פציעתו החמורה של טיבו קורטואה ממש לפני פתיחת עונת 2023/24 השאירה חור עצום בעמדת השוער של ריאל מדריד. שוער המשנה, אנדריי לונין האוקראיני, לא יכול היה לקבל את המושכות להיות השוער הראשון, לפחות לא באופן קבוע, והבלאנקוס החלו במסע חיפושים בסיומו הביאו בהשאלה את קפה מצ'לסי.
על פניו, ההיררכיה בריאל הייתה אמורה להיות ברורה - קפה היה אמור להיות השוער הבכיר, בעוד לונין היה אמור לחכות להזדמנות על הספסל, אך לאחרונה נראה כי המאמן, קרלו אנצ'לוטי, לא ממש משוכנע שכך המצב צריך להימשך. מתוך שבעת המשחקים האחרונים, לונין פתח בארבעה בעוד קפה בשלושה.
1 צפייה בגלריה
שוערי ריאל מדריד קפה אנדריי לונין
שוערי ריאל מדריד קפה אנדריי לונין
מי השוער הבכיר? קפה ואנדריי לונין באימון ריאל
(EPA/MARISCAL)
בתקשורת הספרדית מתקשים להבין את מצב השוערים בריאל. "רק לפני חודש טען אנצ'לוטי שאם קפה בריא, הוא זה שישחק, אבל לאחרונה הוא אמר ששאלת השוער הפותח תיבחן לפני כל משחק לגופו", נכתב ב'אס'. "אחרי הניצחון על ארנדה בגביע המלך, התעלומה עדיין נותרה בעינה".
ב'אס' טוענים כי הדרבי הערב (רביעי, 21:00) מול אתלטיקו מדריד בחצי גמר הסופר-קאפ הספרדי - שנערך זו השנה השלישית ברציפות בסעודיה - יהווה מעין מבחן עבור שאלת השוער הפותח של ריאל.
כשנשאל על כך, אנצ'לוטי נמנע מלתת תשובה ישירה. "עדיין לא קיבלתי החלטה מי יפתח בשער נגד אתלטיקו, שניהם גורמים לי להטיל ספק בנוגע להחלטה", אמר האיטלקי. "מה שבטוח זה שאחד מהם ישחק - אבל בכל מקרה אני לא רוצה להגיד מי זה יהיה. שניהם עושים עבודה טובה. כך או כך, מי שיפתח במשחקי הסופר-קאפ לא בהכרח יהיה השוער הבכיר במשך כל העונה".
לונין, שהיה נראה בדרכו החוצה מהמועדון בקיץ האחרון, הספיק לשחק העונה עשרה משחקים במדי ריאל, בהם ספג שישה שערים בלבד וסיפק 25 הצלות - ממוצע של 2.5 למשחק. לעומת זאת, קפה עמד בשער ב-16 משחקים וסיפק 37 הצלות - ממוצע של 2.3 למשחק. בנוסף, אחוזי ההצלחה של האוקראיני בכל הנוגע להפרעה למהלכי ההתקפה של היריבה עומדים על 80.6 לעומת 74 מצד קפה.
יש לציין, שריאל מדריד נמצאת במקום השלישי בחמש הליגות הבכירות בכל הנוגע לאי-ספיגת שערים - כשהיא ספגה 11 בלבד העונה בליגה הספרדית. נראה שכמו שאנצ'לוטי אמר, שני השוערים עושים עבודה טובה מאוד. הם בכושר מצוין ולא נראה שהם מתכוונים לוותר במאבק על אפודת השוער הראשון.