בשורות נהדרות: בורוסיה דורטמונד פרסמה תמונה של סבסטיאן האלר, שחזר לאימוני הקבוצה לראשונה מאז שחלה בסרטן. הקבוצה פרסמה סרטון של החלוץ בו הוא אומר לאוהדים: "היי ח'ברה, אני סוף-סוף חזרתי. זה לא היה כל כך קל, אבל עם התמיכה שלכם זה היה טוב יותר וקל יותר. אני מצפה לראות אתכם באצטדיון".
חלוץ נבחרת חוף השנהב הפך בעונה שעברה לאחד הסקוררים הטובים באירופה בזכות שרשרת הופעות מדהימה במדי איאקס, ודורטמונד שילמה עבורו 35 מיליון אירו כדי שיתפוס את מקומו של ארלינג הולאנד שעבר למנצ'סטר סיטי. בגיל 28, כשהוא בשיאו הספורטיבי, האלר חש ברע במהלך מחנה האימונים של הקבוצה לקראת העונה הנוכחית ובמהרה אובחן כחולה בסרטן האשכים. בתחילת ספטמבר הוא קרע את הלב כאשר עלה לקבל את פרס החלוץ המצטיין בהולנד בטקס של עונת 2021/22, ללא שיער על ראשו, ופרץ בבכי על הבמה מרוב התרגשות.
מעט אחרי שאובחן עם המחלה, האלר התראיין בהולנד וסיפר על החלום שלו: "המטרה הראשונה שלי היא לחזור למגרש, לשחק מול הקיר הצהוב ולכבוש את השער הראשון שלי מולם. קיבלתי המון תמיכה מכולם בדורטמונד למרות שהייתי שם רק שבועיים. אני מודה לכל מי שנתן לי את הכוח להתמודד עם זה".
קשה להגיד שהקבוצה שלו הסתדרה היטב בלעדיו. אחרי 15 מחזורים, דורטמונד נמצאת במקום השישי בבונדלסיגה עם 25 נקודות במאזנה, רחוקה כבר תשע נקודות מבאריין מינכן המוליכה. מנהל הספורט של דורטמונד, סבסטיאן קל, אמר: “האלר מרגיש מצוין ואנחנו מחכים בקוצר רוח לחזרה שלו למגרשים. הוא יותר חדור מאי פעם”.