עד לפני מספר שנים זה נראה בגדר דמיון פרוע, אך היום (ראשון) הודיעה פיפ"א באופן רשמי וחגיגי על כניסתה של נבחרת הנשים של סעודיה למעגל התחרויות הבינלאומיות. מדובר ברגע היסטורי עבור המדינה האיסלאמית, בה עד לפני כמה שנים נשים לא הורשו אפילו לנהוג.
פרויקט נבחרת הנשים של סעודיה החל לקרום עור וגידים עוד ב-2021, אז מונתה הגרמנייה מוניקה סטאב כמאמנת של הנבחרת הסעודית המתגבשת לאחר שעמדה על הקווים קודם לכן בנבחרת הנשים של איחוד האמירויות. מדובר באשת מקצוע מוערכת, שזכתה בין השאר בגביע אופ"א, ארבע אליפויות גרמניה ובארבעה גביעים גרמניים.
1 צפייה בגלריה
נבחרת הנשים של סעודיה בכדורגל
נבחרת הנשים של סעודיה בכדורגל
היסטוריה. נבחרת הנשים של סעודיה
(צילום: אתר ההתאחדות הסעודית)
בחודש שעבר מונתה סטאב לתפקיד המנהלת הטכנית של נבחרת הנשים, ולמעשה תנהל את כל העניינים הקשורים בחבורה שתייצג את הממלכה מחצי האי הערבי מעתה בתחרויות השונות תחת פיפ"א.
"סעודיה היא הדוגמה המוכיחה כמה כוח יש לכדורגל בשביל לגרום לשינוי חברתי", נכתב באתר הרשמי של פיפ"א. בשנים האחרונות הוקמו בסעודיה שתי ליגות מקצועניות לכדורגל נשים, בהן יש סך הכל 25 קבצות.
נוסף על כך, הוקמו מרכזי אימון לבנות בגילים 6-17, וגם נוסדה נבחרת עד גיל 17. יותר מ-50 אלף כדורגלניות נרשמו לבתי הספר לכדורגל, ונכון להיום רשומות אלף מאמנות, לעומת 119 בלבד ב-2021. גם מספר השופטות גדל ב-66 אחוזים, תוך כדי גידול במספר הקבוצות בשתי הליגות הבכירות (גידול של 56 אחוז בשנתיים האחרונות).
נבחרת הנשים של סעודיה הספיקה לערוך כבר תשעה משחקי ידידות, מתוכם ניצחה בארבעה, ואף זכתה השנה בטורניר ידידותי שנערך בפקיסטן בהשתתפות המארחת, קומורוס ומאוריציוס. מעתה כאמור, היא תתחיל להשתתף בטורנירים רשמיים, כשהמטרה המוצהרת היא לעלות למשחקי מונדיאל הנשים הקרוב.