כריסטיאנו רונאלדו מסתבך: הכוכב הפורטוגלי של אל-נאסר קידם בעבר את בורסת מטבעות הקריפטו הגדולה בעולם Binance, והיום (חמישי) פורסם ב-BBC כי הוא עומד בעקבות כך בפני תביעה ייצוגית בארה"ב. התובעים טוענים כי אישורו הוביל אותם לבצע השקעות שנחלו לבסוף הפסדים כבדים. הם דורשים פיצוי של "סכום העולה על" מיליארד דולר.
בנובמבר 2022 הכריזה Binance על אוסף ה-NFT הראשון שלה תחת המותג של רונאלדו "CR7", שלדברי הכדורגלן יתגמלו את האוהדים "על כל שנות התמיכה".
1 צפייה בגלריה
שחקן אל נאסר כריסטיאנו רונאלדו
שחקן אל נאסר כריסטיאנו רונאלדו
הולך ומסתבך? רונאלדו
(EPA)
NFTs הם נכסים וירטואליים שניתן לקנות ולמכור, אבל שאין להם צורה בעולם האמיתי - במילים אחרות הם קיימים רק בדיגיטל. בדרך כלל, הם משמשים לסימון בעלות על משהו, כגון תמונה או סרטון באינטרנט. "CR7" מתייחס לראשי התיבות ומספר החולצה של רונאלדו, ומשמש כמיתוג במגוון מוצרים, שעזרו להפוך אותו לאחד הספורטאים העשירים עלי אדמות.
מחירו של ה-NFT הזול ביותר מהקולקציה היה 77 דולר כאשר יצא למכירה בנובמבר 2022 - אך שנה לאחר מכן, מחירו היה בערך דולר אחד.
לפי התביעה, הצלחת מכירות ה-NFT הללו חיזקה משמעותית את הנראות של החברה. זה הוביל אנשים להשתמש באותה חברה כדי להשקיע במה שהם מכנים "ניירות ערך לא רשומים" - כמו מטבע הקריפטו BNB של Binance.
לפי הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), נכסים אלה יכולים להיחשב ניירות ערך - ולכן מפורסמים שתומכים בהם חייבים לפעול לפי החוק האמריקאי. התובעים טוענים שרונאלדו אף היה צריך לחשוף כמה כסף הוא מקבל עבור פרסום החברה, אך לא עשה זאת.

תוכניות לעתיד

נראה שלרונאלדו ו-Binance יש תוכניות לעבוד יחד שוב בעתיד, כשהכוכב פרסם שלשום פוסט בו כתב שהם "מבשלים משהו".
התביעה הייצוגית הוגשה שבוע לאחר שמשרד המשפטים האמריקני הורה לחברה לשלם 4.3 מיליארד דולר כעונשים וחילוטים. היא האשימה את "Binance" בסיוע למשתמשים לעקוף סנקציות ברחבי העולם, ובהקלה על עבריינים וטרוריסטים להעביר כסף.
המנכ"ל שלה, צ׳אנגפנג זאו, התפטר מהחברה, לאחר שהודה בהפרות של הלבנת הון. ה-MLB (ליגת הבייסבול האמריקאית) ופורמולה 1 גם עומדות בפני תביעות ייצוגיות שהוגשו באותו יום על קידום של בורסת הקריפטו הכושלת FTX.