ב-2008 היא עוד שיחקה בליגה השלישית, לפני 15 חודשים היא בכלל עלתה לזו הבכירה והנה, אתמול (רביעי) - ומשום מקום - ג'ירונה יכולה לחגוג עוד ציון דרך, הפעם מרשים מיוחד: היא מוליכת הטבלה בספרד. לראשונה ב-93 שנות קיומה.
את העונה היא פתחה ב-1:1 אצל ריאל סוסיאדד - תוצאה שעוד נחשבה למפתיעה. רק שמאז היא יצאה לריצה מטורפת של שישה ניצחונות רצופים, האחרון 1:2 אתמול במדרגאל אצל ויאריאל שלח אותה לפסגת הלה-ליגה עם 19 נקודות, לפני ריאל מדריד (18) והשכנה ברצלונה (17).
2 צפייה בגלריה
דובביק
דובביק
דובביק. סידר לג'ירונה את הפסגה
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
דניאל פארחו כבש בפנדל ראשון לצוללת הצהובה (49), אך אריק גרסיה (56) וארטם דובביק (61) הפכו והמשיכו את העונה החלומית של ג'ירונה. אוהדיה כבר מפנטזים על הופעה במפעל אירופי. אליפות? גם הם יודעים שזה יהיה מופרך לגמרי.
האמת, הניצחון על ויאיראל חתם 12 חודשים מדהימים עבור ג'ירונה, קבוצה מעיירה קטנה בקטאלוניה. היא חזרה לליגה הבכירה בסיום עונת 2022/23 לאחר ניצחון על טנריפה בפלייאוף ואשתקד סיימה במקום העשירי המכובד. עכשיו היא נושמת אוויר פסגות. "חבל שזה רק המחזור השביעי ולא ה-38", צחק מאמנה של ג'ירונה, מיצ'ל. "אבל אני מאוד שמח, זה יום היסטורי".
השהות של ג'ירונה בפסגה לא תימשך יותר מדי, כבר במחזור הבא היא תארח את ריאל ל"משחק העונה בספרד" ויכולה להתהדר בכך שגברה על הבלאנקוס במפגש האחרון בין השתיים - 2:4 אשתקד. "הם למדו להתמודד עם כולם כשווים", סיפר כוכב העבר של ברצלונה אלברט פרר. "אתה יוצא לשחק מול ריאל מדריד וברצלונה, וכמובן שאתה מסתגל קצת לרמה. אתה פתאום גורם לשחקנים להאמין שאתה יכול לנצח אותם, ועוד בכדורגל שלך".
"הדרך שבה ג'ירונה משחקת שונה מהיתר", הוסיף פרר. "הם יכלו לשחק יותר הגנתי, אבל תמיד שולחים את הכדור קדימה. לא מסירות ארוכות, אלא ממש כדורגל התקפי. אז כשמשחקים ככה ועם ביטחון, התוצאות בהתאם".
2 צפייה בגלריה
שחקני ג'ירונה
שחקני ג'ירונה
"פשוט לא ייאמן". שחקני ג'ירונה בפוזה אופיינית העונה
(צילום: Eric Alonso/Getty Images)
"אני לא יודע מה הולך לקרות", המשיך בלם העבר. "אולי זה לא יימשך לאורך זמן, אבל הם בדרך להישאר עונה נוספת בליגה הראשונה וזה אחרי שהם רשמו שבעה משחקים העונה. זה אולי הסיפור הגדול, בטח עבורם".
כוכבים אין באמת לקבוצה הזו, אולי רק הבלם אריק גרסיה, ששיחק לא מזמן בברצלונה ונכלל בסגל נבחרת ספרד. בחוד אפשר למצוא את כריסטיאן סטואני מאורוגוואי וארטם דובביק האוקראיני, שגם כבש אתמול את שער הניצחון מול ויאריאל.
"לנצח בשישה משחקים מתוך שבעה זה פשוט לא ייאמן. משהו לגמרי לא צפוי", אמר פרשן הכדורגל הספרדי גוויים בלאגווה. זה ייקח את ג'ירונה למקום טוב מאוד. הם לא יסיימו בין ארבע הראשונות, אבל יכולים לחלום על כרטיס לאירופה".