בטורקיה עדיין מתקשים לעכל את המהומות שהתחוללו אמש (ראשון) בסיום המשחק בין פנרבחצ'ה לטרבזונספור, שאוהדיה פרצו למגרש והחלו להכות את שחקני האורחת מאיסטנבול. הערב הוציאה הנהלת סגנית האלופה הודעה עם איום מרחיק לכת – הקבוצה תבחן אפשרות לעזוב את הליגה הבכירה, במחאה על האירועים.
ב-2 באפריל צפויה להתקיים אסיפת חירום באצטדיון פנר, אז תתקבל החלטה סופית בנושא. "על סדר היום הערכת מצב ובה יישקלו הפעולות שיש לנקוט בתגובה (לתקיפה), כולל הוצאת הקבוצה מליגת העל", נכתב בהודעה הרשמית של המועדון.
4 צפייה בגלריה
פנרבחצ'ה מהומות
פנרבחצ'ה מהומות
המהומה על המגרש בסיום המשחק
(צילום: REUTERS/Depo Photos )
"אנחנו צריכים לנתק קשר מהליגה", הוסיף נשיא המועדון עלי קוץ', "אם צריך, נרד לליגה נמוכה יותר, ולא נמות על המגרש. אתמול פנרבחצ'ה הייתה הקורבן, השחקנים שלנו ניצבו בפני לינץ', היה שם איבוד שליטה מוחלט. אם זה היה נגמר באסון, היינו דופקים את הראש ולא מבינים איך זה קרה לנו. הפכנו למדינה שמנרמלת אלימות".
הפריצה למגרש הגיעה בעקבות משחק דרמטי במיוחד. טרבזונספור (מקום 3, 49 נקודות) הצליחה למחוק פיגור כפול, אבל המחליף מיצ'י בטשואיי כבש ארבע דקות לאחר שעלה מהספסל (87) והעניק ניצחון 2:3 לפנר (מקום 2, 79 נקודות), שהתקרבה ליריבתה המושבעת בפסגה, גלאטסראיי (81 נקודות).
4 צפייה בגלריה
פנרבחצ'ה מהומות
פנרבחצ'ה מהומות
הפריצה הגדולה למגרש
(צילום: REUTERS/Ihlas News Agency)
4 צפייה בגלריה
פנרבחצ'ה מהומות
פנרבחצ'ה מהומות
אבוקות מושלכות אל עבר האורחים
(צילום: Handout via REUTERS)
4 צפייה בגלריה
מתוך העמוד הרשמי של טרבזונספור
מתוך העמוד הרשמי של טרבזונספור
"אנחנו לא משאירים חשבונות פתוחים". מתוך העמוד הרשמי של טרבזונספור
(צילום מסך)
עם הסיום חגגו שחקני פנר את הניצחון הדרמטי במרכז המגרש, אלא שאז אוהד פרץ למגרש והכה את ברייט אוסיי-סמואל הניגרי, שלא נשאר חייב והכה אותו חזרה. בתגובה, אוהדים נוספים הציפו את המגרש, והצטרפו לקטטה.
אם מישהו חשב שבעקבות האירועים תפורסם הודעת גינוי מצד טרבזונספור, ציפתה לו הפתעה גדולה. בעמוד הרשמי של הקבוצה בטוויטר, לא רק שלא נרשמה התנצלות אלא פורסם סרטון ובו הוצגו מספר עבירות חריפות של אוסיי-סמואל, ומעליו נכתבה הקדשה למגן: "אל תחשוב ששכחנו, אצלנו אף אחד לא משאיר חשבונות פתוחים".
בהנחה שהאיום יתממש, הנטישה של פנר, שזכתה ב-19 אליפויות בהיסטוריה (האחרונה ב-2013/14), תהווה זעזוע עמוק בכדורגל הטורקי. במדיה משחקים מספר גדול של שחקנים ותיקים אך אדירים שכיכבו בליגות הטובות בעולם, בראשם דושאן טאדיץ' בן ה-35 ואדין דז'קו בן ה-37 שמוביל העונה את כובשי הליגה הטורקית עם 18 שערים. לצידם ניתן למצוא את שוער נבחרת קרואטיה דומיניק ליבאקוביץ' (29), אקס מנצ'סטר יונייטד פרד (31), אקס צ'לסי בטשואיי (30), אליהם הצטרפו בינואר בין היתר גם לאונרדו בונוצ'י (36) וראדה קרוניץ' (30).