סוף-סוף שבת ראשונה בעונת 2022/23 שבה כל הליגות הגדולות של אירופה משוחקות, ואיתה גם לא מעט סיפורים: צ'אבי למד שיש לו עוד הרבה עבודה כדי לחבר את הכוכבים החדשים של ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד - גם עם רונאלדו בהרכב - ממשיכה לצלול, ניימאר ופריז סן-ז'רמן שוב כבשו חמישייה, הרכש החדש של ארסנל לוהט, מילאן פתחה את העונה באיטליה בדיוק כמו שסיימה את הקודמת ואינטר יצאה לדרך עם דרמה של הרגע האחרון.

אנגליה: יונייטד הושפלה, סיטי הביסה, ז'סוס כיכב

ברנטפורד – מנצ'סטר יונייטד 0:4 | גם בסיוטים הגרועים ביותר שלהם, לא ככה דמיינו אוהדי יונייטד שקבוצתם תפתח את העונה. אחרי ההפסד 2:1 לברייטון במחזור הפתיחה, כריסטיאנו רונאלדו חזר היום להרכב וזה ממש לא עזר לחבורה של אריק טאן אח. ג'וש דאסילבה (10), מתיאס ינסן (18), בן מי (30) ובריאן מבומו (35) כבשו לדבורים. אוהדי השדים האדומים דרשו את עזיבתם של הבעלים, משפחת גלייזר, ובקצב הנוכחי תוך זמן קצר הקריאות יופנו גם כלפי המאמן החדש אריק טן-האח והשחקנים. זאת הפעם הראשונה שהשדים האדומים מפסידים בשני המשחקים הראשון של העונה בעידן הפרמייר-ליג.
6 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
לא עזר ליונייטד. רונאלדו מתוסכל
(צילום:רויטרס)
מנצ'סטר סיטי – בורנמות' 0:4 | האלופה ממשיכה להרשים. אחרי שניצחה בקלילות את ווסטהאם במחזור הראשון, פגשה סיטי את העולה החדשה - שנחשבת למועמדת בכירה לירידה - ולא ריחמה עליה. הולאנד בישל לגונדואן את הראשון (19), דה בריינה כבש שער יפהפה עם החלק החיצון של הנעל (31) וגם בישל לפודן שנעץ את השלישי (38), וג'פרסון לרמה סגר את הסיפור עם שער עצמי (79). סיטי עדיין לא ספגה העונה, ובמחזור הבא תצא למשחק חוץ נגד ניוקאסל.
6 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים. מי תוכל לעצור אותם?
(צילום: AFP)
ארסנל – לסטר 2:4 | כנראה שההתלהבות סביב הגעתו של גבריאל ז'סוס לארסנל הייתה מוצדקת. התותחנים נשארו מושלמים בתום הצגה ענקית של הרכש שהגיע בקיץ ממנצ'סטר סיטי: החלוץ הברזילאי כבש צמד (23, 35) והוסיף שני בישולים לגרניט ג'אקה (56) ולגבריאל מרטינלי (75). ובכלל, ז'סוס אוהב לפגוש את לסטר - יש לו כבר שבעה שערים בשמונה משחקים נגד השועלים. עצמי אומלל של וויליאם סילבה (53) ושער גדול של ג'יימס מדיסון (74) צימקו את התוצאה.
6 צפייה בגלריה
המלאך גבריאל: ז'סוס ומרטינלי לוהטים
המלאך גבריאל: ז'סוס ומרטינלי לוהטים
המלאך גבריאל: ז'סוס ומרטינלי לוהטים
(צילום: gettyimages)
אסטון וילה – אברטון 1:2 | סטיבן ג'רארד ופרנק למפארד היו יריבים מושבעים על הדשא בימיהם הגדולים כשחקנים, ועכשיו היריבות עוברת לקווים: במפגש הראשון ביניהם מאמנים, ידו של אגדת ליברפול הייתה על העליונה. שתי הקבוצות הגיעו אחרי הפסד במחזור הראשון וסיפקו משחק שלא התעלה לרמה גבוהה. אולי ווטקינס בישל לדני אינגס את הראשון של המארחת, ובדקה ה-86 בישל גם למחליף הארגנטינאי אמיליאנו בואנדיה. אברטון צימקה דקה לאחר מכן עם שער עצמי של האקס לוקה דין, והייתה קרובה לשוויון - אבל אמיליאנו מרטינס עצר פעמיים את אנתוני גורדון.
במשחקים נוספים: וולבס – פולהאם 0:0, ברייטון – ניוקאסל 0:0, סאות'המפטון - לידס 2:2.

