זו כנראה היממה שקארים בנזמה לא ישכח לעולם. 24 שעות לאחר שחגג עם ריאל מדריד שער וניצחון גדול בקלאסיקו על ברצלונה, קארים בנזמה זכה הערב (שני) בפרס האישי הכי יוקרתי שיש - כדור הזהב מטעם המגזין "פראנס פוטבול" המוענק לשחקן השנה בעולם. חלוץ ריאל מדריד הקדים את סאדיו מאנה, שעבר בקיץ מליברפול לבאיירן מינכן, ואת קווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי. רוברט לבנדובסקי, שעזב הקיץ את באיירן לטובת ברצלונה, זכה בתואר חלוץ השנה ונותר במקום הרביעי בכדור הזהב.
האמת, הבחירה בחלוץ הצרפתי לא הפתיעה אף אחד. בנזמה הקדים 29 מועמדים בדרך לפרס, הודות לשנה חלומית, הן מבחינה אישית והן קבוצתית. אלה לא רק המספרים: 44 שערים ו-15 בישולים ב-46 משחקים בכל המסגרות, אלא גם התארים. בנזמה הוליך את ריאל מדריד לאליפות ספרד וכמובן לזכייה בלתי נשכחת בליגת האלופות, במסע קסום שכלל שלל דרמות מטורפות.
3 צפייה בגלריה
קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
לראשונה בקריירה. בנזמה הערב
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ריאל
ריאל
עונה חלומית לקארים בנזמה
(צילום: gettyimages)
ואם זה לא מספיק, בנזמה זכה בעונה שעברה גם בליגת האומות עם נבחרת צרפת ובחודש אוגוסט האחרון אף הוכתר לשחקן השנה של אופ"א, אז הקדים את חברו בריאל, תיבו קורטואה ואת קשר מנצ'סטר סיטי קווין דה בריינה.
כמובן מדובר בזכייה הראשונה בקריירה של בנזמה בתואר כדור הזהב, שנוסד ב-1956 על ידי המגזין "פראנס פוטבול". הוא הצרפתי הרביעי שקוטף את הפרס, כשקדמו לו רמון קופה (1958), מישל פלאטיני (1983, 1984 ו-1985) וזינדין זידאן (1998).
3 צפייה בגלריה
בנזמה ותואר שחקן השנה של אופ"א מלפני חודשיים
בנזמה ותואר שחקן השנה של אופ"א מלפני חודשיים
בנזמה ותואר שחקן השנה של אופ"א מלפני חודשיים
(צילום: רויטרס)
יש לציין כי בניגוד לשנים קודמות, הפעם הודיע המגזין הצרפתי מראש כי הקריטריונים לפרס יהיו אך ורק על פי הביצועים של העונה האחרונה ולא על-פי השנה הקלנדרית - מה שלמעשה עזר ללאו מסי לזכות בשנה שעברה על חשבונו של רוברט לבנדובסקי, שהיה המועמד הוודאי לקבל את התואר.
האמת, במהלך העונה שעברה בנזמה הודה לא פעם כי הוא "לא חושב על כדור הזהב, אבל רוצה אך ורק לזכות בליגת האלופות ובאליפות ספרד. התארים הקבוצתיים הרבה יותר חשובים לי". בסופו של דבר, הוא רקד על כל החתונות.