"אם מישהו היה אומר לי את זה לפני עשר שנים, שבגיל 23-24 אהיה שחקן של טוטנהאם, אני לא יודע אם הייתי מאמין", סיפר מנור סולומון, שחתם אתמול (שלישי) על חוזה לחמש שנים בטוטנהאם - שבמהלכן הוא צפוי להרוויח 2.7 מיליון פאונד בעונה - וכבר הספיק לדבר בריאיון לאתר הרשמי של המועדון.
"אני מתרגש להיות כאן, לבוא למועדון גדול כמו טוטנהאם זה חלום שהתגשם עבורי", סיפר כוכב נבחרת ישראל שיחגוג החודש 24 וייצא השבוע עם חבריו החדשים למסע משחקים באוסטרליה ותאילנד. "אני לא יכול לחכות להתחיל. זה היה חלום שהתגשם כשהצטרפתי לפרמייר-ליג לפני שנה, וזה חלום שהתגשם עכשיו כשאני מצטרף למועדון הגדול הזה. אני רואה את השחקנים, את המועדון ורואה מה קורה כאן - המתקן, האצטדיון, הכל ברמה הגבוהה ביותר".
1 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סולומון והמדים החדשים
(צילום: טוטנהאם)
"כל שחקן חולם לשחק במועדון כמו טוטנהאם. דיברתי עם המאמן אנג'ה פוסטקוגלו, הבנתי מה הוא רוצה, מה הוא דורש מהשחקנים ומה הוא רוצה לבנות כאן. הוא רוצה לראות כדורגל התקפי, ללחוץ, להחזיק בכדור, לבדר את האוהדים ולזכות בנקודות. אני חושב שהאוהדים ישמחו לראות את הקבוצה".
סולומון דיבר על סגנון המשחק שלו: "אני אוהב לכדרר, אני אוהב לבדר את האוהדים, לעזור לקבוצה כמה שיותר בשערים ובבישולים. כל ילד שמשחק כדורגל חולם לשחק בפרמייר-ליג. כדי לשחק בפרמייר-ליג אתה צריך להראות את עצמך ולהיות הגרסה הכי טובה של עצמך. אני בטוח שאני עוד יכול להיות הרבה יותר טוב ולהשתפר. אני עדיין צעיר ויכול לשחק טוב יותר ואני מקווה לעשות זאת כשאני לובש חולצה של טוטנהאם".
על הילדות שלו הוסיף: "כילד בכפר סבא, עיר קטנה בישראל, שיחקתי כדורגל כל הזמן ומאז שהייתי בן חמש זה היה החלום. גם בית הספר היה חשוב עבורי, כי שני ההורים שלי היו מורים. הם דחפו אותי לשחק כדורגל, בנבחרת ובאירופה".
על כך שהוא יהיה הישראלי השני בטוטנהאם: "רוני רוזנטל היה שחקן גדול שכולם מכירים בישראל. אני יודע שאני הישראלי השני אחריו וזה מרגש".

"טוטנהאם תפצה את שחטאר"

באנגליה מדווחים הבוקר כי טוטנהאם תפצה את שחטאר דונייצק בשל החתמתו של סולומון.
השחקן היה תחת חוזה בשחטאר, שהיה אמור היה להסתיים רק בדצמבר 2023. עם זאת, לפני כחודש הודיעה פיפ"א כי החוק שאיפשר בעונה החולפת לשחקני הליגות ברוסיה ובאוקראינה לעזוב את קבוצותיהם גם ללא אישור של המועדונים, יוחל גם על עונת 2023/24. המשמעות מבחינת סולומון הייתה שהוא למעשה שחקן חופשי, והאיומים של קבוצתו כלפי מועדונים אחרים שמבקשים להחתימו חסרי משמעות. אולם התרנגולים בכל זאת יפצו את הקבוצה האוקראינית, כשגובה הפיצוי ייקבע על ידי הגורמים הרלוונטיים באופ"א.
עם או בלי קשר, ב-6 באוגוסט תארח טוטנהאם את שחטאר למשחק ראווה, כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה.