כדורגלן העבר פלה (80) שוב אושפז בטיפול נמרץ בבית החולים בסאו פאולו, שלושה ימים בלבד לאחר ששוחרר לביתו.
על פי דיווח של ESPN, פלה סובל מבעיית ריפלוקס, מה שגרם לרופאיו להמליץ על אישפוז נוסף שלו. טרם התקבל אישור רשמי לכך על ידי בית החולים או מישהו מטעמו של שחקן העבר.
2 צפייה בגלריה
פלה בפגישה עם אמבאפה
פלה בפגישה עם אמבאפה
שוב אושפז. פלה
(צילום: AFP)
רק ביום שלישי האחרון הוא שוחרר לביתו כדי להמשיך בהחלמה, זכר לניתוח שעבר לפני כשבועיים להסרת גידול מהמעיים שלו. ביום רביעי הוא אפילו פירסם פוסט באינסטגרם בו כתב בין השאר: "חבריי, ההודעה הזו היא עבורכם. אל תחשבו לדקה שלא קראתי את כל ההודעות האוהבות שקיבלתי מכם. אני מחייך יותר ויותר מיום ליום וכבר כשיר לשחק 90 דקות כולל תוספת זמן. אנחנו נהיה יחד בקרוב".
בתו קלי נסימנטו פירסמה באינסטגרם תמונה עם אביה וטענה כי היא צולמה רגעים לפני פירסום הפוסט. "יש המון חרדה בעולם בימים הללו ואני לא רוצה להיות הסיבה להוסיף עוד ממנה", היא כתבה. "הוא מחלים בצורה טובה והמדדים שלו נמצאים בטווח התקין. החלמה מניתוח כמו שהוא עבר ובגיל שלו היא לפעמים שני צעדים קדימה ואחד לאחור. תודה לכולם על התמיכה ועל האנרגיות הטובות שאתם משדרים".
מצבו הבריאותי של פלה לא ברור בשנה האחרונה. בסרט דוקומנטרי שנעשה עליו בתחילת השנה נראה כוכב העבר במהלך הצילומים כשהוא מתקשה לנוע בלי עזרת הליכון או כיסא גלגלים. בעת שהגיע לאחד הריאיונות התלוצץ פלה בנוגע למצבו הנוכחי כשאמר "תראו איך אני בסדר עכשיו". בהמשך הוא ביצע סיבוב עם ההליכון מסיבוב לכיסא הגלגלים, כשחבריו לשעבר בסנטוס עודדו אותו מהצד.
2 צפייה בגלריה
פלה
פלה
מהגדולים אי פעם. פלה חוגג את הזכייה במונדיאל 1970
(צילום: AP)
בנו של פלה ושוער העבר הברזילאי אדיניו סיפר לפני כשנה שמצבו הבריאותי של אביו אינו טוב: "הוא שברירי. מפרק הירך שלו הוחלף ותהליך השיקום לא היה אידיאלי. הוא מתקשה לנוע וזה גורם לו להיות בדיכאון. תארו לכם, הוא הרי המלך, תמיד היה נחשב לדמות מרשימה ועכשיו לא יכול ללכת בכוחות עצמו. הוא נבוך ולא רוצה להיראות בציבור. בגלל זה הוא מתבודד".
הברזילאי האגדי בן ה-80 הוא השחקן היחיד שזכה בשלושה גביעי עולם (1958, 1962, 1970). הוא כבש 77 שערים ב-91 הופעות בנבחרת ברזיל ובסך הכל יש לו 1,281 שערים בקריירה.