כששריקת הסיום נשמעה אתמול (ראשון) באצטדיון האמירויות, אדי אנקטייה, שהשלים צמד בדקה ה-90 וקבע 2:3 לארסנל על מנצ'סטר יונייטד במשחק הצמרת, נפל על גבו ושמע איך האוהדים שרים לו.
כשגבריאל ז'סוס המצוין נפצע במונדיאל, רבים מהפרשנים הניחו שארסנל תחתים חלוץ בחלון ההעברות הנוכחי. ובכן, חלוץ בינתיים לא הגיע, אבל זה ממש לא מונע מהתותחנים להמשיך להוביל את טבלת הפרמייר-ליג בפער של חמש נקודות ממנצ'סטר סיטי (ועוד יש להם משחק חסר), וזה הרבה בזכות הסקורר החדש שהם מצאו דווקא על הספסל. אנקטייה אמנם משחק עם החולצה מספר 14, שהייתה שייכת לאגדת ארסנל תיירי הנרי, אבל אף אחד בקבוצה, כולל המאמן מיקל ארטטה, לא ידע כמה הוא טוב.
2 צפייה בגלריה
אדי אנקטייה שחקן ארסנל
אדי אנקטייה שחקן ארסנל
אף אחד לא ידע כמה הוא טוב. אנקטייה
(צילום: גטי אימג'ס)
"מה שאדי עושה זה מדהים. אני לא יכול להגיד שראינו את זה בא", הודה מאמנו אחרי הניצחון על יונייטד. "זו הייתה מכה קשה לאבד את ז'סוס, אבל אדי מתאים לקבוצה בצורה יוצאת דופן. הוא ילד מיוחד. הוא כל כך אהוב על ידי כולם במועדון. יש לו לב ארסנל אמיתי, וזה מאוד מיוחד. אי אפשר להסביר את זה במספרים, אבל הוא ממש ממש טוב".
אולי אי אפשר להסביר את היכולת של אנקטייה במספרים, אך זה לא אומר שהם לא מצוינים: שבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים שלו, ו-13 שערים ב-13 המשחקים האחרונים שלו באצטדיון האמירויות. הוא מלך השערים של ארסנל העונה בכל המסגרות עם תשעה, למרות שפתח רק ב-13 משחקים. מאז החזרה מפגרת המונדיאל, האנגלי בן ה-23 כבש ארבעה שערים בחמישה משחקי פרמייר-ליג.
כל מה שהוא היה צריך זו הזדמנות. בסוף העונה שעברה, אנקטייה נהנה מרצף משחקים שזיכו אותו בחוזה ארוך טווח. מאז, רבים תהו מדוע טרח לחתום עליו. אחרי הכל, בואו של ז'סוס בקיץ החזיר אותו לשוליים. אבל ארטטה מעולם לא הטיל ספק בחשיבותו. למה? "האיכויות שלו, כמה שהוא רוצה את זה, כמה שהוא מאמין שהוא חייב להיות מספר 9 של ארסנל, התקשורה שלו, הרקע שלו".
2 צפייה בגלריה
אדי אנקטייה שחקן ארסנל
אדי אנקטייה שחקן ארסנל
"יכולתם לראות כמה רצינו את זה בשבילנו ובשביל האוהדים". אנקטייה חוגג
(צילום: רויטרס)
בהתרגשות רבה סיפר אנקטייה אתמול על שער הניצחון שלו: "ראיתי את מרטינס לידי אז חשבתי שאני לא בנבדל, אבל כשאתה רואה את האור הסגול של ה-VAR על המסך, הלב שלך פועם במהירות. יכולתם לראות כמה רצינו את זה בשבילנו ובשביל האוהדים. המשכנו לדחוף חזק ולמזלנו מצאנו את השער".
אגב, רק שני שחקני ארסנל כבשו שער ניצחון בדקה ה-90 מול מנצ'סטר יונייטד בליגה האנגלית. לראשון קוראים תיירי הנרי. עכשיו יש לו חבר חדש במועדון האקסקלוסיבי.