המחזור ה-35 של הפרמייר-ליג הגיע היום (שני) לסיומו עם שלושה משחקים סוערים במיוחד, במהלכם נכבשו לא פחות מ-20 שערים. במפגש המוקדם, ניצחה פולהאם 3:5 את לסטר שירדה מתחת לקו האדום. לאחר מכן אברטון שנלחמת על חייה הדהימה עם 1:5 בברייטון וקפצה למקום ה-16. במשחק המאוחר, נוטינגהאם פורסט קפצה גם היא מעל הקו האדום עם 2:5 על סאות'המפטון האחרונה, שכנראה תשחק בליגת המשנה בעונה הבאה.
נוטינגהאם פורסט - סאות'המפטון 3:4 | שני ניצחונות בלבד השיגה נוטינגהאם פורסט ב-15 המחזורים האחרונים, אבל מול סאות'המפטון היא השילמה הערב סוויפ, ובעזרתו עקפה את לידס ולסטר ועלתה מעל הקו האדום. מנגד, הקדושים שבמקום האחרון רחוקים שמונה נקודות מהישרדות כשנותרו עוד שלושה מחזורים, והם בדרך הבטוחה לצ'מפיונשיפ לראשונה אחרי 11 שנה. טאיוו אווני הפך לשחקן הפרמייר-ליג החמישי שוכבש היום צמד (18, 21), קארלוס אלקראס צימק (25), אך מורגן גיבס וויט השיב את היתרון הכפול (44 בפנדל). דויה צ'אלטה-קאר שוב צימק (51), אך שוב זה לא החזיק, כשדנילו כבש מבישול של גיבס וויט (73). בדקה ה-91 השער החמישי של פורסט נפסל על ידי ה-VAR בשל נבדל, וחמש דקות לאחר מכן פנדל של ג'יימס וורד פראוס השיב תקווה לאורחת ויצר דקות אחרונות מתוחות, שהסתיימו בפרצופים מאוכזבים אצל המפסידה.
5 צפייה בגלריה
שחקני סאות'המפטון בשיחה עם השופט
שחקני סאות'המפטון בשיחה עם השופט
לא עזר להם. שחקני סאות'המפטון בשיחה עם השופט
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
5 צפייה בגלריה
אווני
אווני
הפך לשחקן הפרמייר-ליג החמישי היום שכובש צמד. אווני
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
פולהאם - לסטר 3:5 | אחרי שלושה הפסדים, פולהאם חזרה למסלול הניצחונות עם 3:5 על לסטר. מנור סולומון התחיל על הספסל בפעם השלישית ברציפות, וראה איך שחקני הכנף הארחים של הקוטג'רס מככבים, כשוויליאן כבש כבר בדקה העשירית והארי ווילסון בישל לחלוץ קרלוס ויניסיוס שמונה דקות לאחר מכן. טום קירני, הקפטן בן ה-32 של פולהאם שלא הרבה לפתוח העונה, קיבל היום את ההזדמנות ב-11 בשל הפציעה של אנדרס פריירה וגמל עם צמד שעריו הראשונים העונה (44 ו-51). הארווי בארנס צימק (59), ג'יימי וארדי היה יכול לנגוס בפיגור גם הוא אך פנדל שלו נעצר על ידי ברנד לנו (66), ו-וויליאן סגר עניין כשהשלים צמד עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה (69). ג'יימס מדיסון עם פנדל נוסף (81) , ובארנס שהשלים צמד גם הוא (89) עוד צימקו ,אך זה לא סייע לשועלים שירדו מתחת לקו האדום. סולומון עלה מהספסל בדקה ה-82.
5 צפייה בגלריה
שחקני פולהאם חוגגים עם וויליאן
שחקני פולהאם חוגגים עם וויליאן
שחקני פולהאם חוגגים עם וויליאן
(צילום: Clive Rose/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
קירני
קירני
שעריו הראשונים העונה. קירני
(צילום: Reuters/Paul Childs EDITORIAL)
ברייטון - אברטון 5:1 | הפתעה גדולה. אחרי שניצחה רק פעם אחת ב-11 המחזורים הקודמים, אברטון שהגיעה למשחק מהמקום ה-19 בידיעה שהפסד יקרב אותה לליגת המשנה, הביסה את ברייטון, שנמצאת חזק במרוץ לכרטיס לאירופה. עבדולאי דוקורה הדהים כבר אחרי 34 שניות, והכפיל בדקה ה-29 עם וולה נהדר. עצמי אומלל של השוער ג'ייסון סטיל ושער במבצע סולו נהדר של דוויט מקנייל - שגם בישל את הראשון - קבעו 0:4. אלכסיס מק אליסטר עוד צימק (79), אך מקנייל חתם את החגיגה כשהשלים צמד עם עוד שער יפה (90+6). האורחת ברחה מהקו האדום היישר למקום ה-16, כשנורתו עוד שלושה מחזורים לסיום העונה.
5 צפייה בגלריה
גיבורי הניצחון. מקנייל ודוקורה
גיבורי הניצחון. מקנייל ודוקורה
גיבורי הניצחון. מקנייל ודוקורה
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
פורסם לראשונה: 18:56, 08.05.23