנו – בבית שלנו אנחנו חזקים, אנחנו הדומיננטיים. כשאתה מוביל 0:2, מטבע הדברים את אתה הולך אחורה, לשמור על זה, אבל גם יכולנו לכבוש את השלישי. כן, רצינו לנצח בבית ולנסוע לגרמניה עם תוצאה חיובית - ושם כבר נדע איך להתמודד. יש לנו שחקנים איכותיים, ומצפה לנו משחק טוב".
בצד המפסיד סיכם המאמן אדין טרזיץ', ששומר על אופטימיות: "הכל נשאר פתוח. ב-30 הדקות הראשונות לא היינו מספיק טובים. ברמות האלה, אם אתה עושה כל כך הרבה טעויות, אתה יכול גם לאבד את המשחק, אבל בסוף הצלחנו להראות ממה אנחנו עשויים".