רונלד קומאן חי על זמן שאול בברצלונה, לכולם כבר אין ספק ושתי השאלות היחידות שנותרו הן מתי הוא יפוטר ימי יחליף אותו. אתמול (רביעי) הוא ראה את השחקנים שלו מתבזים מול בנפיקה ליסבון ומובסים 3:0 באצטדיון האור - אותו מגרש בדיוק בו הם ספגו את ה-8:2 המשפיל מול באיירן מינכן לפני כשנה.
מלבד התוצאה והעובדה שאחרי שני מחזורים בארסה עם אפס נקודות וללא שער זכות, הבושה הלא פחות גדולה היא העובדה שגם הפעם, בדיוק כמו במחזור הראשון מול באיירן, הקטלאנים לא הצליחו לייצר אפילו בעיטה אחת למסגרת. מדהים.
3 צפייה בגלריה
רונלד קומאן
רונלד קומאן
השאלה היא רק מתי הוא יפוטר. רונלד קומאן
(צילום: AFP)
למעשה, הקבוצה של קומאן היא היחידה מבין כל 32 הקבוצות בשלב הבתים שעדיין לא בעטה למסגרת. מצחיק לראות את הצד השני של הטבלה, שם נמצאת ליברפול עם 21 בעיטות כאלו. רוצים עוד נתון כדי להמחיש כמה בארסה של העונה גרועה? זו הפעם הראשונה שהיא פותחת את שלב הבתים עם שני הפסדים ברציפות.
וקומאן? הוא ממשיך בשלו: "הקבוצה שיחקה טוב עד שספגנו את השער השני. ההבדל הגדול הוא שהם כבשו ואנחנו לא. היו לנו ארבעה מצבים מצוינים לכבוש. זה ההבדל הגדול. קשה לקבל את התוצאה, אני חושב שהיא לא משקפת את מה שראינו על הדשא".
"אנחנו חייבים ללמוד להגן יותר טוב. זה נכון שיש קבוצות שעדיפות עלינו בצד הפיזי ואולי זו הסיבה שאנחנו נראים רכים. אנחנו נחותים בצד הפיזי, במהירות. אנחנו צריכים לשחק בדרך שלנו, לשלוט בכדור, ליצור מצבים. ועשינו את זה, אבל אם אתה לא כובש, אתה לא יכול לנצח במשחק. כולם יודעים מה הבעיה של הקבוצה, עבורי זה שקוף יותר ממים".
"אנשים פשוט מביטים על לוח התוצאות. אם אתה מנצח, כולם יהיו רגועים. אם אתה מפסיד, כולם יסתכלו על המאמן. זה העולם שאנחנו חיים בו".
תיראו מופתעים, אבל אפילו ההולנדי מבין שזה עניין של זמן לפני שהנשיא ז'ואן לאפורטה יחליט לחתוך אותו: "אני לא יכול לומר שום דבר על עתידי כי אני לא יודע מה המועדון חושב על כך. זה לא בידיים שלי ונראה מה יקרה. בסופו של דבר דבר, האשמה היא תמיד של המאמן, אבל במהלך רגעים רבים של המשחק, הגישה של השחקנים הייתה טובה מאוד. כל מאמן היה מתקשה להישאר בבארסה אם הוא לא היה מנצח משחק אחד או שניים בליגת האלופות. זה מצב עדין ואני מבין את העניין בצורה מצוינת. צריך לתת לקבוצה זמן".
3 צפייה בגלריה
קומאן מאוכזב
קומאן מאוכזב
"זה מצב עדין, צריך לתת לקבוצה זמן". קומאן
(צילום: AFP)
על הסיכויים של ברצלונה להעפיל בכל זאת לשמינית הגמר, קומאן אמר: "אני רואה את בארסה מגיעה לשלב הבא. אם ננצח בשני המשחקים מול דינמו קייב ובאיירן תראה את העדיפות שלה מול בנפיקה, יהיו לנו שש נקודות ולהם ארבע וזה יהיה בידיים שלנו. אני לא חושב שזה כל כך מסובך".
"להחליף את המאמן זה הפיתרון הכי קל, לכולנו יש אחריות על מה שקרה כאן", אמר הקשר סרחיו בוסקטס. "אנחנו במצב קריטי". גם פרנקי דה יונג לא חושב שקומאן צריך להיות מפוטר: "הפיתרון הוא לא לפטר את המאמן. פתחנו רע את העונה, אבל יש עוד משחקים כדי לתקן. יש לי ביטחון בקבוצה שנצליח לעשות את זה".
כמובן שכלי התקשורת בספרד הלכו על כותרות מפוצצות כשבכל העיתונים האיש על המוקד הוא קומאן. "נמצא על החבלים", נכתב במונדו דפורטיבו כאילו ההולנדי הוא מתאגרף שנמצא בדרך לנוקאאוט. ב"ספורט" הלכו על "זה סיוט" ובידיעה נכתב: "קומאן תלוי על חוט השערה. הוא לא פוטר כי המועדון לא רצה לעשות החלטה פזיזה מיד לאחר המשחק".
3 צפייה בגלריה
פרנקי דה יונג, סרג'יניו דסט וניקו מאוכזבים
פרנקי דה יונג, סרג'יניו דסט וניקו מאוכזבים
לא נעים. פרנקי דה יונג, סרג'יניו דסט וניקו מאוכזבים
(צילום: EPA)
במהלך היום צפויה פגישה של לאפורטה עם שאר חברי ההנהלה של המועדון, אך כלל לא בטוח שתתקבל החלטה לפטר את קומאן. חלק מהדיווחים טוענים שהוא בכל מקרה יעמוד על הקווים בסוף השבוע במפגש החוץ הקשה במיוחד מול האלופה אתלטיקו מדריד, וכישלון נוסף (כל תוצאה מלבד ניצחון), תגרום לסיום דרכו של ההולנדי במועדון. שני המועמדים העיקריים להחליף אותו הם עדיין צ'אבי ורוברטו מרטינס, כשגם שמו של אנדראה פירלו עדיין עולה בחלק מהדיווחים.
פורסם לראשונה: 00:28, 30.09.21