סערה באנגליה: נייקי הציגה את מדי הנבחרת החדשים ליורו 2024 עם שינוי קל - צלב ג'ורג' הקדוש בצווארון החולצה נצבע בכחול במקום בצבע האדום המסורתי - ובממלכה ממש לא אהבו את "העדכון השובב" כפי שבנייקי כינו אותו.
“מביך", "משפיל" ו"בושה" היו התגובות היותר עדינות ברשת לשינוי שנייקי החליטה לעשות. שחקן העבר כריס סאטון אמר: "זה בולשיט, איך זה בדיוק מאחד או נותן השראה? זה שינוי של הדגל שלנו. זה לא הסמל המסורתי, אלה לא אמורים להיות המדים של אנגליה. ההתאחדות צריכה להסביר מה היא עשתה פה". ברשתות החברתיות היו אף קריאות להחרים את החולצה ולא לקנות אותה. נייקי וההתאחדות האנגלית הודיעו כי אין בכוונתן לשנות את התלבושת עקב הלחץ ציבורי. גולש אחד לעג לנייקי: "הייתם עושים את הדבר הזה לדגל של סעודיה או טורקיה?".
1 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
סוער בממלכה. נבחרת אנגליה
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
חבר הפרלמנט הבריטי נייג'ל פראג' תקף: "המדים האלה הם בדיחה. זה צלב שמורכב ממספר צבעים והוא לא נראה בכלל כמו הצלב שבדגל המדינה שלנו. השינוי הזה לא מקובל, זאת בדיחה. לא יכול להיות שאנגליה תשחק עם המדים הללו באליפות אירופה"
חבר הפרלמנט ברנדן קלארק-סמית' הוסיף: "מישהו בנייקי התלבלבל וחשב שזאת נבחרת שלושת הקווים ולא נבחרת שלושת האריות. אני לא בטוח מה זה אמור להיות, מה שבטוח זה שזה בכלל לא נראה כמו דגל אנגליה, אני לא חושב שהמדים שלנו צריכים את העדכון הזה".
לי אנדרסון, פוליטיקאי נוסף, אמר: "אנחנו רוצים את המדינה שלנו בחזרה, זה שטויות של תרבות ה-WOKE, וצריך לעצור את הדבר הזה".