ספרד: פתיחה מאכזבת לברצלונה

ברצלונה – ראיו וייקאנו 0:0 | לא לזה ציפינו מברצלונה במחזור הפתיחה. עם שחקני הרכש רוברט לבנדובסקי, ראפיניה ואנדרס כריסטנסן בהרכב, הקבוצה של צ'אבי שלטה במשחק (67% החזקה בכדור), איימה על השער (17 פעמים), אך לא הצליחה למצוא את הרשת. בנוסף, בגזרת החדשות הרעות עבור הקטלונים, סרחיו בוסקטס הורחק בדקה ה-90 ולא ישתתף במשחק החוץ הקשה מול ריאל סוסיאדד במחזור הבא. לדיווח המלא לחצו כאן
6 צפייה בגלריה
בכורה מאכזבת. לבנדובסקי
בכורה מאכזבת. לבנדובסקי
בכורה מאכזבת. לבנדובסקי
(צילום: gettyimages)
ריאל ויאדוליד - ויאריאל 3:0 | ללא שון וייסמן הפצוע, ויאדוליד התחילה את העונה רע מאוד. שער של ניקולס ג'קסון הסנגלי (49) וצמד של אלכס באהנה (49, 81) שחזר מעונת השאלה בג'ירונה, עשו את העבודה במחצית השנייה עבור ויאריאל. "הצוללת הצהובה", שהגיעה בעונה שעברה לחצי גמר ליגת האלופות, מקווה לסיים העונה בין ארבע הראשונות, אחרי שבשנתיים הקודמות נאלצה להסתפק במקום השביעי.
במשחק נוסף: סלטה ויגו - אספניול 2:2.

צרפת: ניימאר מככב, פריז דוהרת

פריז סן-ז'רמן – מונפלייה 2:5 | פריז לא עוצרת, ובקצב הזה היא תסיים את העונה עם 190 שערים, אחרי משחק שני ברציפות שבו היא כובשת חמישייה. אמבאפה חזר לשחק עם שער (69) אבל גם החמיץ פנדל. ניימאר, שפתח העונה בצורה פנטסטית, המשיך לחגוג עם צמד (43 בפנדל, 51) והוא מעורב כבר בשמונה שערים בשלושה משחקים. גם הרכש החדש רנאטו סאנצ'ס לא חיכה יותר מדי זמן כדי להטביע חותם: הוא נכנס להופעת בכורה בדקה ה-86, ואחרי דקה כבש את החמישי של הפריזאים. לאו מסי שיחק 90 דקות ולא היה מעורב באף אחד מהשערים. השער הראשון של פריז דווקא היה עצמי, מרגליו של פלייה סקו (39). וואהבי חאזרי (58) ואינזו טאצ'טו (92) כבשו למונפלייה. במחזור הבא תפגוש פריז את ליל למשחק המאתגר הראשון שלה העונה, אבל כמו שהיא נראית כרגע קשה לראות איך מישהי בצרפת יכולה לעצור אותה.
במשחק נוסף: מונאקו – רן 1:1.
6 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
מעורב בשמונה שערים בשלושה משחקים. ניימאר לוהט
(צילום: AP)

איטליה: מילאן ואינטר התקשו, אך ניצחו

מילאן - אודינזה 2:4 | האלופה התקשתה במחזור הפתיחה, אך הצליחה לרשום "וי" ראשון במסע ההגנה על התואר בזכות צמד של אנטה רביץ' (שני שערים זו הכמות שכבש בכל העונה הקודמת). קרן של אודינזה מצאה את הראש של רודריגו בקאו כבר אחרי שתי דקות, אך התגובה של מילאן הגיעה מהר בעזרת פנדל של תאו הרננדס בדקה ה-11. ארבע דקות לאחר מכן רביץ' קבע מהפך, אבל אדם מסינה השווה ממש לפני הירידה להפסקה. הסיפור במחצית השנייה כבר היה אחר, כשברהים דיאס כבש (46) ורביץ' השלים צמד (68).
6 צפייה בגלריה
בדרך לעונה טובה יותר מהקודמת? רביץ'
בדרך לעונה טובה יותר מהקודמת? רביץ'
בדרך לעונה טובה יותר מהקודמת? רביץ'
(צילום: gettyimages)
לצ'ה – אינטר 2:1 | אינטר הייתה קרובה מאוד למעוד מול העולה החדשה, אך שער של המחליף דנזל דומפריס בדקה ה-95 הציל אותה. רומלו לוקאקו כבש שתי דקות לתוך הבכורה המחודשת שלו, ואסאן קייסי השווה (48). לאמק בנדה, שעבר ללצ'ה הקיץ ממכבי פ"ת, נכנס כמחליף בדקה ה-74.
במשחקים נוספים: סמפדוריה - אטאלנטה 2:0, מונזה - טורינו 2:1.

גרמניה: שער ניצחון לדאבור, ורנר כבש בבכורה המחודשת בלייפציג

ר.ב לייפציג - קלן 2:2 | לייפציג עדיין ללא ניצחון בליגה, וזה ממש לא מעודד עבורה במקרה שחשבה לתת פייט לבאיירן במאבק האליפות. טימו ורנר כבש בבכורה המחודשת שלו אחרי טעות מוזרה של מרווין שוואבה (36), אך היתרון החזיק דקות אחדות בלבד עד שפלוריאן דיץ השווה בדקה ה-40. דומיניק סובוסלאי הורחק באדום (45), שלא מנע מכריסטופר אנקונקו להחזיר ללייפציג את היתרון (56). אלא שבדקה ה-72, עצמי של יושקו גבארדיול קבע את תוצאת המשחק.
הופנהיים - בוכום 2:3 | מונס דאבור עלה מהספסל של הופנהיים, קיבל דקות ראשונות העונה בבונדסליגה - ואחרי 12 דקות השלים מהפך עם שער ניצחון בדקה ה-88 ב-2:3 על בוכום. לידיעה המלאה לחצו כאן
במשחקים נוספים: באייר לברקוזן – אוגסבורג 2:1, הרטה ברלין – איינטרכט פרנקפורט 1:1, ורדר ברמן – שטוטגרט 2:2.