ריאל מדריד, בטח בברנבאו, בטח בליגת האלופות, לא מוותרת לעולם. אתמול (רביעי) היא הייתה על סף הדחה מהצ'מפיונס כשפיגרה בבית מול באיירן מינכן, אבל שני שערים של חוסלו המחליף בדקות ה-88 וה-91 קבעו מהפך ו-1:2 דרמטי, שהעניק לה את הכרטיס לגמר עם 3:4 בסיכום שני המשחקים. "הנס הנצחי", קראו לזה בעיתון "אס".
הסיפור של גיבור הניצחון נלקח כאילו מספרי האגדות. חוסלו, שעלה אמש מהפסל רק בדקה ה-81, הוא ממש לא מהכוכבים הגדולים של ריאל. למעשה, החלוץ הספרדי בן ה-34, שהושאל בקיץ לבלאנקוס מאספניול אחרי שירדה לליגת המשנה, הגיע ב-2022 לצפות בגמר ליגת האלופות לצד אביו כאוהד של ריאל. ב-2024, הוא העלה אותה למעמד כמנצח הגדול – אחרי שהיה אחראי לאחד המהפכים הגדולים בתולדות המפעל.
1 צפייה בגלריה
חוסלו
חוסלו
בזכותו, ריאל עשתה זאת שוב. חוסלו
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
הוא הגיע ל-16 שערים העונה ב-1,912 דקות (שער בכל 120 דקות), ובקיץ תוכל ריאל לממש את סעיף הרכישה שלו, שעומד על 1.5 מיליון אירו בלבד. "כדורגל, ענף הספורט היחיד בו מדברים במשך חודשים על שחקנים שיוחתמו תמורת מיליוני יורו, ובסוף שחקן מושאל תמורת 1.5 מיליון אירו מעלה אותך לגמר ליגת האלופות. איזה סיפור, חוסלו", כתב העיתונאי פבריציו רומאנו. המאמן המאושר קרלו אנצ'לוטי שיבח: "חוסלו עשה עבודה פנטסטית, הוא חלוץ פנטסטי".
אנצ'לוטי לא חסך במחמאות כשסיכם את ההתמודדות: "משחק פנטסטי, עם שחקנים שלא יכולים להפסיק להאמין. זה קסום. שיחקנו טוב. הייתה לנו שליטה טובה במשחק ואז היה לנו כוח לא לאבד את הראש. אנחנו צריכים להודות לאוהדים ולמועדון. וגם לשחקנים, כי הייתה להם עונה שאף אחד לא ציפה לה. הם ממש צנועים, ממש נדיבים. אני חושב שזה הסגל הכי טוב שהיה לי בקריירה".
המחמאה האחרונה אומרת הרבה, שכן בגמר הקרוב, ב-1 ביוני מול בורוסיה דורטמונד, ינסה המאמן האיטלקי בן ה-64 לזכות בליגת האלופות בפעם החמישית בקריירה שלו, זאת לאחר שכבר עשה זאת פעמיים עם ריאל ופעמיים עם מילאן. יש לו הכי הרבה זכיות במפעל, הכי הרבה גמרים (זה השישי שלו), הכי הרבה משחקים (203) והכי הרבה ניצחונות (115).
הווינריות של ריאל, אם תרצו, לא הסתיימה עם שער הניצחון של חוסלו. בחסות תוספת זמן של רבע שעה, באיירן כמעט השוותה אמש. למעשה, הבעיטה של מתיאס דה ליכט נעצרה רק ברשת, אך המהלך הופסק לפני כן משום שהשופט שימון מרצ'יניאק שרק לנבדל בעצת הקוון שלו. לא ניתן היה לבדוק אם אכן היה נבדל במהלך, משום שהשופט קטע את המהלך, אך גם קשה לדעת אם השער היה נכבש במקרה שהמשחק היה ממשיך.
אנצ'לוטי התייחס לאירוע: "זה די ברור. זה יכול להיות נבדל, והמשחק נעצר. הוא שופט ברמה גבוהה. הם מתלוננים על זה, ואנחנו נתלונן על השער הפסול של נאצ'ו, כי קימיך צלל".
בכל מקרה, זה כבר לא משנה, כי ריאל מדריד בדרך לוומבלי - והשחקנים יודעים היטב מה המטרה הבאה. אחרי שכבר הבטיחו אליפות בספרד, כל שנותר להם לשחק עבורו הוא הגביע האירופי ה-15 בתולדות המועדון.
השחקנים חגגו עם חולצות שכתוב עליהן "הדרך ל-15", ו-ויניסיוס, שנבחר לאיש המשחק בפעם השנייה ברציפות, התגאה בסיום: "זו ריאל מדריד, הקבוצה הזו עשתה את זה כל כך הרבה פעמים. אנחנו תמיד מאמינים בעצמנו וזה קרה שוב הפעם. עלינו לעוד גמר, עכשיו אנחנו הולכים על ה-15". ג'וד בלינגהאם, שייפגוש לראשונה את הקבוצה ממנה נרכש בקיץ על ידי ריאל, הוסיף: "יש משהו מיוחד במועדון הזה, שגורם לזה לקרות שוב ושוב". הבלאנקוס, אגב, ניצחו בכל שמונת גמרי האלופות האחרונים בהם השתתפו, כשההפסד האחרון היה לליברפול ב-1981 בפארק דה פראנס.