האם נסללה מחדש הדרך להקמת הסופר-ליג? זמן קצר לאחר פסיקת בית הדין העליון של האיחוד האירופי כי אופ"א ופיפ"א עברו על חוק התחרות של האיחוד בכך שפעלו נגד הקמת המפעל לפני כשנתיים וחצי, דווח במספר אמצעי תקשורת באירופה כי הליגה תושק בעונת 2025/26. בנוסף, חברת הניהול A22 Sports Management Group, שעומדת מאחורי הסופר-ליג, פרסמה את הפורמט החדש של המפעל.
על פי הפורמט החדש, המפעל יכלול 64 קבוצות שיחולקו לשלוש ליגות, ויהיו בהן עליות וירידות. הליגה הבכירה תיקרא "ליגת הכוכב" והיא תכלול 16 קבוצות שיחולקו לשני בתים. הליגה השנייה, "ליגת הזהב", תהיה במבנה דומה של 16 קבוצות ושני בתים, בעוד הליגה השלישית, "הליגה הכחולה", תכלול 32 קבוצות שיחולקו לארבעה בתים של שמונה קבוצות.
1 צפייה בגלריה
סופר-ליג
סופר-ליג
הפעם זה יקרה?
(REUTERS/Dado Ruvic)
הסבר מלא על הפורמט
כל קבוצה תקיים 14 משחקים, 7 בבית ו-7 בחוץ, והפורמט יכלול שלב בתים ופלייאוף, שיתקיים בשיטת בית וחוץ - חוץ מהגמר שיהיה משחק אחד. ארבעה הראשונות בכל בית בשתי הליגות הראשונות ושתי הראשונות בכל בית בליגה הכחולה יעלו לשלבי הנוקאאוט.
עוד צוין כי זו תהיה ליגה פתוחה, כלומר לא מועדון סגור לגדולות בלבד (כפי שתוכנן תחילה כשהועלתה היוזמה באפריל 2021). שתי האחרונות בשתי הליגות הבכירות ינשרו לליגה מתחתיהן, בעוד שתי הפיינליסטיות בליגות הזהב והכחולה יעלו. בנוסף, 20 מ-32 הקבוצות שמשחקות בליגה הכחולה ישחקו במפעל בהתאם להישגים שלהן בליגות המקומיות שלהן, כך שתהיה תחלופה בין הקבוצות.

"בשורה נפלאה לכדורגל"

בברצלונה וריאל מדריד חגגו לאחר הפסיקה של בית הדין העליון של האיחוד האירופי נגד אופ"א ופיפ"א. נשיא הבלאנקוס, פלורנטינו פרס, שהיה מהיוזמים של הסופר-ליג, אמר: "זו בשורה נפלאה לכדורגל ולספורט בכלל, תחרויות המועדונים באירופה לא יהיו יותר מונופול". מברצלונה נמסר: "החלטת בית הדין העליון של האיחוד האירופי בעניין הסופר-ליג סוללת את הדרך להקמת התחרות החדשה, שתהיה ברמות הכי גבוהות ביבשת".
לעומת זאת, קבוצות רבות מרחבי אירופה - כולל מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, באיירן מינכן, פ.ס.ז', אינטר, אתלטיקו מדריד ורומא - הודיעו כי הן דוחות את הצעת הסופר-ליג. בנוסף, על רגע הדיווח על הנכונות של ליון ומארסיי להצטרף, במינהלת הליגה הצרפתית מיהרו להכריז על נאמנותם לאופ"א: "אנחנו מדגישים את מחוייבותינו לתחרויות של אופ"א".