ברצלונה חזרה מפגרת המונדיאל עם 1:1 מול אספניול בליגה, ונזקקה להארכה על מנת לנצח 3:4 את אינטרסיטי מתחתית הליגה השלישית כדי לעבור שלב בגביע המלך. אמש (ראשון) - ללא רוברט לבנדובסקי המושעה - היא שוב לא הרשימה, אך השיגה ניצחון 0:1 קטן על אתלטיקו מדריד בזכות שער של עוסמן דמבלה במחצית הראשונה, והגדילה את הפער בפסגה מהאלופה ריאל מדריד לשלוש נקודות.
איך היא מוצאת את עצמה לבד בפסגה? בעיקר בזכות ההגנה שלה. ב-16 משחקים עד כה העונה בליגה, ברצלונה ספגה שישה שערים בלבד (הנתון הטוב ביותר בחמשת הליגות הבכירות) ואמש היא שמרה על שער נקי בפעם ה-12 העונה בליגה. לשם השוואה, בכל העונה שעברה טר שטגן לא ספג ב-11 משחקים מתוך 35, ולא מדובר בנתון זוועתי.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
במקום הראשון. צ'אבי
(צילום: גטי אימג'ס )
צ'אבי התייחס בסיום המשחק להגנה המצוינת שלו, שיבח את הבלם אנדראס כריסטנסן, שהגיע הקיץ בהעברה חופשית מצ'לסי, וגם שלח עקיצה ליריבה ריאל מדריד: "ההחתמה שלו עברה מתחת לרדאר, אבל הוא מדהים. אני זוכר שכשהחתמנו אותו אנשים אמרו שריאל מדריד החתימה את הבלם הבכיר של צ'לסי (אנטוניו רודיגר) ואנחנו החתמנו את המחליף שלו".
בדקה ה-92, עימות בין פראן טורס וסטפן סאביץ' הפך במהרה לאירוע אלים של ממש, ושבסיומו השניים ראו כרטיס אדום ישיר. ברצלונה סיימה את שלושת משחקי הליגה האחרונים בעשרה שחקנים, וזה האדום החמישי שנשנלף לעברה העונה. "ברצלונה מתחילה להתרגל לסיים משחקים עם פחות מ-11 שחקנים", נכתב במארקה. על פי ה"ספורט" הקטלאני שני השחקנים צפויים לספוג הרחקה מכמה משחקים בעקבות האדומים שספגו.
2 צפייה בגלריה
פראן טורס סטפן סאביץ'
פראן טורס סטפן סאביץ'
עימות מכוער. טורס וסאביץ' מתקוטטים
(צילום: AFP)
פדרי, שהיה מצוין והיה מעורב בשער, אמר: "הגול שכבשנו הוא על צ'אבי. הוא תמיד אומר לי להיכנס יותר לרחבה ולבעוט, לקחת סיכונים, להעז לעשות יותר אחד-על-אחד. אני מרגיש יותר ויותר בנוח בחלק הקדמי, אז הגול הזה הוא על צ'אבי". פדרי נהנה מהתפקוד הקדמי שלו אמש בכנף שמאל: "אני קרוב יותר לרחבה וזה יותר נוח לי ליצור משם, ואז לקבוצה יש עליונות באמצע".