"זו הסיבה שבגללה אנחנו קוראים לו 'קולד פאלמר'", סיפר נוני מדואקה, חברו של קול פאלמר לחוליית ההתקפה של צ'לסי, אחרי שהאנגלי בן ה-21 סיפק עוד הופעה נהדרת שלשום (שבת), עם צמד ובישול ב-2:3 של הבלוז על לוטון בחוץ.
שני שעריו של הקשר ההתקפי - הראשון עם טיל מתוך הרחבה אחרי איבוד כדור רשלני, והשני כשעבר את השוער בתרגיל אלגנטי, הטעה שני שחקנים ובעט פנימה - היו יכולים להופיע תחת ההגדרה המילונית של "קור רוח", והוא חגג אותם בזרועות שלובות, כפי שעושה אדם שקר לו, כמחווה לכינוי החדש שהעניקו לו חבריו לקבוצה.
3 צפייה בגלריה
פאלמר
פאלמר
הפך לבועט הפנדלים הקבוע של צ'לסי. פאלמר
(צילום: REUTERS/Ian Walton)
בעונה קשה נוספת של צ'לסי, שנמצאת במקום העשירי בלבד אחרי 20 מחזורים עם 28 נקודות, אין ספק מי מגלם את נקודת האור. מאז שהגיע במפתיע ממנצ'סטר סיטי ביום האחרון של חלון ההעברות הקיצי עבור 47 מיליון אירו, פאלמר מעורב כבר ב-12 שערי פרמייר-ליג ב-17 הופעות, עם שמונה כיבושים וארבעה בישולים. השחקן היחיד שעוד לא חגג 22 ומעורב ביותר שערים ממנו בחמש הליגות הבכירות הוא כוכב ריאל מדריד ג'וד בלינגהאם עם 15.
פאלמר גם הפך לבועט הפנדלים הקבוע של צ'לסי - ארבעה משעריו הגיעו מהנקודה הלבנה, כולל אחד שקבע 4:4 בדקה ה-95 נגד האקסית סיטי - והוא בעל תפקיד מרכזי בהנעת הכדור של הקבוצה. בחודש שעבר הוא ערך הופעת בכורה בנבחרת אנגליה, ואם ימשיך ביכולת הזו קשה לדמיין מצב בו גארת' סאות'גייט לא מזמין אותו ליורו בגרמניה בקיץ. מדובר בהתקדמות די מדהימה, נוכח העובדה שהוא הספיק לרשום עד העונה רק 18 הופעות פרמייר-ליג, ושבקיץ האחרון התחיל את אליפות אירופה לנבחרות צעירות כשחקן ספסל (אבל כבש נגד ישראל בחצי הגמר ובישל את שער הניצחון על ספרד בגמר).
3 צפייה בגלריה
פאלמר לצד פיל פודן
פאלמר לצד פיל פודן
כבר הפך לשחקן נבחרת. פאלמר לצד פיל פודן
(צילום: Reuters/Peter Cziborra)
עדות נוספת לכך שנסיקתו של פאלמר היא חדה ומפתיעה ניתן למצוא במשחק הפופולרי "פנטזי פרמייר-ליג", בו צוברים נקודות לפי הביצועים של השחקנים במציאות. בתחילת העונה קוטלג פאלמר במדרגת המחיר השנייה הכי נמוכה עבור שחקן בעמדתו, אבל עד כה רק שבעה שחקני קישור צברו יותר נקודות ממנו.
המשחק נגד לוטון היה הרביעי העונה של פאלמר בו הוא גם כובש וגם מבשל, יותר מכל שחקן אחר בליגה. הוא גם השחקן החמישי בתולדות צ'לסי שמגיע למספר דו-ספרתי של שערים בהם הוא מעורב בעונת פרמייר-ליג בודדת בעודו בן 21 ומטה, לצד אריאן רובן, אדן הזאר, כריסטיאן פוליסיק ומייסון מאונט. פאלמר הגיע לצ'לסי בתור מחליפו של האחרון, שעבר הקיץ למצ'סטר יונייטד עבור 64 מיליון אירו. לפחות ביניים, אין ספק מי מהם מצליח יותר, כשמאונט הפצוע היה מעורב רק בשער אחד (בישול בגביע הליגה) ב-14 ההופעות שהספיק לרשום העונה.
"אני מקווה שזו רק ההתחלה", אמר פאלמר לאחר הניצחון על לוטון, וכמוהו גם מאמנו מאוריסיו פוצ'טינו, שכבר הכריז בריאיון ל-TNT כי מדובר ב"אנחל די מריה פוטנציאלי". "אנחל הוא אלוף עולם, אימנתי אותו בפריז והוא שחקן מדהים", הסביר הארגנטינאי, "יש לפאלמר את היכולת והפוטנציאל להיות קרוב אליו, עם הזמן. הוא עדיין רחוק, אבל סוג כזה של שחקן, שהוא גם פליימייקר, מבקיע ומבשל, יכול להיות דומה לאנחל".
3 צפייה בגלריה
אנחל די מריה
אנחל די מריה
"יש לפאלמר את היכולת והפוטנציאל להיות קרוב אליו, עם הזמן". די מריה
(צילום: גטי אימג'ס)
לא מעט אוהדי צ'לסי הרימו גבות כשפאלמר נרכש, ואפשר היה להבין אותם. גם בגלל הנכונות של יריבה ישירה בליגה לוותר עליו, וגם בגלל ששווי השוק שלו לפי "טרנספרמרקט" עמד אז על 18 מיליון אירו - שזה כאמור 29 מיליון פחות ממה שהבלוז שילמו עליו - אבל בעיקר בגלל שמדיניות הרכש תחת ניהולו של טוד בוהלי הוכיחה את עצמה כבר מספר פעמים כזוועתית. כעת, כששווי השוק של פאלמר כבר נסק ל-45 מיליון אירו, האוהדים מאושרים מכך שהוא חתום אצלם עד 2030.