המחזורים בליגות באירופה נמשכים היום (ראשון), והיו עוד משחקים מלבד ה-0:7 המטורף של ליברפול על מנצ'סטר יונייטד. ברצלונה התאוששה מההפסד לאלצ'ה עם ניצחון על ולנסיה בתוצאה האהובה עליה. ליאל עבדה עלה מהספסל של סלטיק ורשם שער ובישול ב-1:5 על סנט מירן, בעוד אוסקר גלוך רשם בישול בכורה במדי רד בול זלצבורג שהביסה 2:4 את ראפיד וינה. רומא ניצחה את יובנטוס בקרב הצמרת באיטליה.

ספרד

ברצלונה - ולנסיה 0:1 | זה היה קשה מאוד, אבל מוליכת הליגה הספרדית שמה מאחוריה את ההפסד לאלמריה במחזור הקודם עם הניצחון 0:1 השמיני שלה העונה - הכי הרבה בתולדות המועדון לעונה שלמה, כבר אחרי 24 מחזורים.
ראפיניה כיכב במחצית הראשונה, ובדקה ה-15 כבש בנגיחה (שער שלישי שלו העונה בעזרת הראש). בדקה ה-55 קיבלה ברצלונה פנדל שאפשר לה לסגור עניין. אנסו פאטי ופראן טורס רצו לצאת מהתקופה הלא טובה ששניהם נמצאים בה, והתווכחו מי ייקח את הבעיטה מהנקודה הלבנה. טורס החמיץ, וכך החלה ההסתבכות של בארסה: דקה אחר כך פאטי בעט לקורה ובדקה ה-59, בגלל טעות של ז'ול קונדה, רונאלד אראוחו מנע מצב ודאי לשער וספג כרטיס אדום ישיר. האורחת לחצה עד לסיום, אך לא הצליחה להכניע את הגנת הברזל של ברצלונה.
8 צפייה בגלריה
ראפיניה
ראפיניה
חגג במחצית הראשונה. ראפיניה
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
רונאלד אראוחו
רונאלד אראוחו
מנע שער בטוח והורחק. אראוחו
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: ויאדוליד - אספניול 1:2 ראיו - אתלטיק בילבאו 0:0

ליאל עבדה

ליאל עבדה אמנם איבד לאחרונה את מקומו בהרכב סלטיק, אך זה לא מונע ממנו לרשום מספרים עבור קבוצתו, כשהיום הוא עלה מהספסל עם פתיחת המחצית השנייה, וכבש ובישל ב-1:5 על סנט מירן. הפער של מוליכת הליגה הסקוטית מסגניתה ריינג'רס עומד על תשע נקודות.
עבדה נכנס כמחליף בתחילת המחצית השנייה כשסנט מירן הובילה 0:1, והיה חלק מהמהפך הגדול של הירוקים. ז'וטה (56) השווה את התוצאה, איליסטייר ג'ונבון הפך (61), עבדה כבש את השלישי בבעיטה מתוך הרחבה (70) ושתי דקות לאחר מכן בישל את הרביעי למתיאו אוריילי. או היון-גיו סגר עניין בפנדל בדקה ה-81.
עבדה כבש גם במחזור הקודם אחרי שעלה כמחליף נגד אברדין (0:4 לסלטיק), ובעזרת המשחק היום הוא שיפר את מאזנו לעשרה שערים וארבעה בישולים ב-27 הופעות העונה במסגרת הליגה.
8 צפייה בגלריה
ליאל עבדה שחקן סלטיק
ליאל עבדה שחקן סלטיק
ליאל עבדה. שער ובישול
(צילום: רויטרס)

אוסקר גלוך

אוסקר גלוך עדיין לא כבש במדי רד בול זלצבורג, אבל הערב הוא התחיל להיכנס לעניינים עם בישול בכורה בניצחון 2:4 של אלופת אוסטריה על ראפיד וינה בחוץ. הקשר בן ה-18 עלה כמחליף בדקה ה-45, ומסירת עומק שלו בדקה ה-84 מצאה את בנימין ששקו, שכבש בקלות. ששקו עצמו השלים שלושער בתוך שבע דקות (80, 84, 87). ניקולאס זייוולד כבש את הראשון של המנצחת (4).
8 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
מעורבות ראשונה בשער. גלוך
(צילום: FC Red Bull Salzburg)

