בפעם השנייה ברציפות ברצלונה הודחה הערב (רביעי) מליגת האלופות כבר בשלב הבתים. הקבוצה של צ'אבי איבדה סיכוי לעלות לשמינית הגמר עוד לפני המשחק שלה מול באיירן מינכן כיוון שאינטר ניצחה במשחק המוקדם 0:4 את ויקטוריה פלזן. בעקבות הניצחון שיפרו הנראזורי את מאזנם ל-10 נקודות, שש יותר מבארסה, ובזכות היתרון בראש בראש מול הקטאלנים (0:1 לאינטר באיטליה, 3:3 בספרד) הם הבטיחו את המקום השני בבית 3.
ברצלונה אמנם פתחה את הבית עם 1:5 מול ויקטוריה פלזן החלשה, אך אז הפסידה 2:0 לבאיירן מינכן (שהייתה איתה באותו בית גם בעונה שעברה), נוצחה 1:0 על ידי אינטר וסיימה איתה ב-3:3. כל זה הותיר אותה עם ארבע נקודות בלבד מ-12 אפשריות.
1 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה
יעברו לליגה האירופית. לבנדובסקי
(צילום: AP)
כאמור, ברצלונה הודחה גם בעונה שעברה כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות ואז היא הייתה יחד עם באיירן מינכן, שסיימה עם 18 נקודות מ-18 אפשריות, עם בנפיקה שסיימה שנייה עם 8 והיא עצמה סיימה רק עם 7 ועברה לליגה האירופית. דינמו קייב הייתה אחרונה באותו בית עם נקודה אחת.
מה שכן, ההפסד של פלזן אומר שברצלונה לפחות הבטיחה את המקום השלישי בבית ואת הכרטיס לליגה האירופית. בעונה שעברה בארסה גם שיחקה בליגה האירופית, הצליחה לעבור שני סיבובים מול נאפולי וגלאטסראיי, עד שהודחה על ידי איינטרכט פרנקפורט עם הפסד 3:2 ביתי שזכור בעיקר מתצוגת העידוד המטורפת של האוהדים הגרמנים בקאמפ נואו.
הכישלון הענק העונה מגיע דווקא אחרי שבקיץ ולמרות המצב הכלכלי הרע, ברצלונה שפכה כסף גדול מאוד על העברות. היא רכשה את ראפיניה מלידס תמורת 58 מיליון אירו, את רוברט לבנדובסקי מבאיירן מינכן ב-50 מיליון ואת ז'ול קונדה מסביליה ב-50 מיליון. בסך הכול 153 מיליון אירו ולזה צריך לצרף העברות חופשיות, שמגיעות בתוספת משכורות גבוהות ודמי חתימה. בין השחקנים שהגיעו בהעברות חופשיות היו פרנק קסייה ממילאן, אנדראס כריסטנסן מצ'לסי, הקטור ביירין מארסנל ומרכוס אלונסו מצ'לסי. מנגד, אגב, ברצלונה הכניסה לקופה שלה בסך הכול 35 מיליון אירו ולא הצליחה לקבל כסף על שחקנים שניסתה להיפטר מהם כמו אוסקר מינגסה, מרטין ברייתווייט ואחרים.