מדהים, בלתי נשכח, תבחרו אתם את הביטוי המתאים. ריאל מדריד ניצחה הערב (רביעי) 1:2 את באיירן מינכן בתום דרמת ענק ועלתה לגמר ליגת האלופות בפעם ה-18 בהיסטוריה. כעת, שיאנית הזכיות של המפעל תקווה להשלים את העבודה ב-1 ביוני כשתתמודד מול דורטמונד בוומבלי במטרה להניף את הגביע בפעם ה-15 בתולדותיה.
הבלאנקוס הגיעו למשחק הגומלין בסנטיאגו ברנבאו לאחר 2:2 במשחק הראשון באליאנץ ארנה בידיעה שהיא חייבת לנצח כדי לעלות. השחקנים של קרלו אנצ'לוטי פתחו עם לחץ על שערו של מנואל נוייר ורשמו החמצה כפולה גדולה במחצית הראשונה, כאשר בעיטה של ויניסיוס נעצרה בקורה ומיד לאחר מכן השוער הגרמני עצר את ניסיון הריבאונד של רודריגו.
5 צפייה בגלריה
חוסלו
חוסלו
הגיבור הגדול של ריאל מדריד. חוסלו
(צילום: REUTERS/Susana Vera)
5 צפייה בגלריה
טוני קרוס הארי קיין  ריאל מדריד נגד באיירן מינכן
טוני קרוס הארי קיין  ריאל מדריד נגד באיירן מינכן
ריאל בגמר בתום קרב אדיר. קרוס מול קיין
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
לאחר מחצית ראשונה מאופסת ריאל המשיכה ללחוץ כדי להשיג את השער והגיעה למספר הזדמנויות, אך נוייר הנהדר המשיך לעצור את ויניסיוס ורודריגו שוב ושוב. ואז, בדקה ה-68 באיירן עקצה עם שער מדהים של אלפונסו דייויס שהימם את הברנבאו.
הבווארים החזיקו מעמד עד הדקה ה-88, אך אז הגיעה טעות איומה של מנואל נוייר – איש המשחק עד אותו רגע – ששמט כדור אחרי בעיטה של ויניסיוס, וחוסלו, שנכנס כמחליף 6 דקות קודם לכן, עט על הריבאונד והשווה. זה ממש לא נגמר כאן. דקה אחת בתוך תוספת הזמן חוסלו השלים צמד וקבע מהפך מופלא לחבורה של אנצ'לוטי, ששמרה על היתרון וחגגה בסיום.
בצד המפסיד, באיירן מינכן מסיימת עונה מאכזבת במיוחד ללא תואר, לאחר שאיבדה את האליפות לבאייר לברקוזן, הודחה מהגביע הגרמני ובתחילת העונה הובסה בגמר הסופרקאפ הגרמני בידי ר.ב לייפציג. הארי קיין, שקיווה לשבור את הנאחס ולהשיג תואר ראשון בקריירה, יצטרך לחכות לפחות לעונה הבאה.
5 צפייה בגלריה
ריאל מדריד נגד באיירן מינכן
ריאל מדריד נגד באיירן מינכן
סאנה מנסה להצר את צעדיו של בלינגהאם
(צילום: Pierre-Philippe MARCOU / AFP)

מהלך המשחק

דקה 8': סרג' גנאברי מצא את עצמו במצב טוב בצד שמאל של רחבת ריאל ובעט כדור שיצא החוצה, למחאת הארי קיין - שחיכה לכדור רוחב.
13': בעיטה של ויניסיוס מתוך הרחבה נעצרה בעמוד, רודריגו שעט על הריבאונד סחט הצלה גדולה מנוייר - שהיה שכוב על הדשא.
29': קיין בעט כדור נהדר מהאוויר, אנדריי לונין הדף לקרן.
40': ויניסיוס סובב כדור מאגף ימין, שאומנם לא מצא רגל מסיימת, אך עשה את כיוונו למסגרת ונהדף ברגע האחרון לקרן על-ידי נוייר.
53': קיין התגבר על פרלאן מנדי ובעט כדור שנהדף על ידי לונין.
5 צפייה בגלריה
דנוייר גורדריגו ריאל מדריד נגד באיירן מינכן
דנוייר גורדריגו ריאל מדריד נגד באיירן מינכן
איש המשחק של באיירן פישל ברגע הקריטי. נוייר עוצר את רודריגו
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
55': ויניסיוס סחרר את נוסייר מזראווי באגף ימין ומסר כדור רוחב אליו הגיע רודריגו, שלא הצליח למצוא את המסגרת.
59': רודריגו סובב כדור חופשי נהדר, אך נוייר התעופף וסיפק הצלה נהדרת.
60': עוד פעם נוייר בשיאו - ויניסיוס חתך מצד ימין של הרחבה למרכז ובעט כדור אדיר ששוב נהדף על-ידי השוער הגרמני.
66': אלפונסו דייויס מסר כדור לג'מאל מוסיאלה, שחדר לרחבה ובעט ברגל שמאל כדור שנהדף על-ידי לונין לקרן.
68': שער! 0:1 לבאיירן. אלפונסו דייויס חדר לרחבה, עבר את אנטוניו רודיגר וסובב כדור נפלא לפינה של לונין, שהפעם לא הצליח למנוע את שער היתרון של האורחת.
71': ריאל חגגה את שער השוויון לאחר שפדריקו ואלוורדה דחק מקרוב, אך השופט פסל את השער לאחר בדיקה ב-VAR שהראתה כי נאצ'ו ביצע עברה על מתייס דה ליכט.
83': רודיגר מצא בכדור נהדר את ויניסיוס בתוך הרחבה, אך הבעיטה של הברזילאי לא מצאה את המסגרת.
88': שער! ריאל השוותה ל-1:1. נוייר, שהיה נפלא עד אותו רגע, השמיט כדור אחרי בעיטה של ויניסיוס, וחוסלו המחליף דחק מקרוב את שער השוויון.
91': שער! 1:2 לריאל מדריד. לא ייאמן! חוסלו השלים את המהפך עם השני שלו במשחק אחרי שהגיע לכדור רוחב של רודיגר ודחק אותו פנימה.
5 צפייה בגלריה
חוסלו
חוסלו
ערב בלתי נשכח בברנבאו
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)

הרכבים

ריאל מדריד: אנדריי לונין; דני קרבחאל, אנטוניו רודיגר, נאצ'ו, פרלאן מנדי; פדריקו ואלוורדה (חוסלו, 81), טוני קרוס (לוקה מודריץ', 69), אורליאן טשואמני (אדוארדו קמאבינגה, 69); רודריגו (בראהים דיאס, 81), ג'וד בלינגהאם (אדר מיליטאו, 90+10), ויניסיוס
באיירן מינכן: מנואל נוייר; ג'ושוע קימיך, מתייס דה ליכט, אריק דייר, נוסייר מזראווי; לירוני סאנה (קים מין-ג'ה, 76), אלכסנדר פאבלוביץ', קונרד ליימר, ג'מאל מוסיאלה (תומאס מולר, 85), סרג' גנאברי (אלפונסו דייויס, 27); הארי קיין (אריק מקסים שופו מוטינג, 84)
פורסם לראשונה: 21:52, 08.05.24