שבעה חודשים בלבד אחרי שהגיע לכוכב האדום בקול תרועה רמה ומיד לאחר ההפסד לפרטיזן בלגרד בדרבי ואיבוד הפסגה בליגה, התקשורת הסרבית מדווחת כי הכוכב האדום החליטה לפטר את ברק בכר מתפקידו.
הליגה הסרבית יצאה לפגרת חורף ארוכה עד ל-10 בפברואר, וראשי הכוכב האדום החליטו - על-פי הדיווחים, לנצל אותה כדי לבצע את הזעזוע. הקבוצה נמצאת במקום השני אחרי 19 מחזורים עם 46 נקודות (15 ניצחונות, תיקו ושלושה הפסדים), במרחק נקודה מהיריבה העירונית, לא מצב אידיאלי עבור מי שזכתה בשש אליפויות רצופות.
4 צפייה בגלריה
בכר
בכר
ההפסד בדרבי היה הקש ששבר את גב הגמל. בכר
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
כרטיס אדום לבכר: גם האוהדים מבקרים אותו נמרצות
ב"קוריר", אגב, פרסמו כי כבר נמצא המחליף לבכר: ולאדן מילוייביץ'. הסרבי אימן בשנתיים האחרונות בקפריסין, כשאת העונה התחיל באפולון לימאסול. לפני כן עבר בסעודיה ואימן את הכוכב באליפויות שלה ב-2018 ו-2019.
בכל מקרה, גם בכר יודע: עם כל הכבוד לתוצאות בליגה, הן רק הקש ששבר את גב הגמל. בכר הגיע לכוכב בשביל מטרה אחת: לעבור סוף-סוף שלב בליגת האלופות – שאליה עלתה הקבוצה אוטומטית – אם דרך עלייה לשמינית הגמר ואם דרך המקום השלישי שמוביל לליגה האירופית.
4 צפייה בגלריה
מילוייביץ'
מילוייביץ'
המחליף המיועד. מילוייביץ'
(צילום: Srdjan Stevanovic/Getty Images)
הוא קיבל כל מה שרצה, כולל הרבה מאוד כסף לרכש, אבל הקמפיין הסתיים בהדחה מאכזבת עם נקודה בלבד. מנצ'סטר סיטי ולייפציג חזקות יותר, אבל יאנג בויז היא קבוצה באותו סדר גודל עם אותן שאיפות, ובכר נכשל מולה.
לפני שהגיע לכוכב, התחנה הראשונה שלו מעבר לים, בכר בן ה-44 זכה בשש אליפויות בשמונה עונות (שלוש עם הפועל באר-שבע ושלוש עם מכבי חיפה), ובארון התארים שלו ניתן גם למצוא את גביע המדינה (בו זכה עם עירוני קריית שמונה בעונת 2013/14), שני גביעי טוטו, ושלושה תארי אלוף האלופים. בעונה שעברה הוא עלה עם מכבי חיפה לליגת האלופות, בפעם השלישית בתולדות המועדון. בדרך לשם הוא חלף על פני הכוכב האדום עצמה באופן דרמטי במיוחד.
4 צפייה בגלריה
הכוכב האדום נגד לייפציג
הכוכב האדום נגד לייפציג
בתקשורת המקומית כבר חרצו את גורלו. בכר
(צילום: Srdjan Stevanovic/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
בכר
בכר
"מתנצל בפני האוהדים". בכר
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)

"מתנצל בפני האוהדים"

בסיום המשחק, כצפוי, התקשורת והאוהדים ביקרו את בכר. "זהו סוף תקופתו בכוכב האדום", נכתב ב"ספורטל", שם העניקו לו את הציון 5 - הנמוך ביותר מכל שחקני ומאמני שתי הקבוצות. "אם היה אפשר לתת לו אפס, הוא היה מקבל", הוסיפו באתר. "הוא פשוט היה חלש".
בכר עצמו נשמע מתוסכל, כצפוי, בסיום. "מתנצל בפני האוהדים", אמר לאחר המשחק. "עשינו הרבה דברים מטופשים, השער השני שספגנו היה קל מדי. החמצנו הרבה, אבל זה כדורגל". בכר נשאל לגבי הדיווח כי יסיים את תפקידו כמאמן הכוכב האדום וענה בקצרה: "המשחק רק הסתיים, לאחר מכן ננתח את המצב ונחליט על עתידי".
אוהדי הכוכב האדום, שלאורך החודשים האחרונים לא מרוצים מבכר, זעמו בסיום ברשתות החברתיות. "זאת הקבוצה היקרה בהיסטוריה שלנו, איך היא נראית? ברק בכר צריך ללכת", צייץ אחד מהם. אחר אחר הוסיף: "אני מוכן להסיע אותו לשדה התעופה".