היום לפני שלוש שנים בדיוק הודיעה בורוסיה דורטמונד שרכשה את ארלינג הולאנד מזלצבורג. החלוץ הנורבגי, שהיה אז בן 19, עשה את המעבר הגדול לקבוצת צמרת בליגה גדולה תמורת קרוב ל-20 מיליון אירו וחתם על חוזה לארבע שנים וחצי. כבר במשחק הבכורה שלו, ב-18 בינואר 2020, הולאנד כבש שלושער כמחליף בתוך 23 דקות ב-3:5 מול אוגסבורג.
נרוץ שלוש שנים פחות יום קדימה, אתמול, אלנד רואד. הולאנד הגיע עם מנצ'סטר סיטי למשחק מול הקבוצה בה שיחק אביו אלפי ובעיר בה הוא נולד. הוא הגיע רעב מאוד אחרי פגרת המונדיאל, שכן בזמן שכמעט כל חבריו לקבוצה שיחקו בדוחא, הוא נח כיוון שנבחרת נורבגיה שלו לא עלתה אל הטורניר.
2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי
והוא עדיין לא בשיאו. הולאנד
(צילום: רויטרס)
זה נגמר עם צמד של הולאנד במחצית השנייה (51 ו-64). הוא הגיע ל-20 שערי ליגה העונה כבר אחרי 14 הופעות והפך לשחקן שהגיע הכי מהר ל-20 שערי ליגה בהיסטוריה של הפרמייר ליג. אם הולאנד ימשיך בקצב הזה, אז מבחינה סטטיסטית הוא יגיע ללא פחות מ-50 שערי ליגה העונה. או כמו שקווין דה בריינה אמר אחרי המשחק: "הוא כל כך אובססיבי לשערים. הוא יכול להגיע ל-600, 700 או 800 אם יישאר כשיר". ואכן הולאנד כבש ב-2022 45 שערים ב-42 משחקים רשמיים ובסיטי סיפק בסך הכול 26 כיבושים ב-20 הופעות.
כדי להבין את פתיחת העונה המטורפת של הענק הנורבגי, שווה לציין שהוא רחוק בסך הכול ארבעה שערים מהשוואת הכמות שזיכתה את מוחמד סלאח ויונג מין סון בנעל הזהב בעונה שעברה, ויש לו עוד 23 משחקים להגיע לשם. אם משווים את הולאנד לחלוצי עבר והווה גדולים בפרמייר ליג, אז הרי שתיירי הנרי נזקק ל-34 הופעות כדי להגיע ל-20 שערי ליגה, מוחמד סלאח ל-35, הארי קיין ל-40 ולואיס סוארס הגיע ל-20 שערי ליגה אחרי 50 הופעות. במקום השני נמצא בכלל קווין פיליפס, שהגיע ל-20 שערים אחרי 21 הופעות, פרננדו טורס שלישי עם 27, אלן שירר עם 29 וסרחיו אגוארו עם 30.
הולאנד הודה שההיעדרות מגביע העולם בקטאר דרבנה אותו כשאמר: "לצפות בשחקנים אחרים כובשים בגביע העולם, זה קצת הדליק אותי, נתן לי מוטיבציה ועצבן אותי. אין ספק שהיה מבאס לא לשחק שם כשכל החברים שלך שם ומדברים על זה אחר כך. אני רוצה להגיע לשם עם נורבגיה בפעם הבאה ובינתיים ניצלתי את הזמן כדי ליהנות קצת". על המשחק עצמו מול לידס אמר הולאנד: "זה יום מיוחד ומרגש מאוד עבור המשפחה שלי ועבורי. אני גאה מאוד ושמח".
2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם קווין דה בריינה
ארלינג הולאנד שחקן מנצ'סטר סיטי עם קווין דה בריינה
כמה שהוא נהנה לשחק ליד הולאנד. דה בריינה
(צילום: AP)
הולאנד אמנם כבש פעמיים, אבל לפי המאמן שלו הוא אפילו לא בשיאו. "אני חושב שהוא עדיין רחוק מהיכולת הטובה ביותר שלו", אמר פפ גווארדיולה אחרי המשחק, "בגלל פציעה ברגל. להזיז את הגוף הענק שלו זה לא קל עבורו כרגע, אבל ככל שישחק יותר, זה ישתפר. זה עניין של זמן, אבל גם במצב הנוכחי הוא איום אדיר על היריבה כל הזמן. ברור שאנחנו מרוצים ממנו מאוד, אבל הוא איבד מעט מהאקסטרה מהירות שהייתה לו בתחילת העונה, הוא מתקשה קצת. הוא היה חד יותר בחלק הראשון של העונה. הוא משתפר כל הזמן והוא כזה מקצוען".
המפגש עם לידס לא היה רק מול המועדון לשעבר של אביו והעיר בה גדל, אלא גם עם מאמנו לשעבר ג'סי מארש, שאימן אותו בזלצבורג. "אני שמח מאוד בשבילו", אמר האמריקאי אחרי המשחק. קצת כואב לראות אותו כובש כל כך הרבה כי אני רוצה לראות אותו עושה את זה במדים אחרים. אבל כשאתה רואה את החבר'ה הצעירים האלה ואת האיכויות שלהם כבני אדם, אתה רוצה שיצליחו, רק לא נגדך. אבל אלוהים, אני שמח בשבילו, הוא כזה אדם נהדר".