מכה לא פשוטה לנבחרת ברזיל, שגם ככה נמצאת בתקופה רעה לאחרונה: ניימאר יחמיץ את הקופה אמריקה בקיץ 2024. כך הודיע היום (רביעי) רודריגו לסמאר, הרופא של נבחרת ברזיל.
לסמאר אמר כי הכוכב בן ה-31, ששייך לאל-הילאל הסעודית, לא יצליח להתאושש עד ה-20 ביוני, אז ייפתחו המשחקים בארה"ב. "זה מוקדם מדי, אין טעם לדלג על חלקים בהתאוששות ולקחת סיכונים מיותרים", אמר לכלי התקשורת. "הציפיה שלנו היא שהוא יוכל להתחיל לחזור לקראת פתיחת עונת 2024 באירופה, שהיא באוגוסט".
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
מכה לנבחרת ברזיל. ניימאר
(צילום: REUTERS/Andres Cuenca)
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר, רגע אחרי הפציעה לפני חודשיים מול אורוגוואי
(צילום: REUTERS/Andres Cuenca)
כזכור, הכוכב הגדול קרע רצועה בברכו במשחק ההפסד 2:0 לאורגוואי במוקדמות המונדיאל לפני כחודשיים, ונזקק לניתוח. ניימאר הספיק לשחק באל-הילאל רק חמש פעמים לפני שנפצע. בפברואר האחרון ניימאר נפצע בגיד האכילס, וחזר לפעילות מלאה רק לאחרונה.
בתחילת ספטמבר הוא הפך למלך שערי נבחרת ברזיל בכל הזמנים עם 79 שערים. בכך נישל מהפסגה את פלה שכבש 77 שערים בין השנים 1957-1971.
ואכן, אם יש מקום בו זכה ניימאר לאהבה חסרת פשרות, זו נבחרת ברזיל. על אף שלא הצליח להוביל את הסלסאו להצלחה במונדיאלים, כולל התבוסה הצורבת 7:1 לגרמניה בחצי גמר הגביע העולמי ב-2014 שנערך בארץ הסמבה (בו לא שותף בשל פציעה), נראה היה שהאוהדים לא מאבדים סבלנות עם מי שסומן כברזילאי הגדול בדורו. ניימאר הצליח לזכות עם ברזיל בזהב האולימפי ב-2016, בקופה אמריקה 2021 וגם בגביע הקונפרדציות אי שם ב-2013.