איטליה

רומא - יובנטוס | אחרי ההפסד המחפיר לקרמונזה, הקבוצה של ז'וזה מוריניו התאוששה בגדול עם ניצחון יוקרתי שהעלה אותה למקום הרביעי. הבלם ג'אנלוקה מנסיני הכריע עם שערו הראשון העונה (53). יובנטוס השביעית נעצרה אחרי ארבע ניצחונות רצופים.
8 צפייה בגלריה
מנסיני חוגג רומא
מנסיני חוגג רומא
רומא התאוששה. מנסיני חוגג
(צילום: EPA)
אינטר - לצ'ה 0:2 | אחרי ההפסד לבלוניה, הנראזוני חזרו למסלול הניצחונות ובכך גם למקום השני. הנריך מחטיריאן כבש ראשון (19) עם שער במשחק שני ברציפות ולאוטרו מרטינס הלוהט הכפיל (53) עם שערו ה-14 העונה (תשע מהם אחרי פגרת המונדיאל). בזכות ההפסד של נאפולי ללאציו בשישי, הפער מהפסגה צומק ל-15 נקודות.
8 צפייה בגלריה
לאוטרו מרטינס
לאוטרו מרטינס
לוהט. לאוטרו
(צילום: EPA)

אנגליה

נוטינגהאם פורסט - אברטון 2:2 | קרב התחתית סיפק משחק מצוין. האורחת של שון דייץ' הובילה פעמיים משערים של דמרי גריי (10 בפנדל) ועבדולאי דוקורה (29), אך צמד של ברנאן ג'ונסון המצוין (19, 77) קבע חלוקת נקודות. החלוץ הוולשי בן ה-21 כבר עם תשעה שערי פרמייר-ליג העונה. אברטון עדיין מתחת לאדום, בעוד נוטינגהאם רחוקה ממנו ארבע נקודות.
8 צפייה בגלריה
ברנאן ג'ונסון
ברנאן ג'ונסון
תשע שערי פרמייר-ליג העונה, והוא רק בן 21. ג'ונסון
(צילום: AP)

גרמניה

באיירן לברקוזן - הרטה ברלין 1:4 | המארחת קטעה רצף של שני הפסדי בית בליגה והשאירה את יריבתה מסובכת בתחתית, רק נקודה מעל ארבע האחרונות. גיבור המשחק היה המגן ההולנדי בן ה-22 ג'רמי פרימפונג שבישל בדקה ה-12 לסרדאר אזמון שכבש משחק שני ברציפות, ואחרי תשע דקות התכבד בשער משל עצמו - השישי שלו העונה. ההולנדי הפך לשחקן ההגנה הפורה ביותר בחמש הליגות הבכירות - שישה שערים וחמישה בישולים. מוסא דיאבי כבש את השלישי (60) ומחליפו אמין עדלי חתם את החגיגה אחרי ארבע דקות על הדשא (73). דודי לוקבאקיו צימק בפנדל (67) עם שערו העשירי העונה.
במשחק נוסף: וולפסבורג - איינטרכט פרנקפורט 2:2

צרפת

טרואה - מונאקו 2:2 | האורחת ידעה שניצחון יעלה אותה זמנית למקום השני, אך רשמה משחק שלישי ברציפות בכל המסגרות ללא ניצחון וכעת היא חולקת את המקום השלישי עם לאנס. המארחת מהתחתית עלתה ליתרון מפתיע משער של רומינג קואמה (31), אך כוכב מונאקו הגדול הפך את התוצאה עם צמד בזק (81 ו-83) ושיפר את מאזן השערים שלו העונה בליגה ל-16. הקבוצה מהנסיכות לא הצליחה לשמור על היתרון, כשדקה לתוך תוספת הזמן ספגה את השוויון הדרמטי מנגיחה של אייק אוגובו.
8 צפייה בגלריה
וויסאם בן יידר מונאקו
וויסאם בן יידר מונאקו
המהפך שלו לא החזיק מעמד. בן יידר חוגג
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: מונפלייה - אנז'ה 0:5 ריימס - אז'קסיו 0:1 שטרסבורג - ברסט 1:0 טולוז - קלרמון 1:0 ליון - לוריין 0:0 ראן - מארסיי 1:0
פורסם לראשונה: 20:08, 05.03.23