לפני כחודשיים רשמה ברצלונה שפל גדול - הפסד 5:3 לוויאריאל בבית, שהרחיק אותה כדי 10 נקודות מהמוליכה ריאל מדריד. לאחר שריקת הסיום הטיל צ'אבי פצצה כשהכריז: "ב-30 ביוני אעזוב את המועדון. זו החלטה שהתקבלה בשיתוף עם הנשיא והצוות. בארסה צריכה שינוי כיוון".
ההצהרה של המאמן לא זכתה בשעתה להתנגדות גדולה מצד אנשי המועדון, אולם בעקבות שיפור ביכולת הקבוצה והבטחת הכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות על חשבון נאפולי (2:4 בסיום של המשחקים), נראה שחלה עלייה במניות של האיש על הקווים – שיכולה להתגבש לכדי תפנית מפתיעה.
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
המניות שלו בעלייה. צ'אבי
(Angel Martinez/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
ז'ואן לאפורטה
ז'ואן לאפורטה
מאמין בכוח השכנוע שלו. לאפורטה
(צילום: רויטרס)
על פי ה"ספורט" הספרדי, העפלה לחצי גמר ליגת האלופות על חשבון פ.ס.ז', כמו גם ניצחון בקלאסיקו שצפוי להתקיים בעוד שלושה שבועות (למרות מרחק 8 נקודות מהפסגה וריאל מדריד), יכולים לשנות את הגישה במועדון סביב העזיבה של צ'אבי. מי שמוביל את השינוי הוא הנשיא ז'ואן לאפורטה, שכבר עכשיו מפעיל לחצים על המאמן שיישאר עונה נוספת, האחרונה שלו בחוזה עם המועדון. גם המנהל הטכני, דקו, שותף לניסיונות.
אל מול הלחצים, צ'אבי על פי הדיווח רחוק מלהתרצות, והוא חוזר ומבהיר שלא יראו אותו בעונה הבאה על הקווים בקאמפ-נואו. הנשיא מצדו, שומר על אופטימיות: "אני יכול לשכנע אותו".
מחר (23:00) עם החזרה מפגרת הנבחרות, תארח ברצלונה את לאס פאלמאס, בניסיון לשמור על המומנטום אחרי הניצחון היוקרתי 0:3 על אתלטיקו מדריד (שני ברציפות בליגה), שיצר מיני אופוריה אצל הקטאלנים. "אנחנו בכושר הכי טוב שלנו העונה", אמר המאמן בסיום המשחק ההוא. "זה הזמן לחלום בגדול. אנחנו ברצלונה, אסור לנו להירגע ולהוריד רגל מהגז. נתחרה על האליפות ועל ליגת האלופות. בליגה זה לא תלוי בנו, אלא בריאל מדריד, אבל בליגת האלופות המצב שונה".