אחרי ששקעה היום (שבת) לשפל חדש עם ההפסד 5:3 לוויאריאל בבית, וכשהיא רחוקה כבר 10 נקודות מריאל מדריד שבפסגה לאחר 21 מחזורים, רעידת אדמה בברצלונה. צ'אבי, שבעונה שעברה הוביל את הקבוצה לאליפות, הטיל פצצה כשהודיע: "ב-30 ביוני אעזוב את המועדון. זו החלטה שהתקבלה בשיתוף עם הנשיא והצוות. בארסה צריכה שינוי כיוון".
"כאחד שגדל בברצלונה, אני חושב שהדבר הכי טוב עבור המועדון הוא שאעזוב", הוסיף המאמן, "אני חושב שזה יעזור לשינוי הדינמיקה ולמרות זאת אני עדיין חושב שהעונה הזו יכולה להסתיים בצורה טובה. אני צריך לחשוב על המועדון לפני שאני חושב על עצמי. הגענו לנקודת האל חזור".
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
"זה יעזור לשינוי הדינמיקה". צ'אבי
(צילום: REUTERS/Vincent West)
2 צפייה בגלריה
דה יונג ואראוחו מאוכזבים
דה יונג ואראוחו מאוכזבים
"זו אשמתנו, השחקנים". דה יונג ואראוחו מאוכזבים
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
"אני לא רוצה להפוך להיות הבעיה של הקבוצה", המשיך צ'אבי, "אני רוצה להיות הפיתרון. ותמיד אהיה הפיתרון. אני מאוד רגוע, זה טוב לכולם שאעזוב. למועדון, לי ולשחקנים. אני לא זוכר משחק כל כך אכזרי כמו היום, גם בכל הקריירה שלי כשחקן".
אחרי שכבר ביצעה מהפך מ-2:0 ל-2:3, ברצלונה נחלה היום את ההפסד השלישי שלה העונה בליגה, והיא ספגה כבר 29 שערים, תשעה שערים יותר ממה שספגה בכל העונה שעברה. היא נמצאת רק במקום השלישי עם 44 נקודות, ותאבד אותו אם אתלטיקו מדריד תנצח מחר (22:00) את ולנסיה. בנוסף, היא הודחה באמצע השבוע מגביע המלך כשהפסידה 4:2 לאתלטיק בילבאו ברבע הגמר, ולפני כשבועיים חטפה 4:1 מריאל מדריד בגמר הסופר קופה.
בתום המשחק, פרנקי דה יונג לקח אחריות: "אנחנו סומכים על המאמן והצוות באופן מלא, הם עושים עבודה טובה. זו אשמתנו, השחקנים, אם זה לא עובד הרי שזו אשמתנו. אנחנו חייבים להשתפר, כי זה לא יכול לקרות בקבוצת צמרת. אם אתה חוזר מ-2:0, אתה לא יכול לאפשר התקפות מתפרצות כאלה. זה קורה לנו יותר מדי".
צ'אבי מונה למאמן ברצלונה בנובמבר 2021, וב-121 משחקים תחת הדרכתו צברה הקבוצה 76 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-25 הפסדים. הוא הוביל את ברסה לזכייה באליפות כאמור ולזכייה בסופר קופה, שתיהן בעונה שעברה. כשחקן, הוא רשם 767 הופעות במדי ברצלונה, וזכה איתה בין היתר ארבע פעמים בליגת האלופות, שמונה פעמים באליפות ושלוש פעמים בגביע המלך.