שביעות רצון בברצלונה לאחר ה-0:4 על בטיס אמש (שבת), שהחזיר את הפער בפסגת הליגה הספרדית ל-11 נקודות. הקטלאנים התקשו להבקיע במשך תקופה די ארוכה, והשיגו ניצחון בודד בחמשת משחקיהם האחרונים בכל המסגרות, עד אתמול.
אנדראס כריסטנסן (14), רוברט לבנדובסקי (36), ראפיניה (39) ושער עצמי גידו רודריגס (82) סידרו את הניצחון המוחץ על האנדלוסים, אך את מירב תשומת הלב תפס הכישרון הצעיר לאמין ימאל בן ה-15, שנכנס בדקה ה-83 במקום גאבי וכבר שבר שיא מועדון.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
(Alex Caparros/Getty Images)
היהלום של בארסה הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הקבוצה שעולה להופעת בכורה במדיה בליגה הספרדית, אך מעבר לציון הדרך, בקאמפ נואו רואים עתיד ורוד לימאל, שהראה ניצוצות בשבע הדקות שקיבל. יום לפני המשחק אישר צ'אבי כי היהלום ששיחק בכל הנבחרות הצעירות של ספרד, יהיה בסגל מול בטיס, מה שעורר ציפיות רבות כי ישחק - מה שאכן קרה.
"הוא שחקן מאוד מיוחד", אמר המאמן על ימאל. "לפני שהוא נכנס, אמרתי לו לנסות לעשות דברים מיוחדים, וכך אכן הוא עשה. הוא יכול היה להבקיע וגם לבשל. יש לו הרבה ביטחון עצמי, והוא הראה למה הוא מסוגל. אין בו פחד והוא מוכשר מאוד".
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי עם לאמין ימאל
מאמן ברצלונה צ'אבי עם לאמין ימאל
מאמן ברצלונה צ'אבי עם לאמין ימאל
(REUTERS/Albert Gea)
צ'אבי המשיך בשבחים: "הוא משחק בצורה בוגרת יותר משחקן בן 15, והוא מוכן לשחק בקבוצה הראשונה של המועדון. הוא יכול להיות מאוד משמעותי עבור ברצלונה בעתיד". צ'אבי אף הגדיל והשווה את ימאל ללא אחר מאשר לאו מסי: "הוא דומה לו בגלל שגם לו יש את הכישרון המולד בחלק ההתקפי. כך גם אנסו פאטי".
"בגיל הזה שיחקתי עבור הקבוצה השכונתית במקום בו גדלתי", אמר ראפיניה. "לראות אותו עולה על כר הדשא מול קהל כזה גדול, בגילו, זה מדהים. זה היה מושלם אם הוא היה מבקיע, אבל זה עוד יקרה. הוא יהיה שחקן מרכזי במועדון".
הברזילאי התייחס לעצמו וליכולת המצויינת שהפגין במהלכו, שכללה שער ובישול: "אני אף פעם לא אעיד על עצמי שאני בשיא היכולת שלי. תמיד אני יכול להשתפר, אבל השער שכבשתי והבישול עזרו לקבוצה לנצח - אז אני שמח".
על הביקורות לאחר ההפסד לראיו וייקאנו במחזור הקודם: "המשחק הקודם נגד ראיו היה קשה מאוד, היינו חייבים להגיב ובגלל זה היה מדובר במשחק חשוב. צ'אבי אמר לנו שאנחנו לא יכולים לחזור על אותה היכולת, שינינו את הגישה. אנחנו צריכים לשחק כך בכל משחק אם אנחנו רוצים לזכות באליפות".