מנצ'סטר סיטי הבטיחה אתמול (שבת) אליפות פרמייר-ליג שלישית ברציפות, וזה עוד מבלי ששיחקה. ארסנל המשיכה את הקריסה שלה עם הפסד 1:0 לנוטינגהאם פורסט, מה שקבע מבחינה מתמטית כי התכולים, להם יש עוד שני משחקים חסרים ופער של 4 נקודות בפסגה, יוכלו לחגוג את התואר.
אלפי אוהדים הגיעו לאצטדיון איתיחאד הביתי, זרקו רימוני עשן, פתחו בריקודים ואף עקצו את ארסנל, זו שהוליכה במהלך העונה כבר ב-8 נקודות בפסגה ובסוף לא עמדה בלחץ. אחד מהם הניף בקבוק מפלסטיק ועליו רשם "ארסנל" כדי להראות שהיא "קבוצה מפלסטיק ולא מברזל". השחקנים צפו יחד במשחק וחגגו עם שריקת הסיום.
5 צפייה בגלריה
אוהדי סיטי
אוהדי סיטי
אליפות תשיעית וחמישית בשש שנים לסיטי
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
אוהדי סיטי
אוהדי סיטי
אוהדי סיטי חוגגים מחוץ לאיתיחאד
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
אוהדי סיטי
אוהדי סיטי
וזה גם נראה אתמול במהלך החגיגות
(צילום: AP Photo/Jon Super)
5 צפייה בגלריה
אוהדי סיטי
אוהדי סיטי
ואי אפשר בלי להקניט מעט את ארסנל
(צילום: AP Photo/Jon Super)
מדובר באליפות התשיעית בתולדות סיטי, והחמישית מתוך שבע העונות של פפ גווארדיולה בקבוצה, ובשש השנים האחרונות. העונה היא מחזיקה במאזן של 27 ניצחונות לצד ארבע תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. יש לה את ההתקפה הטובה ביותר בליגה עם לא פחות מ-92 שערי זכות (2.6 למשחק), והיא ספגה 31 שערים בלבד (0.9 למשחק).
וקחו עוד כמה מספרים: זוהי הזכייה הראשונה אי פעם של מנצ'סטר סיטי בשלוש אליפויות רצופות. לפניה עשו זאת מנצ'סטר יונייטד (פעמיים), ליברפול, ארסנל ואפילו האדרספילד (לפני מלחמת העולם השנייה). מבחינת כמות נקודות, סיטי לקחה 100 נקודות באליפות הראשונה תחת פפ, 98 בשנייה, 86 בשלישית, 93 ברביעית ו-85 בחמישית, כשנשארו לה עוד שלושה משחקים. זוהי גם האליפות ה-11 של גווארדיולה ב-14 שנותיו כמאמן - נתן מדהים. פפ זכה ב-3 אליפויות בספרד עם ברצלונה, ב-3 בגרמניה עם באיירן מינכן וב-5 באנגליה עם מנצ'סטר סיטי.
שחקני סיטי צופים ברגע המתוק
סיטי רחוקה רק שני משחקים מלסיים את העונה עם שלושת התארים המרכזיים בידיה. בגמר ליגת האלופות, בה מעולם לא זכתה, היא תפגוש את אינטר, ובגמר הגביע האנגלי בוומבלי את מנצ'סטר יונייטד. "ידברו עליהם במשך שנים רבות אם הם ישיגו את הטרבל", אמר כוכב העבר של ניוקאסל ונבחרת אנגליה, אלן שירר. "זה מדהים, איזו הזדמנות עבורם. הם רחוקים שני משחקים מלהפוך את הקבוצה הזו לנצחית".

"אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה"

שוער סיטי לשעבר, שיי גיבן, לא מוצא בקבוצה הזו פגמים: "הם מדהימים. יש שם אפילו גיבורים לא צפויים כמו ג'ון סטונס, למשל. אני לא רואה שום נקודת תורפה. קווין דה בריינה, ברנרדו סילבה, ריאד מחרז. יש כוכבים בכל פינה במגרש".
5 צפייה בגלריה
אוהדי סיטי
אוהדי סיטי
14 אליפויות ב-11 שנים. פפ
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
במוקד סיפור האליפות נמצא מעל כולם ארלינג הולאנד. החלוץ הנורבגי בן ה-22 נקנה הקיץ מבורוסיה דורטמונד, ובעונתו הראשונה בפרמייר-ליג הפך לשחקן היסטורי. הוא הפך לשיאן הכיבושים לעונה אחת באנגליה בעידן הפרמייר-ליג עם 36 שערים (ב-33 הופעות בלבד), והיד עוד נטויה. "אני אוהב את הגישה שלו, אפשר לראות שהוא כל כך רעב, וכמה כל גול חשוב עבורו. אני מעריץ את זה", הסביר שירר.
סיטי, לא להאמין, עוד יכולה לזכות באליפות בפער של 13 נקודות מארסנל. בנוסף, היא מקווה להפוך לקבוצה האנגלית השנייה והיחידה מאז מנצ'סטר יונייטד ב-1999 שמוכתרת כטרבליסטית. שחקן העבר, גלן מארי, בטוח שזה יקרה: "הם אפילו טובים יותר מינייטד ההיא. חשבתי שלא תקום קבוצה כזו לעולם, אבל סיטי היא מכונה מנצחת חסרת רגשות. שום דבר לא מפריע לה. אם הם יזכו בטרבל - זו תהיה אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה לצד בארסה של פפ".
אילקאי גונדואן, שכנראה יעזוב בקיץ את סיטי, התרגש גם הוא: "לעזור למועדון לזכות באליפות שלישית ברציפות זה משהו מאוד מיוחד. הפרמייר-ליג היא ללא ספק הליגה הקשה והתחרותית ביותר בעולם, אז זה אומר הכל על ההישג הזה. הקבוצה הזו כל כך מוכשרת ומיוחדת. להיות קפטן העונה זו זכות עצומה. אני גם רוצה להודות לפפ, לצוות ולכל מי שעובד במועדון הזה. כל יום הם עוזרים לספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי להצליח".