ארלינג הולאנד, זה לא סוד, בדרך לעונה היסטורית בפרמייר-ליג. חלוץ מנצ'סטר סיטי כבש אתמול צמד ב-1:4 הקליל של קבוצתו בחוץ על סאות'המפטון והפך לשחקן שהגיע בכמות המשחקים הקטנה ביותר ל-30 שערים בעונה אחת בליגה האנגלית. הנורבגי עשה זאת ב-27 משחקים בלבד.
הולאנד בן ה-22 הוא השלישי בלבד שרושם את ההישג הזה כבר בעונת הבכורה שלו בליגה (אחרי אנדי קול וקווין פיליפס) ולמעשה חגג אתמול את שערו ה-200 בקריירה ב-244 הופעות. המספרים המדהימים האלה כמובן הרשימו גם את מאמנו של השחקן, פפ גווארדיולה.
2 צפייה בגלריה
הלאנד
הלאנד
מכונה. הולאנד
(צילום: AP)
"יש לו את הלך הרוח הנכון להתחרות בשיאים של כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי", אמר פפ בסיום. "מבחינת היכולת לכיבוש שערים, הוא די דומה אליהם, רק שמסי הוא השחקן השלם יותר".
"כדי להגיע לרמה של רונאלדו ומסי צריך לעבוד קשה", הוסיף גווארדיולה. "הם אף פעם לא נפצעו. ארלינג כל-כך גבוה, אז הוא צריך הרבה טיפול מהפיזיוטרפיסטים שלנו. מה שכן, הוא חי כדי להיות מקצועי ולהתחרות. אני רואה את התגובה שלו כשהוא מחטיא שערים, אפילו באימונים. הוא מתוסכל חמש דקות ואז חוזר ועושה את העבודה".
2 צפייה בגלריה
הלאנד
הלאנד
"המספרים שיש לו בגילו בלתי נתפסים". הולאנד
(צילום: AP)
אגב, הנורבגי הגיע ל-44 שערים העונה בכל המסגרות והוא רחוק כעת חמישה כיבושים בלבד משבירת שיאי השערים שקבעו אנדי קול (1993/94) ואלן שירר (1994/95) - 34 כיבושים בעונת פרמייר-ליג אחת.
"הוא מפעיל לחץ על עצמו כמו מסי ורונאלדו. כשהוא לא מבקיע שניים או שלושה משחקים, הוא אומר 'מה הבעיה?' המספרים שיש לו בגילו בלתי נתפסים", התמוגג מאמנו. "אתה רואה כמה משחקים ארלינג שיחק במהלך הקריירה המקצוענית שלו ואתה משווה את הכמויות באותה תקופה למסי וכריסטיאנו, זה די דומה".
פפ ניסה להשוות בין השלושה: "אני חושב שמסי, כאמור, הוא שחקן שלם יותר. יכול לשחק בכל מקום כי הוא מבין את המשחק. כריסטיאנו והולאנד הם כמו מכונה. אבל ארלינג יודע ששני החבר'ה האחרים שלטו בכדורגל העולמי במשך שני עשורים, לא רק בשנה אחת. הם כבשו שערים, זכו בתארים ועשו הכל".
גם חברו של הולאנד בסיטי, קווין דה בריינה, יכול להתהדר בציון דרך מרשים. הבלגי רשם את בישולו ה-100 בפרמייר-ליג, ובכך הפך לשחקן החמישי בלבד בתולדות הליגה האנגלית שעושה זאת. קדמו לו: ראיין גיגס (162), ססק פאברגס (111), וויין רוני (103) ופרנק למפארד (102). בכל אופן, לדה בריינה לקחו הכי מעט משחקים להגיע לציון הדרך (237).