חריג: המשחק בין קאדיס לבארסה נעצר
(באדיבות ONE)
באיירן מינכן, זה לא סוד, אוהבת בשנים האחרונות לפגוש את ברצלונה. זה לא רק ה-2:8 המהדהד על הקטאלנים ב-2020, אלא גם שני המפגשים בעונה שעברה שהסתיימו ב-0:3 קליל לבווארים. אתמול (שלישי) באליאנץ ארנה הסיפור לא היה שונה. אמנם ברצלונה תקפה ונראתה הרבה יותר טוב מהביקורים האחרונים שלה במינכן, אבל ספגה פעמיים ונוצחה 2:0 במחזור השני של שלב הבתים.
הסיפור הגדול לפני המשחק היה כמובן חזרתו למינכן של הכוכב הבלתי מעורער של באיירן בשנים האחרונות, רוברט לבנדובסקי, שחתם הקיץ בבארסה אחרי סאגה ארוכה ולא מעט התקוטטויות בתקשורת בין שני הצדדים. הסקורר הפולני, שנראה נהדר בליגה הספרדית, לא מצא את הרשת וראה את חבריו לשעבר כובשים שני שערים תוך חמש דקות במחצית השנייה כדי לסגור עניין.
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
לא היום שלו. לבנדובסקי
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
שחקני באיירן חוגגים, לבנדובסקי נראה כמו הצל של עצמו
שחקני באיירן חוגגים, לבנדובסקי נראה כמו הצל של עצמו
שחקני באיירן חוגגים, לבנדובסקי נראה כמו הצל של עצמו
(צילום: AFP)
לבנדובסקי סירב לענות לשאלות העיתונאים בסיום, אבל בצד המנצח, איך לא, התמוגגו מנחת לאחר שגברו על האקס. נשיא באיירן, הרברט היינר, אף עקץ בסיום את הפולני: "יכולתם לראות במהלך המשחק שהוא עדיין אוהב אותנו". ג'אמל מוסיאלה, שבישל את השער השני במשחק ללירוי סאנה, התייחס גם הוא לביקור של לבנדובסקי: "זה היה משחק מיוחד, יכולנו להרגיש את האווירה הנפלאה באצטדיון. כל שחקן חולם לנצח במשחק כזה והיה לנו ערב מרגש".
גם מנואל נוייר התייחס לחברו לשעבר: "זה היה משחק מרגש עבור לבנדובסקי כי הוא הצליח כאן, אבל אנחנו יודעים איך לשחק מולו. הוא היה חסר מזל, אני שמח שהכדור שלו (ההזדמנות הגדולה אליה הגיע) עבר מעל המשקוף". באיירן אמנם חגגה ניצחון, אבל ירדה מכר הדשא גם מודאגת לאור הפציעות של בנג'מין פבאר ולוקה הרננדז הצרפתים. הפציעה של הרננדז חמורה יותר, הוא צפוי לעבור בדיקת MRI וכנראה ייעדר לתקופה ארוכה מהמגרשים.
3 צפייה בגלריה
שחקני באיירן בטירוף
שחקני באיירן בטירוף
"הסוס השחור של בארסה". שחקני באיירן בטירוף
(צילום: AP)

"חמש דקות כואבות הכריעו"

בברצלונה, מהעבר השני, לקחו קשה את ההפסד. פשוט כי לאורך דקות רבות במחצית הראשונה הם היו העדיפים במגרש. הם בעטו 10 פעמים לשערו של נוייר במחצית הראשונה - ההישג הטוב ביותר של קבוצת חוץ שמגיעה לאליאנץ ארנה מאז פיורנטינה ב-2008.
"אני מעוצבן, מעוצבן מאוד", אמר צ'אבי בסיום. "זה היה היום שבו אפשר היה לנצח את באיירן. פספסנו 6-7 מצבים בטוחים, וכשזה קורה אתה משלם. אנחנו היינו יותר טובים מבאיירן מינכן, אבל הם כן ניצלו את ההזדמנויות וזה כל ההבדל".
"תרימו את הראש": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"כמה חבל": שער ה"ספורט"
המאזן של ברצלונה מול באיירן, כאמור, לא מעודד. הבווארים ניצחו את כל חמשת המשחקים האחרונים ויחס השערים מטורף: 4:19. למעשה בארסה לא הבקיעה מאז אותו 8:2 מפורסם. "הסיוט הנצחי של ברצלונה במינכן נמשך", נכתב ב"אס". ב"מונדו דפורטיבו" הוסיפו: "באיירן מינכן המשיכה להיות הסוס השחור של ברצלונה". ב"ספורט" המשיכו באותו הקו: "5 דקות כואבות הכריעו, קלקלו את כל מה שהם בנו במחצית הראשונה".