שעה קלה אחרי שחגג שלושער קליל בגביע הצרפתי, ב-0:9 של פ.ס.ז' נגד רבל מליגת החובבנים, חזרה סאגת עתידו של קיליאן אמבאפה לסדר היום. על פי דיווח ב'פוט מרקטו', החלוץ בן ה-25 כבר סגר את תנאיו בריאל מדריד ובקיץ, עם סיום חוזהו בפריז, הוא יעשה את דרכו לבירת ספרד. אבל אם חשבתם שזה מה שיסיים את חרושת השמועות סביב אחד המעברים הכי יוקרתיים בכדורגל העולמי, תחשבו שוב.
ב'מארקה' הספרדי מיהרו לשפוך הרבה מים קרים על אוהדי ריאל, כשבשורה התחתונה נרמז שבדומה לפעמיים האחרונות שנקשר שמו של אמבאפה עם הבלאנקוס, כנראה שגם הפעם הזאת צפויה להיות מאכזבת עבור ריאל. לדיווחים אלה הצטרפו ההכחשות מכיוון פמלייתו של אמבאפה, שהכחישו כל סיכום בינו לבין הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי.
1 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
רוצה לשלוט בתהליך. אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
כזכור, רק לפני מספר חודשים סירב אמבאפה לחדש את חוזה בפ.ס.ז', ובכך הניח תשתית למעברים אפשריים, כשהבולט ביניהם היה למחזרת הנצחית שלו, ריאל מדריד, שכבר ב-2017 הניחה על שולחנו הצעה אותה דחה לטובת אלופת צרפת.
סירוב דומה הגיע גם לפני שנתיים. בתום עונת 2021/22 כבר הייתה תחושה שהכוכב הצרפתי יחתום בריאל מדריד אחרי שכבר כל התנאים בין הצדדים סוכמו אבל במקביל הוא ניהל מגעים גם עם פ.ס.ז', שהצעתה הכספית הייתה גבוהה יותר, והוא החליט להישאר במדיה. מעבר לבונוס חתימה בגובה 130 מיליון אירו ומשכורת של 50 מיליון אירו נטו לעונה, הובטח לצרפתי מאה אחוז מזכויות שמו ומעורבות בהחלטות על המאמן והרכש שהקבוצה תעשה. לאמבאפה היה קשה לדחות את ההצעה המפתה.
הפרסום אמש, מגיע אחרי שבוע בו נקשר אמבאפה עם מעבר אפשרי לפרמייר-ליג. העובדה שהשחקן יכול לעזוב את צרפת ללא אף פיצוי, הציתה את הדמיון מבחינת האפשרויות שנפתחו, כולל מעבר לליברפול של יורגן קלופ שלא מסוגלת להתמודד עם היכולות הכלכליות של ריאל מדריד שלאורך כל החודשים האחרונים הייתה המועמדת הבולטת להחתים אותו. גם מנצ'סטר סיטי, שאף היא לא סובלת מקשיים בתזרים הכספי, הוזכרה כמי שרואה את השחקן מצטרף אליה.
“עדיין לא קיבלתי החלטה מה אעשה", אמר אמבאפה השבוע בהצהרה שמרמזת על העתיד לבוא. "אבל בהתאם להסכם שעשיתי עם נשיא פ.ס.ז' בקיץ, בלי קשר להחלטה שאקבל, הצלחנו להגן על כל הצדדים המעורבים. כשאדע מה אני עושה, לא אגרור את זה".
בדיווחים ברחבי העולם רואים בהצהרה הזאת כרצון של החלוץ "לשלוט במצב, זה בטוח, אבל העובדות קיימות, והתקדמות נעשתה", נכתב בדיווח ב'פוט מרקטו'. "לפי המידע שלנו, הוא הגיע להסכם עם ריאל מדריד לפני מספר ימים. הצרפתי הבינלאומי הסכים הפעם לומר כן למועדון הספרדי, לאחר שנים שקצת שיחק בהם, ואף הצליח להרגיז את העיתונות הספרדית".
אבל צפירת ההרגעה באה, כאמור, דווקא מה'מארקה', המזוהה עם ריאל מדריד. "אין שום דבר סופי", כתב אמש העיתונאי רמון אלברס דה מון בחשבון הטוויטר שלו. "במהלך היממה הקרובה אעדכן על מידע אחרי שלקח לי כמה ימים להצליב מידע מסוים. בכל מקרה, אין שום סיכום סופי בין הצדדים". לאחר מכן, בסביבתו של החלוץ חיזקו זאת: "אין שום סיכום ולא התקבלה כל החלטה בנוגע לעתידו של קיליאן אמבאפה".