צעד תקדימי במאבק בפגיעות הראש בכדורגל. התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית (קונמבול) הודיעה על חידוש שייצא לדרך כבר בטורניר הקופה אמריקה בקיץ: כרטיס ורוד, שיאפשר חילוף נפרד במקרה של פגיעת ראש.
מה זאת אומרת? הכרטיס יישלף במצב בו שחקן לא יכול להמשיך לשחק או נמצא בסיכון בשל פגיעת ראש. וזה לא רק זה. הקבוצה היריבה תוכל לבצע חילוף באותו פרק זמן (שלא יחשב כאחד מ-5 החילופים המותרים על-פי התקנון). יש לציין כי שחקן שיוחלף וסובל מפגיעת ראש - לא יוכל לחזור למשחק לאחר מכן. בעיקר כדי לשמור על בריאותו.
1 צפייה בגלריה
חידוש החל מהקיץ הקרוב: כרטיס ורוד
חידוש החל מהקיץ הקרוב: כרטיס ורוד
חידוש החל מהקיץ הקרוב: כרטיס ורוד
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
הכרטיס הוורוד יונף בידי השופט לעבר הקהל ולא לשחקן. אגב, זאת לא תהיה הפעם הראשונה של הכרטיס הוורוד, שנוסה לתקופה קצרה בעבר ב-MLS. יש להגיד לא בהצלחה גדולה כל-כך.
יש לציין כי ב-MLS קיים נוהל זעזוע מוח, אך הוא עדיין זוכה לביקורות בטענה שאינו מחמיר מספיק ולא מגן כמו שצריך על שחקנים שנפגעו. כשמגיעים לאירופה, העסק פרוץ. אפשר לציין לדוגמה מקרה שהתרחש ב-2019 בליגה האיטלקית, כאשר שוער נאפולי דאז, דויד אוספינה, ספג בעוצמה ברך לראשו במהלך המשחק מול אודינזה. הוא נחבש ועבר טיפול ממושך על הדשא, אחריו הצוות הרפואי אישר לו להמשיך לשחק - אך לאחר כחצי שעה הוא התמוטט על הדשא ופונה ללא הכרה לבית החולים.
ארגון השחקנים העולמי קורא כבר שנים להחלת נהלים ברורים בכל העולם כדי למנוע מקרים כאלה, אך נכון לעכשיו מדובר בעניין פרטני, בו כל התאחדות מחזיקה בחוקים משלה ומשאירה את הפרשנות לרופאי הקבוצות המעניקים את הטיפול הראשוני. הנה, כעת הגיעה הסנונית הראשונה בדרך אולי לפתרון מלא לבעיה.